Skocz do zawartości

Opóźniony start z miejsca - 530dA


T.Marshall

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Mam problem z ASB w mojej e39 530d rok 2003. Skrzynia to A5S 390R (BMW), 5L40E (GM). Ale po kolei. Po zakupie auta wszystko było OK. Niestety dałem się namówić na statyczną wymianę oleju u podobno fachowca od ASB. Gościowi powiedziałem że według VIN olej ma być klasy Dexron III, jednak on to wyśmiał i zalał skrzynię olejem HEPU Maxxus ATF-VA bo jak powiedział od lat robi koło skrzyń i na 100% tam ma być żółty syntetyk. Nalał go około 5 litrów, założył nowy filtr i oddał auto. Na początku było OK ale z kolejnymi tysiącami zaczęły się problemy:

- Podczas jazdy z obrotami około 1800 i prędkością około 90km/h skrzynia na ułamek sekundy jakby rozłączała napęd tak co około 5 sekund. Na innych obrotach i prędkości OK

- Na zjeździe ze wzniesienia bez gazu, po naciśnięciu na gaz bieg wchodził ze stukiem

- Na koniec to co najgorsze – Po wybraniu biegu D lub R i puszczeniu hamulca auto nie jechało od razu tylko po około 10 sekundach ale jak ruszyło to jechało normalnie oczywiście z usterkami tymi co powyżej. W korkach dostawałem reprymendy klaksonami non stop.

Dzwoniłem do tego mechanika który zmienił mi olej – zaproponował remont skrzyni za 4-5 tyś.zł a do błędu z olejem się nie przyznał.

Z uwagi, że nie miałem już nic do stracenia, a byłem pewny że to od tej zmiany oleju te problemy pomyślałem, że może jakiś szlam zatkał coś w skrzyni i stąd te problemy. Wziąłem auto na ostrą jazdę w trybie M i po tej jeździe wszystko zrobiło się OK auto normalnie jechało z miejsca, no może po 1-2 sekundach startowało ale już nie po 10 :) Mimo wszystko zadzwoniłem de serwisu ASB gdzie namówiono mnie na dynamiczną wymianę oleju wraz z płukaniem skrzyni. Olej oczywiście Dexron III a konkretnie Motul Multi ATF. Taki był na naklejce na skrzyni i wynikał z VIN - dziwne, że poprzednik nie widział tej naklejki.

To co spuścili ze skrzyni nie przypominało oleju, wyglądało to jak smoła mimo, że od wymiany było ok 10 tyś. km.

Skrzynia na nowym oleju chodzi super, nie przeciąga, nic nie stuka biegi wchodzą bez szarpnięć czasem tylko po obrotomierzu można się zorientować, że bieg się zmienił. Usterki które były wcześniej zniknęły. Po prostu miód :)

Ale żeby nie było zbyt kolorowo jest też problem:

Auto po wrzuceniu na D i puszczeniu natychmiast hamulca , rusza po około 1-2 sekundach z miejsca. Nie dotyczy to sytuacji kiedy np. stoję na światłach na wciśniętym hamulcu czy ruszam pod górę auto wtedy od razu jedzie. To opóźnienie jest tylko wtedy kiedy mieszam biegami. Mogę też po wrzuceniu biegu poczekać z puszczeniem hamulca, wtedy po tych 2 odczekanych sekundach ruszy od razu. Moje pytanie – czy jest to objaw jakiejś awarii ASB ??? Czy mogę z tym jeździć ???

A może to zniknie wraz z przejechanymi km – jestem dopiero jakieś 50 km od wymiany oleju ???

Tak jak pisałem skrzynia chodzi super tylko to opóźnienie jest, niewielkie ale jednak. Jak kupiłem samochód to tego nie było.

Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam.

I jeszcze jedno INPA nie pokazuje błędów i nawet jak były ze skrzynią problemy to nie przeszła w tryb awaryjny i błędów tez nie pokazywała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto po wrzuceniu na D i puszczeniu natychmiast hamulca , rusza po około 1-2 sekundach z miejsca.

 

Bo widzisz ,skrzynia potrzebuje 1-2 sekundy by zapiac bieg.

