Skocz do zawartości

e46 320d 150km m47n chodzi jak traktor dymi na biało


lukasz5237481

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy na forum od dawna mam bmw do tej pory jeździłem e46 320d 136km. Teraz w fajnej cenie trafiło mi się do kupna e46 320d 150km w mpakiecie. Lecz jak zwykle za dobrą ceną idą kłopoty oto on. Auto ma przejechane 140 tyś jest po wymianie turbiny gość od którego kupiłem oczywiście nie w Polsce powiedział mi tak wymienili mu turbo w aso mam kwity i wszystko było ok, po około przejechania 1 tyś km zaczęła dosłownie chodzić jak traktor i strasznie dymi na biało. Auto stało prawie 3 lata nie dotykane. Wiec wziąłem się za robotę. Na pierwszy rzut sprawdziłem:

egr wszystko gra czysty i się otwiera.

zaworki podciśnienia wszystko chodzi.

Kumpel wpadł podłączył pod kompa wyskoczył błąd 4212 (świece)

Wtryski niby ok żadnych błędów z ciśnieniem.

 

I tu zaczynają się moje pytania czy rzeczywiście pod kompem wyjdzie czy są walnięte wtryski czy nie.

jak odłączam kostki od wtrysków to na 2,3,4 to słychać różnice jak odłączam kostkę na 1 nie widać różnicy w pracy silnika ale jak przyłożę ucho przestaje cykać.

Dym jest duszący i biały tak jak by nie spalona ropa. Wody i oleju nie ubywa. A i oczywiście klapki w kolektorze wszystkie są na miejscu żadna się nie urwała. Stuki dochodzą z górnej części silnika. A i jeszcze jedno auto po 3 latach odpaliło bez problemowo. Czy ma ktoś jakiś pomysł co to może być mam ja. Naczytałem się wiele o pękających wałach, i tu moje pytanie czy jak wał by pękł to auto by odpalało. Proszę wszystkich o wyrozumiałość i jeśli ktoś ma jakieś pomysły i wiedze proszę o odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lukasz5237481

w dzisiejszych dieslach jak najbardziej ale w dieslu bmw z 2001-2005 nie ma opcji aby przy przelocie 140tys padło turbo, wtryski, nie było kompresji w aucie, albo pękał wał, te silniki nie były robione na ilość a jeszcze na jakość...

zdajesz sobie sprawe ze auto ma w najlepszym wypadku 240tys ?

a do sprawdzenia to kolega wyżej podał

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce się z nikim kłócić ani sprzeczać ale to auto kupiłem od kolegi z Luksemburga był jego jedynym właścicielem znam to auto od dawna ponieważ mieszkałem tam dość długo więc co do przebiegu w tym aucie to akurat jestem pewien. Dziś po pracy zrobię test przelewowy i zobaczymy co wyjdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegrzane nie było bez oleju też nie chodziło. Test przelewowy zrobiony 3 wtrysk leje. Ale nie był bym sobą gdybym nie zamieniał wtrysków miejscami, dalej to samo... Wykręciłem wszystkie wtryski dam jutro do sprawdzenia. Ale na myśl mi przyszło pokręcić silni bez wtrysków i podczas kręcenia dalej słychać stuki w silniku już nie tak wyraźnie ale jednak dalej. Ściągnąłem pokrywę zaworów żeby upewnić się czy jakaś krzywka nie została wytarta bądź nie pękła wszystko wygląda ładnie. Teraz zastanawiam się czy nie ściągnąć głowicy i zobaczyć jak to dalej wygląda. Zastanawiam się czy jeśli padło turbo to czy silnik nie zassał oleju i nie pokrzywiło zaworów. Lecz tu kolejne pytanie jeśli się tak stało to czemu nie było objawów po wymianie turbiny. Nie wiem co robić czy dalej rozbierać czy szukać nowego silnika. Dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie odebrałem wtryski. Po sprawdzeniu okazało się ze 1 jest tylko dobry 3 nadają się tylko do regeneracji... Gość u którego sprawdzałem powiedział mi tak że widział wtryski w gorszym stanie i aż tak strasznie nie tłukły jak z moich opowieści i że aż tak przez to nie powinien dymić. I teraz kolejne pytanie czy szukać nowych wtrysków czy lepiej zregenerować to co mam teraz. Jak wrócę z pracy sprawdzę jeszcze sprężanie na cylindrach. I kolejne pytanie z tego co się orientuje ciśnienie powinno wahać się miedzy 25 a 30 atmosfer, jeśli się mylę proszę o podanie dokładnego wyniku jaki powinienem uzyskać na wszystkich cylindrach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat trochę umarł więc go ożywmy. umarł usterka zdiagnozowana ulotniły się panewki na pierwszym korbowodzie... Dosłownie nie ma zmielone na wiórki... Do wymiany tłok Lekko uderzał o zawory, korbowód i wał do szlifu... moje przypuszczenie dlaczego się tak stało turbo siadło wyssało olej i podtarło panewkę gość trochę pojeździł i zmieliło na amen. A więc jakieś 1200 za części, ale liczyłem się z takimi kosztami przy zakupie, ale i tak się opłacało tutaj parę fotek z rozbiórki i jak auto wygląda http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8522a09050c1ec56.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6140d4ddffff3e63.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16229227a1bb3ced.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/08dda7cbc8f4175b.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a83846bad0532e37.html. Auto ful opcja poza skórą i navi... Cena i tu zaczyna robić się ciekawie 4400 mam i co wy o tym sądzicie? Od razu uprzedzam nie piszcie ze bite po sam tył bo tak nie jest i ze ma najechane z 500 tyś albo z milion auto z pewnej ręki nie od żadnego handlarza i oczywiście nie z polski. A i za jednym zamachem potrzebuje magazynek do zmieniarki jak by ktoś miał w rozsądnej cenie proszę o info na priv. Edytowane przez lukasz5237481
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam robisz czy masz zaufanego mechaniora ?

