Skocz do zawartości

[E36] Compact M44B19 nie załącza kompresora klimatyzaji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Piszę z prośbą o pomoc ponieważ skończyły mi się pomysły. Szukałem rozwiązania swojego problemu na forum, ale niestety nic nie znalazłem. Zacznę od opisania mojego problemu.

Posiadam BMW E36 Compact. Kiedy kupiłem samochód posiadał on silnik M43TUB19, niestety poszły panewki i postanowiłem wymienić silnik właśnie na M44B19.

Jak w temacie kiedy naciskam przycisk klimatyzacji kompresor się nie załącza. Kompresor sprawdziłem inpą i kiedy robiłem test kompresora to normalnie załącza się sprzęgło elektromagnetyczne. Silnik jaki wstawiłem pochodzi z angielskiej wersji razem z wiązką angielską. Sądzę. że problem tkwi w przewodach w złączu silnik-kabina. Posiadam schematy elektryczne od E36 Compact. Zgodnie ze schematem w złączu X20 6-pin idzie na pin numer 69 w DME i tak też jest u mnie. Problem w tym, że w złączu kabinowym X35 pod 6 pinem nie mam nic. Może ktoś z was forumowiczów wie pod którym pinem w złączu kabinowym (w e36 compact) może znajdować się przewód który powinien iść jak na schemacie z pinu numer 6 w złączu X20 do złącza X13279 które znajduje się w nogach kierowcy z prawej strony. Dodam, że resztę instalacji sprawdziłem i na moje oko wszystko jet ok. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

Edytowane przez jesson
Opublikowano
Jeżeli silnik pochodzi z auta bez klimatyzacji to w wiązce nie wtyczki czujnika termicznego , u elektryka za 200 zrobisz . Miałem identycznie i wymieniłem wiązkę ( musiałem dokupić czujnik) i klima działa.
Opublikowano
Bardzo możliwe, że silnik pochodzi właśnie z auta bez klimatyzacji. Mógłbyś opisać nieco dokładniej o jaki czujnik chodzi? Chodzi o czujnik temp. w chłodnicy czy może o czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji, który jest chyba koło osuszacza? W twoim wypadku elektryk wymienił Ci całą wiązkę przewodów silnika czy tylko dołożył czujnik i odpowiednie przewody?
Opublikowano
Jak potrzebujesz taki czujnik to mam i nie potrzebuje, mogę wysłać za darmo (za paczke tylko zapłacisz bo aż taki dobry to nie jestem ;)), daj adres tylko na pw :)
Opublikowano

Dzięki za chęci ale za czujnik podziękuję bo mam taki u siebie w samochodzie więc trzymaj go, może przyda się komuś kto go nie posiada. Idę teraz pogrzebie trochę przy aucie może znajdę tą wtyczkę od czujnika.

Sprawa z czujnikiem wyjaśniona, dziękuję Panowie. Niemniej jednak pozostaje sprawa tych pinów sygnału z DME o których pisałem w pierwszym poście. W przypadku 318TI ze schematów wynika, że ten przewód jest na 6 pinie w złączu X20(silnik-kabina). I rzeczywiście w tej mojej angielskiej wiązce pod 6 pinem w wiazce silnikowej jest fioletowo-siwy przewód jak na schemacie tylko, że w wiązce kabinowej pod tym 6 pinem nie ma już nic. Więc na moje rozumowanie w poprzedniej wersji silnikowej musiałem mieć klime pod innym pinem?. Myślicie, że teraz ten przewód też muszę przełożyć czy można to pominąć i zrobić tylko ten czujnik?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.