Skocz do zawartości

[320d N47 136km] regularny spadek mocy przy przyśpieszaniu


prochu91

Rekomendowane odpowiedzi

Filtr zamówiony, jutro powinien przyjść i biorę się za wymianę. Czy przed odkręceniem tych 4 śrubek i zdjęciem tego plastiku muszę jeszcze coś uprzednio zrobić? Na co zwracać uwagę i jak sprawdzić, czy cała odma jest dobra? Bo na razie zamówiłem sam filtr tylko na wymianę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

sucho jest wokol tej odmy?? Mozna sprawdzic membrane jest w tej puszcze okraglej wieczko jest na zatrzaskach lecz mozesz je latwo uszkodzic (zlamac ) i wtedy napewno bedzie lipa. Po odkreceniu śrubek zdemontuj wyczysc i dobrze patrz jak rozbierasz bo tam taki dzyndel sie wklada co trzyma ten filterek musisz to dokladnie tak samo zamontowac oraz poprawnie zaloz nowe uszczelki dostaniesz w komplecie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzyma wartosc, nie spada i maksymalnie dochodzi do 81 nie wiecej.

 

W takim razie skoro przeplywka jest sprawna jutro wymieniam filtr odmy i czyszcze drugi z elektrozaworow tym razem ten od egr.

 

Jesli te dwa zabiegi dalej nie pomoga no to juz nie wiem. Wtedy przyjdzie juz chyba tylko przyjrzec sie pracy turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma sprawdzona oraz wyczyszczona, filtr odmy wymieniony (bardzo mocno był zabrudzony) i to też nie przyniosło żadnego rezultatu. Zaślepiłem EGR jak kazał @gibek2 i dalej kompletnie żadnej zmiany przy przyśpieszaniu.

 

Po wszystkich zabiegach, które kazaliście i udało mi się zrobić jest poprawa, ale nadal jeszcze nie jest tak jak powinno być. Dodatkowo mogę dodać, że na 2 i 3 biegu na ułamek sekundy dosłownie jest takie minimalne szarpnięcie podczas przyśpieszania, jakby na ułamek sekundy zabrakło mocy, ale dzieje się to bardzo krótko i szybko. Jak dzisiaj sprawdzałem to na dwójce jest to przy 2500 obrotów a przy 3 na 2200, ale nie wiem, czy zawsze jest to w tym samym przedziale obrotów. Do 3 biegu jest moc i jest ok, od czwórki jest nadal ten problem, że ekonomizer się nie zamyka, ale już się nie cofa (może czasami minimalnie) tylko na chwile przystaje i idzie dalej w górę.

 

Podsumowując:

- podmieniony i zaadaptowany przepływomierz, pomiar wykazuje Luftmasse podczas przyśpieszania maksymalnie na poziomie ok 81 kg/h (podczas przyśpieszania wartości utrzymują się, nie skaczą)

- wymieniony filtr powietrza

- przeczyszczony zawór EGR

- zaślepiony elektrozawór EGR (tylko zaślepiałem tymczasowo, nie czyściłem)

- przeczyszczony elektrozawór od turbo [***]

- wymienione wężyki od podciśnienia [***]

- sprawdzony zbiornik podciśnienia (szczelny)

- sprawdzona odma oraz wyczyszczona, wymiana filtra i uszczelek odmy

 

[***] - zabiegi po których nastąpiła poprawa

 

Jakieś dalsze zalecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... ciężka sprawa z tym twoim samochodem :)

 

może pompa vp44 się kończy, czy fura kopci na jakiś kolor czy zero dymu ? może samo turbo w sobie jest zasyfione i wypadało by przeczyścić.

Jak samochód reaguje na gaz ? po wciśnięciu gazu długo myśli i zaczyna jechać czy od razu jedzie ( rozumiem że wolno :D ale czy reaguje od razu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zero dymu, nie kopci ani trochę. Na gaz reaguje od razu po wduszeniu pedału tyle, ze od samego dołu trochę długo jakby się wkręca na obroty i później dopiero jest kopyto tak od 1900 obrotów na drugim i trzecim biegu np.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tą pompe vp44 narazie zostawil. Sprawdzil bym jeszcze gruszke od turbiny moze nie trzyma podcisnienia a moze geometria w turbawce zapieczona. Wez wezyk jakis moze ten stary od podcisnienia zaloz beposrednio na gruche od turbiny i zassij powietrze obserwuj ruch sztangi ma to reagowac energicznie na zassanie powietrza oraz lekko bez oporu. Chyba ze masz lub ktos w poblizu ma vacuuometr z pompka podcisnienia to niech zapnie i sprawdzi.

 

Mialem taki przypadek ze wlasnie grucha od turbo pociagala sztange lecz strasznie powoli co powodowalo muła po wymianie gruchy wszystko cacy.

