Skocz do zawartości

T.Marshall

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 530d + R1200GS

Osiągnięcia T.Marshall

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Naprawione - musiałem to zrobić bez względu na to czy będę spał dziś w domu czy w garażu :) Rozebrałem wszystko jeszcze raz i przyczyną był złamany kabel przy pompce w nadkolu. Niby na taki nie wyglądał ale przy mocnych ruchach kablem pompka raz chodziła a raz nie. Co do powyższego postu - nadal nie wiem o co chodzi z tym brązowym kablem :mad2: Niepotrzebnie kupiłem silnik do wycieraczek który teraz będzie leżał jako "zapas", ciąłem i sztukowałem dobry kabel, straciłem godziny w garażu. Trudno, ważne że już jest OK :)
  2. coobin daj znać jak poszło. Mój spryskiwacz też odmówił posłuszeństwa po ingerencji blacharza w tylną klapę (miałem zatarty zawias i klapa nie domykała się). Wycieraczka działa, sprysku brak. Pompka OK, kable OK, kupiłem nawet 100% sprawny silnik z modułem i po wymianie nadal nic się nie dzieje :mad2: :mad2: :mad2: Jest prąd na brązowy kabel z modułu czyli reakcja na manetkę prawidłowa a pompka nie chodzi. Może po drodze jest jakiś kolejny moduł (nie zdziwiłbym się) albo przekaźnik ????? No i teraz już nic nie wiem. Właśnie skończyłem po raz nie wiem który robotę przy spryskiwaczu i oczywiście znowu porażka :mad2: Na silnik od wycieraczki dochodzą do grubej wtyczki trzy kable: Czerwono-biały, Niebieski i Brązowy. Podobno brązowy ma zasilać pompkę.... Po wciśnięciu manetki na brązowym pojawia się prąd czyli OK. Więc problem musi być na drodze brązowego kabla od silnika tylnej wycieraczki do pompki. Kabel sprawdziłem, wymieniłem na nowy odcinek przy zawiasie tak jak we wspomnianym poradniku o wymianie kabli no bo może rzeczywiście był złamany chociaż tego nie widać. I nic się nie zmieniło. Powiem więcej po przecięciu brązowego kabla przy zawiasie wyświetliło komunikaty o braku świateł p.mgielnych tylnych i świateł cofania. Czy kabel BRĄZOWY odpowiedzialny za zasilenie pompki z przodu zmienia gdzieś w klapie kolor ????? W wiązce był tylko jeden brązowy i to tej samej grubości - od wyjścia z wnętrza klapy aż po wiązkę za głośnikiem w podsufitce. Ale nie ma on nic wspólnego z pompką tylko jest on od świateł. Jakieś sugestie ??? Ja już zgłupiałem do reszty :(
  3. Jak bieg wcześniej jest zapięty i stoję na hamulcu to wystarczy, że prawą nogę z niego ściągnę i bez gazu rusza do przodu. Natomiast jak co dopiero wrzuciłem bieg D to wtedy po puszczeniu hamulca muszę chwilkę odczekać żeby ruszył bez gazu. Natomiast z delikatnym dodaniem gazu od razu wystartuje bez odczekiwania tych 2 sekund. A co do pierwszego mechanika to na pewno wlał ten olej i właśnie dlatego później oleje się ścięły z sobą tworząc mieszaninę która nie spełniała wymogów. Podobno przy statycznej wymianie schodzi z układu max 5 litrów czyli połowa. Miałem starego właściwego oleju 50% i tyle samo nowego ale niewłaściwego - nic dobrego nie mogło z tego wyjść :( Widziałem olej od pierwszego mechanika oraz filtr i były o wiele lepsze po przebiegu mi nie znanym niż te wyciągnięte/zlane po tej pseudo wymianie 10 tkm temu. Ogólnie to przez tą pierwszą zmianę naraziłem się tylko na dalsze koszty. Mogłem nie ruszać nic jak było dobrze. Trudno - co zrobić. Chciałem jak najlepiej dla Buni a wyszło jak wyszło :( Albo wymiana dynamiczna albo wcale... Czyli tak czy inaczej jest to Dextron III więc ten Motul który mi zalano jest OK - Opis ze strony texaco "Olej TEXAMATIC 7045E to barwiony na kolor czerwony płyn, posiadający doskonałe własności użytkowe w zastosowaniu do przekładni automatycznych nowoczesnych samochodów osobowych oraz ciężkich pojazdów transportowych i terenowych, dla których zaleca się stosowanie produktów spełniających wymagania Dexron IIIG. Wytwarzany jest przy udziale wysokiej jakości rafinowanych rozpuszczalnikowo olejów mineralnych i specjalnego zestawu dodatków zapewniającego, wśród innych właściwości użytkowych odpowiednią charakterystykę