Skocz do zawartości

[E83 3.0d lci] Stuki przy obciążonym silniku oraz buczenie.


MarekBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o opinię posiadaczy podobnych jednostek napędowych 3.0d 218ps automat.

 

Mianowicie: silnik pracuje na wolnych obrotach (ok. 650-680) jest cichy, zapinam klimę - pojawia się obciążenie i silnik pracuje zdecydowanie głośniej (silnik, nie sprężarka, nie wentylator) pojawia się jakby stukot głośniejszy i po kilku sekundach wycisza się (tak jak by silnik był nagle obciążony przy niskich obrotach i dopiero po chwili ECU zmienił dawki paliwa/powietrza)

Ten sam objaw pojawia się gdy stoję na skrzyżowaniu i mam zapięty "N" - jest cicho, zapinam "D" (nie ruszam) i jest głośniejszy stukot silnika przy obciążeniu - po chwili jak by się uspokajał.

Bardzo proszę o opinię czy macie podobnie ?

 

Druga sprawa to kiedy silnik jest zimny w tle pracy słychać cykliczne buczenie/huczenie taka amplituda uuuuUUUUuuuuUUUUuuuuUUUUuuuu (basowe) - słychać to najbardziej na zewnątrz auta stojąc z boku, lub z tyłu. Po jakimś czasie znika natychmiast (jak by coś się wyłączyło)

Na gorącym silniku i wolnych obrotach pojawia się cyklicznie co ok 2min. na 2 min (znika natychmiast i pojawia się natychmiast - ewidentnie coś się włącza i wyłącza)

Próbowałem namierzyć z czym ma to związek ale bezskutecznie (wszystko w aucie włączałem i wyłączałem, odłączałem elektryczną pompę wody i zawór wody - oglądałem również koło pasowe i wygląda OK)

 

PS. autko ma wszystko sprawne, zero błędów, jest sprawny DPF, są klapki w kolektorze, nic nie kombinowane - przebieg 240tys 100% pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe optycznie moze wygladac ok lubi byc juz rozwulkanizowane i guma jest miękka pomimo jej niespękanie.Czy nie masz pod kolem mikro opilkow aluminium?To stukanie i buczenie to wyglada mi na egr jak u mnie zalaczy to tez zmienia sie dzwiek.

 

Wysyłane z mojego SM-T705 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga przypadłość się u mnie wyjaśniła - dzisiaj po wsłuchaniu się w pracę silnika, oraz podłączeniu aplikacji BMWhat okazało się że dziwne, cykliczne buczenie występuje w momencie załączenia EGRu.

 

I teraz pytanie - buczenie może powodować uszkodzony EGR (membrana), czy elektrozawór podciśnienia ?

(zaznaczam, że EGRek jest czyściutki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buczenie jest bardzo uciążliwe, jak stoję ze znajomym koło autka i Xik pracuje na wolnych obrotach to pada pytanie "masz wibracje na jakimś kole pasowym, coś jest niewyważone, ma bicie"

 

Naprawdę brzmi to bardzo niepokojąco - przymknąłem EGRa w DISie do 40mg. Zobaczę czy będzie ciszej. (w BMWhat EGR spadł z maksymalnego uchylenia 85% jedynie do 71%)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Poniżej przesyłam linki do nagranej pracy silnika.

 

Proszę o opinie - niepokoi mnie fakt z jakim rozpocząłem wątek, głośniejsza praca silnika podczas załączonego biegu na automacie (słychać stuki w okolicach wydechu)

 

Zaznaczam, iż to mój pierwszy automat więc niepokój może być bezpodstawny :wink:

 

Czy powinienem się czymś martwić ? Mam wrażenie że stary silnik M57 184ps pracował bardziej miękko (choć tam głośna była praca sprzęgła wiskotycznego z wentylatorem i wiele zagłuszała)

 

M57TUD30 zimny silnik

https://youtu.be/UaPu9YW5vLc

 

M57TUD30 X3 ciepły silnik nr1

https://youtu.be/IBC7_sytw5k

 

M57TUD30 X3 ciepły silnik nr2

https://youtu.be/kEC1DJOJQ2g

 

M57TUD30 X3 ciepły silnik z załączonym automatem na D nr1

https://youtu.be/wBNRetJ5hzA

 

M57TUD30 X3 ciepły silnik z załączonym automatem na D nr2 (okolice układu wydechowego)

https://youtu.be/OtFtrNi_DIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Proszę o wstępną ocenę stanu wtryskiwaczy - czy mogę próbować podmienić wtryskiwacz na drugim cylindrze ? Ma to sens ? (oczywiście ze zmianą jego nr. w ECU)

Wyczytałem, że jeśli dwa lub trzy wtryskiwacze sąsiadujące mają większą korektę od pozostałych o 30% jeden z nich (lub więcej) prawdopodobnie jest uszkodzony/zużyty.

 

Zakładam że to wtryskiwacze, paski sprawdziłem - koło pasowe już wymieniłem.

 

Podczas załączonego "N/P" jest w miarę cicho, pod obciążeniem na D/R stuka (z klimą jeszcze głośniej) - jak tylko silnik przekroczy 1000obr jest cisza.

 

Absolutnie żadnych problemów z większym spalaniem, problemów z odpalaniem brak, nic nie dymi (na zimnym silniku jest lepiej/ciszej - najgorzej na gorącym)

Olej zmieniony 8tys km temu (Edge 5W30)

 

Poniżej video z INPy

 

https://www.youtube.com/watch?v=51JM13t_dR0&feature=youtu.be

 

- korekty na wolnych wyglądają w miarę OK (do 0:28s)

- po załączeniu klimatyzacji nasila się stukot i korekty zmieniają się/rosną (od 0:28s)

- po załączeniu dodatkowo "R"stukot jest bardzo wyraźny i korekty idą w górę (od 0:40s)

 

Po zsumowaniu całej korekty wychodzi prawie na "0" - więc nie jestem pewien czy to wtryskiwacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, podnoszę temat.

 

Oceńcie proszę wynik po próbie przelewowej.

Wymieniać wtrysk 2 i 3 ? (na drugim spora korekta, na trzecim przelew)

 

po 4 minutach:

1: 10ml

2: 20ml

3: 53ml

4: 10ml

5: 10ml

6: 10ml

 

maksymalne korekty pod obciążeniem ale na wolnych obrotach:

1: -0,40

2: -1,12

3: -0,11

4: 0,88

5: 0,20

6: 0,59

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.