 

Ekonomizer moze nie dochodzic do konca take przez niedomagania tubrosprezarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyscilem profilaktycznie elektrozawor od EGR'a i tez zadnej poprawy. Sprawdzilem ta sztange tak jak mowiles ale na szybko i bardzo prymitywnie. Zalozylem wezyk od podcisnienia bo zostalo mi kawalek nowego i zaciagnalem powietrze ustami. Zeby sztanga od turbo doszla do konca gruszki musialem to zrobic kilka razy, klika zaciagniec ustami powietrze. W miedzyczasie sztanga nie cofala sie, czyli teoretycznie trzyma podcisnienie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak trzyma. Wiesz ja bym sprawdzil miernikiem podcisnienia na poczatek przy samej pompie vacum na biegu jalowym powinno byc -0.9 -1 bar jezeli tyle nie osiagnie to lipa poniewaz pompa nie wydala i mozesz miec slabe podcisnienia co skutkuje nie prawidlowa praca wszystkiego co pracuje z podcisnieniem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego poczytalem od poczatku sobie i napisaleś " - przeczyszczony elektrozawór od turbo [***]

- wymienione wężyki od podciśnienia [***] a te gwiazdki znacza ze te czynnosci pomogly.

Zauwaz ze te czynnosci kreca sie przy podcisnieniach i sterowaniu turbo Jak pisalem wyzej sprawdz wydajnosc vacum pompy badz twoj elektrozawor turbo kleka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, może będziecie w stanie mi pomóc z moim problemem znikania mocy w e46 330d 184ps. Na wstępie uprzedze iż cała ścieżka "odzysku mocy" została przeprowadzana i to nie raz czyli czyszczenie/wymiana elektrozaworków, wymiana wężyków podciśnieia na silikonowe 3,5mm średnica wew. Inpa pokazuje parametry prawidłowo jedynie oczekiwane ciśnienie doładowania na wolnych obrotach dość często jest ciutke większe o faktycznego i wiem w zasadzie odpowiedz nasuwa sie sama żeby szukać przyczyny w turbo ale do rzeczy. Generalnie autko ma moc i ciągnie równo ale z oporem , ospale się wkręca na obr ale kiedy zrobię prosty zabieg pt na pracującym silniku sciągam wężyk od sterowania turbo i założę go to po parunastu sekundach wraca wigor i kultura pracy, silnik wkręca się błyskawicznie do odcinki, jest doskonale ale po przejechaniu 2 lub 3 km znów zamula, reakcja na gaz spada, trzeba mocno wciskać i zwiekszą się opór wkręcania na obroty. Zabieg ten mogę powtarzać ile razy chce i za każdym razem jest to samo. Kiedy moc się pojawia lekkie muskanie gazu wciska w fotel a kiedy znika to ekonomizer idzie na maxa a obroty prawie nie rosną i więcej pali.

Reasumując:

- silnik ma potencjał ale jest na mój rozum blokowany elektronicznie (adaptuje się) po podpinaniu wężyków fabrycznie

- nic nie kopci jedynie bardzo sporadycznie puści małego bąka ale to na ponad 4000obr

- czy jest możliwe że jest coś pomieszane na ustawieniach cięgna turbo?

- kiedy odepne całkiem wężyk od sterowania kierownicami turbo auto ma mega laga do 3 tyś ale od tych obrotów gładko(jak benzyna) i z kulturą idzie jak burza do odciecia, kiedy zapinam ponownie wężyk ciągnie równo od dołu ale twardo i powoli.

-przepływka nowa boscha po adaptacji INPA pokazuje wartości bardzo dobrze, ekonomizer zamyka na 4 biegu od 80km/h

 

Moc jest ale czai się i nie wiem jak ją wydobyć na dobre :)

 

pozdr. Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że wymieniałeś elektrozawór na jaki nowy ? czy tylko podmiana z egr na turbo ?

 

Polecam zaworki od kolegi Dxtr, ja u siebie wymieniłem właśnie ten zawór i też miałem wolno rosnące obroty, teraz jest wiecej mocy i obroty rosną błyskawicznie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworków mam 4 szt, nowy zamiennik, dwa starsze oczyszczone pierburga i zakupiony od kolegi Dxtr. Zgadza się są różnice w ich pracy ale nie tak znaczące w ogólnym rozrachunku mojego problemu z którym sie zmagam juz ponad rok. Już pokończyły mi sie pomysły i w zasadzie przeczytałem wszystkie zaworkowo/mocowe wątki na forum. Coś czuje że problemem u mnie może być elektronika/sterowanie komputerem lub fizycznie przestawione cięgno od turbo ale czy może dawać takie objawy? Aha zaślepianie EGR pogarsza sprawe, silnik pracuje jeszcze bardziej szorstko i reakcja na gaz jest ospalsza. Więc EGR jest i działa ok. Generalnie nie chce z niego rezygnować.

Rozumiem to tak:

- komputer ustawia dawki paliwa zczytując dane z czujników i dąży do pewnych wartości zadanych a przy tych wartościach silnik słąbo chodzi (ciężko)

- mieszając w geometri turbo (zabawa w odpinanie wężyków, zbiorniczków podciśnienia) chwilowo zmieniam te odczyty kompa i silnik koryguje wartosci co objawia się powrotem mocy ale komp za chwile zbija lub podnosi parametry do optymalnych a auto traci wigor.

 

może sie myle ale tak to widze z mojego doświadczenia tylko co dalej? co mogę jeszcze sprawdzić nie brnąc w koszty. aha INPA nie wywala błedów, korekcje wtrysków są w normie. SIlnik pali od kopa, w zimie nie ma problemów, Ogólnie kondycja motoru jest ok, Hamownia wypluła 182 konie, max prędkość 220km/h. Jedynie brak przyspieszenia.

 

pozdr. Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.