cierną." - Czy Motul czy Texaco jeden pies, ważne że klasa ta sama :) I jeszcze jedno pytanie: co to jest adaptacja ??? Panowie z serwisu mi ją przeprowadzili po wymianie oleju. Czy jest to zaprogramowanie stylu jazdy (kluczyk na zapłon, 25 sek kickdown i zapalenie silnika) czy też jakaś komputerowa ingerencja w skrzynię. Widziałem że jest też adaptacja w INPA ale jakoś nie miałem odwagi nic tam modzić. Serwis nie korzysta z INPA z uwagi na prawa do programu i tą adaptację wykonują diagnoskopem, co by to nie miał znaczyć :) Mogę skasować style jazdy i nauczyć skrzynię jazdy po swojemu czy lepiej nie bo zepsuję to co serwis adoptował ??? Sorry za poziom moich pytań ale to mój pierwszy automat i to co dla wielu jest oczywistością dla mnie jest czymś nowym i wcale nie oczywistym.
  4. Czyli wychodzi na to, że skrzynia żyje :) Dzięki za pocieszenie i odpowiedź :)
  5. Hej. Mam problem z ASB w mojej e39 530d rok 2003. Skrzynia to A5S 390R (BMW), 5L40E (GM). Ale po kolei. Po zakupie auta wszystko było OK. Niestety dałem się namówić na statyczną wymianę oleju u podobno fachowca od ASB. Gościowi powiedziałem że według VIN olej ma być klasy Dexron III, jednak on to wyśmiał i zalał skrzynię olejem HEPU Maxxus ATF-VA bo jak powiedział od lat robi koło skrzyń i na 100% tam ma być żółty syntetyk. Nalał go około 5 litrów, założył nowy filtr i oddał auto. Na początku było OK ale z kolejnymi tysiącami zaczęły się problemy: - Podczas jazdy z obrotami około 1800 i prędkością około 90km/h skrzynia na ułamek sekundy jakby rozłączała napęd tak co około 5 sekund. Na innych obrotach i prędkości OK - Na zjeździe ze wzniesienia bez gazu, po naciśnięciu na gaz bieg wchodził ze stukiem - Na koniec to co najgorsze – Po wybraniu biegu D lub R i puszczeniu hamulca auto nie jechało od razu tylko po około 10 sekundach ale jak ruszyło to jechało normalnie oczywiście z usterkami tymi co powyżej. W korkach dostawałem reprymendy klaksonami non stop. Dzwoniłem do tego mechanika który zmienił mi olej – zaproponował remont skrzyni za 4-5 tyś.zł a do błędu z olejem się nie przyznał. Z uwagi, że nie miałem już nic do stracenia, a byłem pewny że to od tej zmiany oleju te problemy pomyślałem, że może jakiś szlam zatkał coś w skrzyni i stąd te problemy. Wziąłem auto na ostrą jazdę w trybie M i po tej jeździe wszystko zrobiło się OK auto normalnie jechało z miejsca, no może po 1-2 sekundach startowało ale już nie po 10 :) Mimo wszystko zadzwoniłem de serwisu ASB gdzie namówiono mnie na dynamiczną wymianę oleju wraz z płukaniem skrzyni. Olej oczywiście Dexron III a konkretnie Motul Multi ATF. Taki był na naklejce na skrzyni i wynikał z VIN - dziwne, że poprzednik nie widział tej naklejki. To co spuścili ze skrzyni nie przypominało oleju, wyglądało to jak smoła mimo, że od wymiany było ok 10 tyś. km. Skrzynia na nowym oleju chodzi super, nie przeciąga, nic nie stuka biegi wchodzą bez szarpnięć czasem tylko po obrotomierzu można się zorientować, że bieg się zmienił. Usterki które były wcześniej zniknęły. Po prostu miód :) Ale żeby nie było zbyt kolorowo jest też problem: Auto po wrzuceniu na D i puszczeniu natychmiast hamulca , rusza po około 1-2 sekundach z miejsca. Nie dotyczy to sytuacji kiedy np. stoję na światłach na wciśniętym hamulcu czy ruszam pod górę auto wtedy od razu jedzie. To opóźnienie jest tylko wtedy kiedy mieszam biegami. Mogę też po wrzuceniu biegu poczekać z puszczeniem hamulca, wtedy po tych 2 odczekanych sekundach ruszy od razu. Moje pytanie – czy jest to objaw jakiejś awarii ASB ??? Czy mogę z tym jeździć ??? A może to zniknie wraz z przejechanymi km – jestem dopiero jakieś 50 km od wymiany oleju ??? Tak jak pisałem skrzynia chodzi super tylko to opóźnienie jest, niewielkie ale jednak. Jak kupiłem samochód to tego nie było. Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam. I jeszcze jedno INPA nie pokazuje błędów i nawet jak były ze skrzynią problemy to nie przeszła w tryb awaryjny i błędów tez nie pokazywała.
