Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

czytałem wiele postów ale raczej 95% dotyczyła automatycznej skrzyni biegów. Ja posiadam skrzynie manualną i zastanawiam się czy wymienić olej.

Zastanawiam się bo wydaje mi się że chodzi trochę "ciężko", kolega mi doradził żeby nie wymieniać bo może się pogorszyć (niby wszystko się wypłucze).

Z tematów wyczytałem że lepiej wymieniać bo olej traci właściwości. Proszę o radę, jak będę wymieniać to na Castrol ale jeszcze nie wiem jaki.

Czy wymiana oleju może pogorszyć działanie skrzyni biegów?

 

pozdrawiam

Mariusz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

czytałem wiele postów ale raczej 95% dotyczyła automatycznej skrzyni biegów. Ja posiadam skrzynie manualną i zastanawiam się czy wymienić olej.

Zastanawiam się bo wydaje mi się że chodzi trochę "ciężko", kolega mi doradził żeby nie wymieniać bo może się pogorszyć (niby wszystko się wypłucze).

Z tematów wyczytałem że lepiej wymieniać bo olej traci właściwości. Proszę o radę, jak będę wymieniać to na Castrol ale jeszcze nie wiem jaki.

Czy wymiana oleju może pogorszyć działanie skrzyni biegów?

 

pozdrawiam

Mariusz

 

Ja wymieniłem w poprzedniej E60 przy przebiegu 200 kkm, gdy zlewałem stary olej to był czarny jak smoła dlatego polecam to zrobić. W tych skrzyniach ma być lepkość 75w80 i olej powinien spełniać normy bmw. Ja zalałem ten ponieważ spełnia wszystkie specyfikacje czyli MTF LT-1, MTF LT-2, MTF LT-3. http://czescidobmw.pl/oleje-przekladniowe-%28skrzynie-manualne-/-przekladnie-osi%29/olej-przekladniowy-fuchs,2689.html

Opublikowano

Witam,

 

tylko na skrzyni biegów mogę odczytać jakie normy powinien spełniać olej, czy mogę tego poszukać gdzieś jeszcze.?

W instrukcji nie znalazłem.

 

pozdrawiam

Mariusz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko na skrzyni znajdziesz informacje ale innej specyfikacji nie bedzie tam niż te które wymieniłem wyżej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wymieniłem w dyfrach, skrzyni i skrzynce napędu. Przy okazji, tylny dyfer nie ma korka spustowego, dostęp do korka wlewowego skrzynki napędu jest zasłonięty przez mocowanie. Rozkręcania 5x więcej niż samej wymiany. Całość ~3-4h w warsztacie na podnośniku bo skutecznie przeszkadza wydech który wprawdzie prościej cały zdemontować ale jest ryzyko, że się pourywa śruby i narobi jeszcze więcej roboty. Więc wolałem metodę z większą gimnastyką bez zbytniego ryzyka.
Opublikowano

Witam,

 

znalazłem dwa zamienniki :

 

- Castrol Synyrans B 75W (API GL-4)

- Fusch Titan Sintofluid SAE 75W-80 (API GL-5)

 

Który lepszy jak myślicie ?

 

pozdrawiam

Mariusz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

znalazłem dwa zamienniki :

 

- Castrol Synyrans B 75W (API GL-4)

- Fusch Titan Sintofluid SAE 75W-80 (API GL-5)

 

Który lepszy jak myślicie ?

 

pozdrawiam

Mariusz

 

Fusch to dokladnie ten do którego dałem linka wyżej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Castrol ma API GL-4 a Fusch API GL-5, oryginały z tego co widziałem na naklejkach mają API GL-4 czy to ma jakieś większe znaczenie?

 

GL5 ma dwukrotnie więcej dodatków typu EP (Extreme Pressure). http://autokult.pl/13597,wymagania-stawiane-olejom-przekladniowym-czesc-2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.