Skocz do zawartości

[E61] 530D Silnik szarpie na wolnych obrotach.


Shymek

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu mam problem z szarpaniem silnika na wolnych obrotach. W czasie jazdy nie jest to wyczuwalne, chociaż wrażenie jest takie jakby auto bardziej nerwowo reagowało na gaz. Najdziwniejsze jest to, że problem nie utrzymuje się cały czas. Czasem wszystko jest zupełnie ok, a innym razem wydaje się jakby silnik miał wyskoczyć spod maski. W INPIe wyskakuje mi błąd sterownika świec żarowych, błąd pierwszej świecy żarowej i czasem błąd regulatora płynnej pracy silnika. Silnik to M57 z 2005 roku.

Korekty wtrysków przy 60 st. C są następujące:

 

cyl 1 (+ 1.93)

cyl 2 (- 0,57)

cyl 3 (- 1,46)

cyl 4 (+ 2,98)

cyl 5 (- 1,84)

cyl 6 (- 0,98)

 

Przy 80 st. C

 

cyl 1 (+ 3,49)

cyl 2 (- 0,91)

cyl 3 (- 1,61)

cyl 4 (+ 2,89)

cyl 5 (- 2,23)

cyl 6 (- 1,59)

 

Ciśnienie na listwie wtryskowej

322,58 bar na wolnych obrotach.

 

Obroty na poszczególnych cylindrach wyglądają następująco:

 

1. 655

2. 710

3. 695

4. 682

5. 670

6. 704

 

Wygląda na to, że wtryskiwacze kończą swój żywot, ale może nie wszystkie są do wymiany.

Czy ktoś może walczył z podobnymi chochlikami?

 

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, a mianowicie Selective rotary conformity. Wbite są kody poszczególnych wtryskiwaczy, ale wartości dla wszystkich cylindrów wynoszą zero. Czy tak to powinno wyglądać?

 

http://images69.fotosik.pl/871/79df027f527145e4m.jpg http://images68.fotosik.pl/872/9db556aa5c7b28f8m.jpg http://images66.fotosik.pl/872/f7f9f3ead7660daam.jpg

Edytowane przez Shymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Czasami to dość znaczne wahania rzędu 50rpm. Najbardziej jest to odczuwalne zaraz po odpaleniu, a potem w okolicach 70 stopni. Jak wspomniałem jest strzelony termostat i auto nie osiąga wyższej temperatury niż ok 80. Czasami silnik chodzi idealnie gładko, a chwilę później zaczyna nim szarpać i staje się głośniejszy - bardziej klekocze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Czasami to dość znaczne wahania rzędu 50rpm. Najbardziej jest to odczuwalne zaraz po odpaleniu, a potem w okolicach 70 stopni. Jak wspomniałem jest strzelony termostat i auto nie osiąga wyższej temperatury niż ok 80. Czasami silnik chodzi idealnie gładko, a chwilę później zaczyna nim szarpać i staje się głośniejszy - bardziej klekocze.

Witam, mam podobnie jak ty, wtryskiwacze nowe , świece też a jednak takie objawy występują. Dodam że ostatnio wymieniłem regulator ciśnienia ten z tyłu na listwie czyli go też można wykluczyć.Daj znać jak rozwiążesz bo ja mam już dość diesla. Następna będzie napewno benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też właśnie występuje to falowanie ale jeszcze dodatkowo mam przydławienie w okolicach 1500-2000 obr. Ja obstawiam regulator ciśnienia w pompie CR lub sonde lambda(INPA wyrzuca błąd)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal walczę i szukam. Jakby tego było mało wyskoczył mi błąd 4020 - czyli czujnika temperatury spalin przed DPF - zwarcie do plusa. Przez rok nic się nie działo, a teraz wszystko się sypie.

Tak czy inaczej zacznę od termostatów, bo silnik ciągle jest niedogrzany i na dłuższą metę może to psuć dane nastawcze. W drugiej kolejności zajrzę do kolektora dolotowego, czy czasem klapki wirowe nie poleciały.

