Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam zapytanie czy ktos moze zna kogos lub sam sie tym zajmuje z okolic pomorza, kto doradził mi w podniesieniu mocy w e30.m20 2.0.. za jakiekolwiek info dzieki z gory :)
Opublikowano

barany z allegro i chip do zdjecia odcinki..nic juz z tym silnikiem nie wtrzezbisz :?

sprzedaj i swap na 2.5 (m20 lub m50)

Opublikowano
No fakt m20b20 niemrawy troche ale da sie cos tam z niego wycisnać. Tak ja k kolega proponuje: kolektor wydechowy, sterownik, no i jesli juz chcesz sie bawić to może jakiś wałek. Ale po tych przeróbkach kóre zjedzą całą twoją kasę, siły i możliwosci i tak nie bedzie to co m20b25 :mrgreen: Dlatego propnujemy SWAP.
Opublikowano

słyszałem, juz dwie osoby mi to powiedziały, ze m20b20 to silnik zdławiony tak aby spełniał jakies tam wymogi ubezpieczeniowe czy coś takiego, czy zeby miescil sie w jakies 'widełki', i mozna go 'odetkać'. z relacji tych osób wynika że nalezy zamontowac sportowy kolektor dolotowy (np ac schnitzer) i przepustnice z 325i. reszta podobno jest tak obliczona aby zniesc 'odetkana' moc. przyros mocy to chyba około 40 km.

kiedy to usłyszałem po raz pierwszy bardzo zapaliłem sie do tego pomysłu. teraz jednak coraz ciezej mi w to uwierzyc, chociaz mysle ze taki zabieg wyzwolił by troche ten silnik. dziwne jest tylko ze ludzie masowo nie dokonuja takich modyfikacji, skoro to takie niby proste.

argumentem, ktory jednak przemawia za tym modem jest fakt, ze w helmutowni rzeczywiscie dlawiono sprzety (kto pamieta simsony ktore po obcieciu kolanka wydechowego tak aby wchodzilo w tlumik na 5cm, latały 70-80km/h? nota bene jawki tez tak mialy: trzeba było obciac kolanko, zmienic króciec ssacy na czeski - albo spilowac tak zeby wlot i wylot były kwadratowe czyli zeby był wiekszy przelot niz jak oryginalnie było ze otwory były okrągłe, bo na gazniku i na cylindrze byly otwory kwadratowe, jeszcze inne dysze i przepustnica albo najlepiej czeski gaznik, zebatka łancuchowa przy silniku czternastka i jawka latała ponad 70km/h). a przyklad z innego kraju to 320is - włoskie m3

ale to jest forum bmw i zaraz pewnie ktos zarzuci mi odejscie od tematu. trop z wymiana kolektora moze rzeczywiscie jest warty sprawdzenia, i dlatego własnie o tym napisalem. nie podpisuje sie pod tym ze to pewne rozwiazanie, bardziej chcialbym posluchac krytyki kogoz kto najlepiej juz sam to sprawdzil...

ps: a pomysl z przelozeniem m50b25 sam kalkuluje!

Opublikowano
a ja myślę że najtańszym rozwiązaniem będzie wymiana kompletnego bloku na 2,7 z ety. ja właśnie nad tym pracuję( po tym jak moja żona trzeci razw ciągu roku zostawiła miskę olejową na studzience :? )

 

El-viz twoja propozycja jest chyba najlepsza :cool2: Oczywiscie blok ze starej ETY.

Marek_bmw_E30: 40 KM przyrostu mocy?? :jawdrop: to nie ETA, przeciez tyle to ma M20B25

 

PZDR

Opublikowano

do jack325e: no właśnie, sam śmiałem się z osób, które powtarzają pierdoły, a teraz sam tak zrobiłem. no bo jeśli była by mozliwość takiego podniesienia mocy, to po co bmw wypuściło 323i i 325i... a zresztą jeżeli to była by prawda to bmw samo zajęłoby się sprzedażą upgrade'ów do takich przeróbek. ale chyba może to dodać troche kucyków...

 

A co myślicie o przełożeniu slilnika 2.5 tylko ze m50? myślicie że można by się zmieścić w 4 tyś zł???

powstaje już wątek o włożeniu dwulitrowego m50, no i natrafili tam chłopcy jak narazie tylko na taką niespodziankę że kolektor dolotowy im o serwo obciera. ciekawi mnie jeszcze jak dopasują reszte, czyli od skrzyni biegów w tył (wał, dyfer, półośki). co o tym pomyśle myślicie? ile taki sprzęt miałby wtedy do setki? Bo że dałoby się tym jeździć na codzień to przypuszczam że tak; kwestie spalania zdecydowanie pomijam

pozdro

Opublikowano

paliloby mniej niz twoje 320 :) - 325i jest oszczedniejsze.

 

Koszt takiego swapa to wlasnie ok 4 tysiecy - potrzebny kompletny silnik, serwo z IXa lub 750i , komputer i skrzynia - z reszta juz tyle razy bylo to wlakowane ze az stalo sie nudne...

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
z reszta juz tyle razy bylo to wlakowane ze az stalo sie nudne...

właśnie, :search: aż wtyd sie przyznać że se nie poszukałem. zresztą wiele postów na ten temat znam już na pamięć :roll2:

na razie tak tylko teoretycznie rozważam ten ruch ale coraz bardziej wydaje mi sie że to w końcu zrobie

ps: sarna1, masz już jakieś doświadczenia związane z przekładaniem m50 do e30?

Opublikowano
Proponuje zajrzeć na www.e30.de Tam popularna jest opcja 335i :D nawet instrucja montażu jest :D gorzej z silnikiem :cry2:
Opublikowano
ale po co m30b28 ze 188 KM jak mozna miec m30b35 z 218 KM i raczej za taka sama cene ..chyba ze od razu myslales o m50b28 ale tu jest chyba stara gwardia negatywnie patrza na nowsze rozwiazania :?
Opublikowano

myślałem o m50. ale to chyba nieopłacalne. zresztą czy mój egzemplarz by to wytrzymał?... a mam jeszcze taki pomysł że wrzucić ete albo m20b25 i tez byc zadowolonym. ale z drugiej strony szkoda mi tego motora co mam bo nie mam z nim nawet czwartej części tych problemów co ludziska na forum piszą.

pozdrawiam

Opublikowano
no własnie.. i tak jak myslałem kazdy ma dobra rade.... mi tez było by szkoda wywalac stary silnik bo jest bezawaryjny, na razie bede jeszcze kombinował...ale jak tak dalej bede was słuchał to wkoncu przewine ja na 2.5... pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.