Skocz do zawartości

e39 touring z nivo - podskakuje zawieszenie tył mimo napraw


wladekkow

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Sprawa dotyczy mojego e39 528i z pneumatycznymi miechami na tyle. Objaw wskazuje na zużyte amortyzatory ale na stacji diagnostycznej patrząc co się dzieje pod autem widzę że cała belka podskakuje. Co ważne - mam nowe poduszki belki 4szt (lemforder, prawidłowo wciśnięte) oraz nowe amortyzatory. Pomimo tego belka cała lata, auto po wymianie poduszek prowadzi się dużo lepiej, po wymianie amorów znowu ciut lepiej ale nadal nie jest dobrze.

 

Innych luzów czy problemów nie widzę, jedynie belka podskakuje. Czy ktoś ma jakąś koncepcję?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz że przy sprężynach amory tłumią tylko w jedną stronę? To bez sensu, koło MUSI być tłumione w obie strony. Amory zamawiałem do Nivo. Poza tym u mnie podskakuje cała belka a amortyzatory są przykręcone do belki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Sprawa dotyczy mojego e39 528i z pneumatycznymi miechami na tyle. Objaw wskazuje na zużyte amortyzatory ale na stacji diagnostycznej patrząc co się dzieje pod autem widzę że cała belka podskakuje. Co ważne - mam nowe poduszki belki 4szt (lemforder, prawidłowo wciśnięte) oraz nowe amortyzatory. Pomimo tego belka cała lata, auto po wymianie poduszek prowadzi się dużo lepiej, po wymianie amorów znowu ciut lepiej ale nadal nie jest dobrze.

 

Innych luzów czy problemów nie widzę, jedynie belka podskakuje. Czy ktoś ma jakąś koncepcję?

 

Pozdrawiam

 

Nie do końca wiem co masz na myśli że podskakuje???

Też mam NIVO, amortyzatory Bilstein

Belka ma pracować czyli ten cały wózek na tulejach gumowych - to normalne.

 

Na co wciśnięte były tuleje ????

Mam nadzieję że nie na tawot lub inne specyfiki.

Ja parę dni temu też wymieniałem wszystkie 4 poduszki na nowe sam, różnica jest zauważalna po wymianie :-)

Parę stówek zaoszczędzone bo ściągacz zrobiłem sam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki wciskałem na smar do gum - nie na towot ani olej.

 

Podskakuje cała belka - oczywiście że powinna pracować, tłumić drgania ale nie może cała latać góra dół podczas gdy koło względem niej stoi - w tym momencie rolę tłumienia przejmują poduchy. Widziałem od spodu na ścieżce diagnostycznej jak to wygląda, zresztą na krótkich ostrych nierównościach (tory kolejowe, dziury) przestawia całą tylną oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.