  6. Robiłem dzisiaj ten mechanizm. Wycieraczka chodziła ciężko i dopiero po kilku, kilkunastu minutach w deszczu zaczynała w miarę normalnie się przesuwać po szybie. Zrobiłem to trochę inaczej, bez demontażu mechanizmu: 1 - Odkręciłem śrubkę w plastiku z przyciskiem do otwierania szyby i zdjąłem górną osłonę. 2 - Ściągnięcie zaślepki na ramieniu wycieraczki i kluczem 13 odkręcenie ramienia. 3 - Na wierzchu jest wieloklin wycieraczki. Pod nim jest seger (pomarańczowa strzałka) który należy ostrożnie wypiąć, później ściągnąć dwie podkładki i wydłubać delikatnie oring. Tam będzie dużo wszelakiego syfu więc przed odszukaniem tego oringu do wyciągnięcia musi iść dużo WD40 lub nafty. 4 - Zalać miejsce po oringu WD40 albo lepiej naftą i zostawić na godzinkę. 5 - Gruby śrubokręt oprzeć o walcową obudowę i końcówką śrubokręta przesuwać ten kołek z oringiem w całym zakresie, co kilkanaście ruchów dodawać WD 40 na trpień - miejsce na śrubokręt strzałka zielona. OSTROŻNIE !!! Tak, żeby szyba nie pękła ;) Na początku ciężko idzie i szyba się rusza z zawiasami na boki. 6 - W miarę obracania trzpień powinien wychodzić w dół aż po kilkudziesięciu razach wyjdzie z tulei. 7 - Wszystko dokładnie oczyścić papierem wodnym, na trzpień i do tulejki nałożyć smar, złożyć wszystko z powrotem nie zapominając o oringach. U mnie chodzi aż miło popatrzeć, a dlatego zastosowałem taki sposób bo nie dałem rady odkręcić mechanizmu w całości - podkładka pod nakrętką 22mm weszła w gwint i bez rozbicia szyby bym go nie wymontował. http://images70.fotosik.pl/740/938f9d46e6d960f4med.jpg
  7. Jest OK ale rozwiązanie problemu zajęło mi w sumie dwa dni. Usterka była wręcz idiotyczna. Nie wiem czy wina leży po stronie mapy czy też wgranego softu do kompa. Jak w MENU ustawię fotoradary na ON mam język angielski, natomiast jak OFF włącza się francuski. Zmiana języka następuje tylko na zegarach bo na ekranie kompa wszystko jest cały czas po Polsku. Bez sensu ale najważniejsze, że problem się rozwiązał. Łączyłem problem z programowaniem webasto a zapomniałem, że wyłączyłem fotoradary jak byłem w Krakowie bo mnie szlag trafiał jak co minutę mnie ostrzegał przed fotoradarami których nie ma. Druga rzecz, jak fotoradary są włączone do laska z mapy mówi OK np. "skręć w drogę 9-7-7" a jak fotoradary wyłączę to mówi z błędami np. "skręć w drogę 9-100-7-7" musi być jakiś konflikt oprogramowania. Będę jeździł po prostu z włączonymi fotoradarami a jak mnie to będzie denerwować to mam drugą identyczną mapę ale bez bazy radarów i z niej będę korzystał. W każdym razie temat do zamknięcia :D
  8. Witam. Mam kłopot z moim e39 530d automat 2003 rok. Samochód mam od miesiąca, w tym czasie zrobiłem nim jakieś 3000km bez żadnych niespodzianek. Odkąd go kupiłem, komunikaty na licznikach wyświetlał po angielsku. Auto ma duży komputer do nawigacji 16:9 z Polskim softem. Niestety w menu tego komputera nie mam ustawiania języka tylko ew. jednostki temperatury, spalania i odległości. Ale do rzeczy. Ustawiłem ogrzewanie webasto na konkretną godzinę dnia poprzedniego i następnego dnia rano gdy wszedłem do cieplutkiego samochodu zobaczyłem