Jeśli ktoś doświadczony ma pomysły lub sugestie, to chętnie się z nimi zapoznam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś postanowiłem trochę posiedzieć z kablem i na postoju nagrzać silnik na tyle na ile to możliwe na wolnych obrotach. Gry złapał ok 80 stopni, czyli maks co jest w stanie osiągnąć z walniętym termostatem, zaobserwowałem wysoki odczyt z przepływki względem wartości przewidywanej. Po przegazowaniu odczyty zrównały się. Do tego dość znacząco poprawiły się korekty wtryskiwaczy. Nie jest jeszcze idealnie, ale wygląda lepiej, a silnik pracuje równiej. Niestety nadal pojawia się błąd czujnika temperatury DPF.

Poniżej zrzuty z INPY:

 

http://images67.fotosik.pl/881/77de411ce6bf9a28.jpg

Złe odczyty przepływki

http://images69.fotosik.pl/880/b553408cb4afad5d.jpg

Przepływka po przegazowaniu

http://images66.fotosik.pl/881/b4266b404e92b18a.jpg

korekty

 

 

Dodam też, że kultura pracy silnika zdecydowanie się poprawiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pompa vaccum szwankowala i jeszcze przewody podcisnieniowe.

Na pracę silnika ma wpływ szereg różnych czynników. To że np korekty odbiegają nie znaczy że wtryski są na wykończeniu.

Ja miałem spore drgania i po kolei jak wymienialem poszczególne elementy(będące w kiepskim stanie ) praca silnika się poprawiala.

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pozwolę sobie napisać jakie wnioski wyciągnąłem po kilku naprawach.

 

Jak napisałem we wcześniejszych postach miałem uszkodzone termostaty i sterownik świec. Po ich wymianie korekty znacząco się poprawiły i nie przekraczają +/- 1.

Niedogrzany silnik wymuszał wyższe dawki paliwa, a błędy w ECU uniemożliwiały wypalanie DPF, co wykończyło turbinę.

Nadal mam jeszcze drobne problemy z płynnością obrotów i mocą, ale prawdopodobnie mam wadliwą przepływkę.

W inpie w zakładce oczekiwane/aktualne mam chwilami duży rozstrzał między aktualnym odczytem, a tym oczekiwanym przez ECU. Po przygazowaniu wszystko wraca do normy. Niestety widzę też, że mam dość niskie ciśnienie doładowania i zastanawiam się, czy DPF nadal nie jest przytkany.

 

Tak czy inaczej będę nadal na bieżąco informował o przebiegu moich działań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Witam ma podobny problem. Od początku: E61 530d. Miałem następujące objawy: po odpaleniu pojawiała sie nierówna praca silnika i poszarpywanie, po rozgrzaniu objawy ustępowały. Pojechałem na komputer i okazało się że 5 6 wtrysk leje. Więc zostały zregenerowane wszystkie wtryski wymienione świece uszczelki pod kolektorem. Po zamontowaniu wtrysków problem od razu się pojawił, dodam że wtryski nowe były zakodowane. Pojawiła sie zbyt wysoka korekta na 4 cylindrze, wiec 4 wtrysk został wymontowany i poszedł do sprawdzenia, okazało się że był ok , zostały nawet zamienione miejscami wtryski 3 i 4- korekta już lepsza choć na zimnym dość wysoka znowu na 4 cylindrze i dalej rzuca silnikiem na zimnym. Ciśnienie na cylindrach - na 4 po 25ba na 2 pozostałych 24ba. Dodam że wycięty DPF i podniesiona moc. Po wycięciu dpf 3 miesiące było dobrze. Auto posiadam niecały rok i na drugi dzień po zakupie rzuciło mi parę razy silnikiem , postawiłem do mechanika i wymienił mi tylko sterownik świec i było ok.Ręce mi już opadają nie wiem gdzie jeszcze szukać???? Pomocy!!! :duh: :duh: :duh: :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.