To,ze wrzuciles"D" nie oznacza,ze skrzynia jest natychmiast gotowa do jazdy.Tzn.przekaladasz na "D" odczekujesz ta sekunde lub dwie i dopiero jedziesz.Sterownik w skrzyni musi miec czas na zareagowanie na Twoje poczynania.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pierwszy mechanik zdaje się, że Ci w ogóle oleju nie wymienił, skoro po 10kkm wyleciała "smoła". Niestety takie czasy, że jak nie patrzysz na ręce non-stop, to pozostaje tylko samodzielnie wszystko robić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz wrzucone D, przykładowo stoisz na światłach na skrzyżowaniu i trzymasz lewą nogę na hamulcu, to przy zdjęciu lewej nogi z hamulca i równoczesnym dodaniu gazu prawą nogą auto musi ruszyć gwałtownie i natychmiast. Do ASB w e39 530d ( skrzynia GM ) oryginalnym olejem zalewanym w USA i w Europie jest Texamatic 7045e, jest to olej mineralny, koszt ok. 23 pln za litr i ma kolor czerwony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz wrzucone D, przykładowo stoisz na światłach na skrzyżowaniu i trzymasz lewą nogę na hamulcu, to przy zdjęciu lewej nogi z hamulca i równoczesnym dodaniu gazu prawą nogą auto musi ruszyc gwałtownie i natychmiast.

 

... rusza po około 1-2 sekundach z miejsca. NIE DOTYCZY to sytuacji kiedy np. stoję na światłach na wciśniętym hamulcu czy ruszam pod górę auto wtedy odrazu jedzie

 

:cool2:

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bieg wcześniej jest zapięty i stoję na hamulcu to wystarczy, że prawą nogę z niego ściągnę i bez gazu rusza do przodu.

Natomiast jak co dopiero wrzuciłem bieg D to wtedy po puszczeniu hamulca muszę chwilkę odczekać żeby ruszył bez gazu. Natomiast z delikatnym dodaniem gazu od razu wystartuje bez odczekiwania tych 2 sekund.

 

A co do pierwszego mechanika to na pewno wlał ten olej i właśnie dlatego później oleje się ścięły z sobą tworząc mieszaninę która nie spełniała wymogów. Podobno przy statycznej wymianie schodzi z układu max 5 litrów czyli połowa. Miałem starego właściwego oleju 50% i tyle samo nowego ale niewłaściwego - nic dobrego nie mogło z tego wyjść :( Widziałem olej od pierwszego mechanika oraz filtr i były o wiele lepsze po przebiegu mi nie znanym niż te wyciągnięte/zlane po tej pseudo wymianie 10 tkm temu. Ogólnie to przez tą pierwszą zmianę naraziłem się tylko na dalsze koszty. Mogłem nie ruszać nic jak było dobrze. Trudno - co zrobić. Chciałem jak najlepiej dla Buni a wyszło jak wyszło :( Albo wymiana dynamiczna albo wcale...

 

Do ASB w e39 530d ( skrzynia GM ) oryginalnym olejem zalewanym w USA i w Europie jest Texamatic 7045e, jest to olej mineralny, koszt ok. 23 pln za litr i ma kolor czerwony.

Czyli tak czy inaczej jest to Dextron III więc ten Motul który mi zalano jest OK - Opis ze strony texaco "Olej TEXAMATIC 7045E to barwiony na kolor czerwony płyn, posiadający doskonałe własności użytkowe w zastosowaniu do przekładni automatycznych nowoczesnych samochodów osobowych oraz ciężkich pojazdów transportowych i terenowych, dla których zaleca się stosowanie produktów spełniających wymagania Dexron IIIG.

Wytwarzany jest przy udziale wysokiej jakości rafinowanych rozpuszczalnikowo olejów mineralnych i specjalnego zestawu dodatków zapewniającego, wśród innych właściwości użytkowych odpowiednią charakterystykę cierną." - Czy Motul czy Texaco jeden pies, ważne że klasa ta sama :)

 

I jeszcze jedno pytanie: co to jest adaptacja ??? Panowie z serwisu mi ją przeprowadzili po wymianie oleju. Czy jest to zaprogramowanie stylu jazdy (kluczyk na zapłon, 25 sek kickdown i zapalenie silnika) czy też jakaś komputerowa ingerencja w skrzynię. Widziałem że jest też adaptacja w INPA ale jakoś nie miałem odwagi nic tam modzić. Serwis nie korzysta z INPA z uwagi na prawa do programu i tą adaptację wykonują diagnoskopem, co by to nie miał znaczyć :) Mogę skasować style jazdy i nauczyć skrzynię jazdy po swojemu czy lepiej nie bo zepsuję to co serwis adoptował ??? Sorry za poziom moich pytań ale to mój pierwszy automat i to co dla wielu jest oczywistością dla mnie jest czymś nowym i wcale nie oczywistym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacje wykonuje sie po kazdej wymianie oleju.Jest to praktycznie przywrocenie do ustawien fabrycznych.

Do stylu jazdy dostosuje sie sama.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.