zamiast PRE-HEATING jakiś dziwny komunikat o dogrzewaniu świec żarowych tj. w jakimś dziwnym jezyku. To samo tyczy się innych pozycji wyświetlanych na pasku pod zegarami. Przekopałem internet i rozwiązania nie znalazłem tj. - przyciśnięcie prawego przycisku na desce i kluczyk na 1 nie wywołuje u mnie zmiany języka tylko testy - odkodowanie testów i wejście w test numer 10 też nic nie daje bo mam tylko LAND 06 F bez możliwości zmiany Sytuacja dziwna o tyle, że samochód komunikował się cały czas ze mną po angielsku a teraz nie mam tego języka w kompie. Samochód przywieziony został z Niemiec i tylko tam jeździł, rozumiem że jakby coś się zresetowało to wrócił by do niemieckiego ale skąd ten cholerny francuski. Wkurza mnie to strasznie bo jak mi coś wyświetla na checku to nie wiem czy chodzi o płyn do spryskiwacza, nie zamknięte drzwi czy żarówkę od tablicy rejestracyjnej...... Pomóżcie koledzy :wink: Z góry dziękuję.
  9. Mam jednak problem z mapami z tego wątku. Pobrałem najpierw mapę surfer30 i było OK ale po wyjeździe w trasę zauważyłem, że nie ostrzega przed fotoradarami. Pobrałem więc mapę z pierwszej strony tematu od matimisztal i niestety to samo. Dokładność mapy i prowadzenie do celu super natomiast fotoradarów brak. Z navi powinno być wszystko OK bo jak w czytniku jest mapa z którą auto kupiłem to o fotoradarach ostrzega, ale z kolei to starsza wersja i brak choćby autostrady Kraków - Tarnów czyli mapa sprzed 2 lat jak nic. Jak dograć te fotoradary, ew. skąd pobrać wersję z pełną bazą ?? Dzięki.
  10. U mnie navi śmiga aż miło z mapą którą tutaj zapodał surfer30, ale jedna rzecz mi się nie zgadza z tym co napisane powyżej. Robiłem wszystko tak jak w opisie i płyty niestety lądowały w koszu z powodu komunikatu "Brak nośnika w czytniku". Problem się rozwiązał jak płytę DVD-R zastąpiłem płytką DVD+R. Za pierwszym wypaleniem od razu zadziałała. Nie wiem jak u innych ale w moim czytniku płyty "minusowe" nie są odczytywane, natomiast "plusy" chodzą OK. Płyty firmy Verbatim, soft navi SW 4-1/01. Poza różnica dotyczącą rodzaju płyty robiłem wszystko z instrukcjami matimisztal (kolor płyty, program itd) i zadziałało. Dzięki :D
  11. Hej. Jestem Tomek, mieszkam w Małopolsce. Od niedawna jestem w posiadaniu Touringa e39 530d automat. Decyzję o zakupie samochodu tej marki podjąłem w rok od zakupu motocykla tego samego producenta tj. R1200GS. Po zachwycie jaki wywołał u mnie ten motocykl (a miałem wcześniej kilka japońskich motocykli) postanowiłem, że w garażu nie ma po prostu miejsca na produkt innego producenta niż BMW :D Samochód mam kilka dni ale już dzięki niemu zdążyłem przypomnieć sobie, że istnieje coś takiego jak "przyjemność z jazdy samochodem" - rzecz o której zapomniałem na przestrzeni ostatnich lat tłukąc się vanem. Witam wszystkich i pozdrawiam. Na razie tylko czytam co piszecie bo doświadczenie mam żadne ale z czasem się rozkręcę :wink: Poza tym forum jestem też użytkownikiem na BMW Klub Polska Motocykle. Wygląda na to, że będę musiał przed ekranem spędzać dwa razy więcej czasu ... ale czego się nie robi dla BMW :D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.