Inna sprawa że mógł dostać dobrze po du....e, bo jak tak było jak w twoich przypuszczeniach ....

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sam robię znaczy z ojcem mam taki mały prywatny warsztacik czasem robię auta po znajomych jak czas pozwala ;) W tyłek to raczej nie dostawała bo jeździł tym mój znajomy z zagranicy taka zamuła straszna z niego może to przez to ale czy napewno już się nie dowiem ;) Fajnie bo zero jakichkolwiek progów na cylindrach wszystko po za korbowodem wygląda ładnie w silniku. Pytam o ten silnik bo jeszcze takiego w rączkach nie miałem jak do tej pory jeżdżę e46 136 km tą to znam na wylot ;) ma już poza 300 nalotu ale chodzi jak igiełka. jak dobrze wyjdzie to zamienię jedną za drugą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam robisz lub uczestniczysz w naprawie to przynajmniej wiesz co jest grane .

Ja pisząc

mógł dostać dobrze po du....e

Miałem na myśli że mogły ulec nadwyrężeniu inne podzespoły bo jednak panewkę nie zmieliło w 5 minut tylko ktoś na tym musiał jeździć.

Tak czy inaczej jak już jest wszystko na stole to sam możesz to ocenić.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek wyciągnę silnik i wszystko się okażę dokładnie po wstępnych oględzinach wszystko wygląda ok. A i mam jedno pytanko po odkręceniu miski musiałem odkręcić "Wyrównanie mas zespołu korbowego"http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3320-wyrownanie-mas-zespolu-korbowego/i47635/kL/sN/r2002/m11 i teraz czy to w jakiś sposób trzeba ustawić względem wału czy można przykręcić na pałe :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dawno nie pisałem, na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak komplet uszczelek uszczelniaczy filtrów przewodów zaślepki kolektora olej już mnie kosztowało ponad 950 zł to i tak dobra cena bo brat handluje częściami myślałem że to już koniec kosztów ale niestety dalej rosną... Szlif wału 250 zł komplet panewek i tu aż siadłem 265 główne i 475 korbowodowe :cry2: czyli kolejny tysiąc... ehh powoli zastanawiam się czy nie lepiej było kupić nowy silnik... Ale na jedno wychodzi dobrze silnik będzie prawie jak nowy ;) Jutro zaczynam składać silnik jak dobrze wyjdzie to może pod koniec przyszłego tygodnia będę jeździł ;) Po drodze w wolnym czasie odnawiam plastiki w środku i muszę wyprać środek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
I nareszcie się udało ;) Autko jeździ ładnie i równo pracuje :D zamknąłem się z remontem w 2700. Pracy było multum kilka nocy nie przespanych ale efekt mnie zadowala ;) Ślicznie się prezentuje na fabrycznych 18 ;D może jeszcze polerkę by strzelił dla ukoronowania efektu :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypada pogratulować. Co prawda wersja 136KM była u mnie oszczędniejsza niż 150KM, ale jednak różnica w odejściu jest spora. Jeśli poskładałeś jak należy to pośmiga, brawo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.