Skocz do zawartości

E60 530d Puknięcia przy ruszaniu po wymianie tulei pływ.


Archer

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem tuleję pływającą (używałem ściągacza do zdejmowania i zakładania) od strony pasażera z tyłu, ponieważ posiadała bardzo duży luz, koło dosłownie latało wzdłuż tylnej osi i skrzypiało jak w starym Żuku.

Niestety po wymianie po ruszeniu słychać puknięcie z okolicy koła, w którym wymieniałem tuleję. Dodam, że odkręcałem łącznik stabilizatora (wahacza dolnego nie odkręcałem). Wcześniej czegoś takiego nie było.

Ktoś orientuje się co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem tuleję pływającą (używałem ściągacza do zdejmowania i zakładania) od strony pasażera z tyłu, ponieważ posiadała bardzo duży luz, koło dosłownie latało wzdłuż tylnej osi i skrzypiało jak w starym Żuku.

Niestety po wymianie po ruszeniu słychać puknięcie z okolicy koła, w którym wymieniałem tuleję. Dodam, że odkręcałem łącznik stabilizatora (wahacza dolnego nie odkręcałem). Wcześniej czegoś takiego nie było.

Ktoś orientuje się co może być przyczyną?

Dla innych osób, które mają podobny problem w E60/E39 po wymianie tulei pływającej.

 

Rozebrałem jeszcze raz stronę zawieszenia, bo denerwował mnie ten stuk. Nie stwierdziłem żadnych innych luzów w zawieszeniu.

Po przejrzeniu forum natknąłem się na temat, że użytkownik forum miał podobny problem i przyczyną był luz w zwrotnicy w gnieździe mocowania tulei.

U mnie tuleja bardzo mocno siedziała w gnieździe, ale postanowiłem ją zdemontować i zamontować na kleju anaerobowym.

Po osadzeniu tulei na kleju stuk zaniknął, tak więc minimalny luz (ok. 1mm) powodował taki denerwujący stuk przy ruszaniu.

Stuk występował tylko przy ruszaniu do przodu, gdyż tuleja pływająca posiada tylko z jednej strony kołnierz metalowy (z drugiej strony posiada metalowy pierścień).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy ta tuleja co montowałeś??

Bo ja z jednej strony załoźyłem oryginalna a z drugiej Lemfordera i nie było mowy abu został luz choćby pół mm. Wchodziły bardzo ciasno. Pomimo tego, źe je wczesniej bardzo mocno schłodziłem to wpracować je było dośc ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy ta tuleja co montowałeś??

Bo ja z jednej strony załoźyłem oryginalna a z drugiej Lemfordera i nie było mowy abu został luz choćby pół mm. Wchodziły bardzo ciasno. Pomimo tego, źe je wczesniej bardzo mocno schłodziłem to wpracować je było dośc ciężko.

Lemfordera, jednak za drugim razem poszła inna Lemfordera, dlatego, że nie udało mi się wyciągnąć bez szwanku pierwotnej :/.

U mnie również ciasno wchodziła za pierwszym razem, ale mimo tego posiadała luz.

Z tego co wyczytałem na forum, to dość popularny problem z tego względu, że aluminium się utlenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Jestem już po wymianie tulei. Założone nowe Lemfordera. NIestety bez jakiegokolwiek efektu.

 

Może macie jeszcze jakieś sugestie co warto sprawdzić? Strasznie to irytujące.

W weekend może znajdę chwilę, żeby się temu przyjrzeć i poszarpać troche. Podobno jeszcze jeden z wahaczy poprzecznych górnych też jest już zużyty, czy to może powodować taki efekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe miałem zbyt wiele czasu, ale coś tam jeszcze udało mi się zajrzeć.

 

Wg mnie na 90% dźwięk dochodzi z samego dyferencjału. Sam dyferencjał wydaje się pracować normalnie. Podczas jazdy nie słyszę jakiś niepokojących objawów zużycia.

Poczytałem nieco zagranicznych forów i natrafiłem na wątek zużytych tulei, na których podwieszony jest dyfer lub luźnych śrub, na których jest przykręcony. Ostatkiem sił zajrzałem pod auto i rzeczywiście pomiędzy dyferencjałem a tylną belką jest może 10mm luzu. Niestety padła mi bateria w kamerce i filmów nie udało się już porobić. Wrócę do tego wątku jutro i dam znać co się udało zaobserwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche jeszcze pogrzebałem w sieci.

 

Fajny materiał o możliwych powodach różnych dźwięków z dyferencjału:

 

http://www.skf.com/binary/79-61924/TT08_024.pdf

 

zrobiłem też troche filmików

 

 

Skupiłem się przede wszystkim na tym, żeby potwierdzić, że dzwięk nie jest generowany przez obijanie dyfra o konstrukcję zawieszenia.

Pomimo, że miejsca pomiedzy dyfrem a belką jest niewiele nie widać aby podczas pojawienia się dźwięku dyfer uniósł się aż tak mocno. Po za tym tuleje, na których wisi dyferencjał są całe.

 

Wychodzi na to, że przyczyną będzie właśnie wielowpust na wale, tak jak to było opisane w załączonym wcześniej poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.