Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam potrzebuję schemat jak zablokować rozrząd po przez blokadę. Blokadę zakupiłem lecz nie potrafię dopasować wszystkich tych elementów blokady. Proszę o pomoc :oops:
Opublikowano

Jaka to blokada rozrządu. Bo są różne.

 

Tu masz ładnie opisane na kilku stronach:

 

http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/318i_n46_sal/4_tightening_torques/11__engine_(n46/31__camshaft/1_azd__camshaft/

jak link nie zadziała to trzeba wybrać model (silnik) a potem:

2 Repair Instructions > 11 Engine (N46) > 31 Camshaft

 

 

Najpierw trzeba zdjąć kolektor ssący i zablokować koło zamachowe przez specjalne "okienko" dołączonym kluczem (coś z stylu klucza ampulowego).

Żeby koło zablokować trzeba w odpowiednim położeniu ustawić wałki, tak aby ich końce były ustawione "półokrągłą" stroną do góry - widać to na pierwszej stronie w powyższym linku. Jeżeli tak ustawisz to potem trzeba celować tym "ampulem" w otwór w kole zamachowym. Jak trafisz i się zablokuje to dopiero rób resztę. Wałem kręcisz poprzez śrubę przy kole pasowym tylko i wyłącznie w prawą stronę.

Potem trzeba ustawić i skręcić tylne blokady i przednią. Tył bardzo prosto się wkręca a przód oczywiście musi się spasować z małymi otworami na kołach vanosa.

W międzyczasie trzeba też wykręcić napinacz rozrządu i wkręcić oraz odpowiednio napiąć mechaniczny napinacz ale tego dokładnie nie wiem.

 

Ja na początku zrobiłem błąd z blokowaniem koła zamachowego. Spasowały mi się blokady wałków a jakimś "cudem" nie zablokowało się koło zamachowe i rozrząd się przestawił co skutkowało wpadnięciem zaworu do cylindra :D ale udało się go wsunąć do prowadnicy poprzez otwór od kolektora ssącego :)

 

 

 

  • 1 rok później...
Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego tematu, to napiszę w tym. :)

Czy konieczny jest demontaż kolektora żeby zablokować wał?

Ma może ktoś zdjęcie gdzie dokładnie znajduje się to okienku do blokady, jest ona czymś zaślepione?

Opublikowano

Raczej trzeba chyba że od dołu ale nie wiem czy się uda. Otwór jest obok rozrusznika. Poszukaj w necie zdjęć wyjetego silnika i zobaczysz dokładnie.

Niektórzy robią bez blokowania w tym miejscu ale wtedy trzeba zegarem ustawić punkt maksymalnego położenia tłoka czy jak to zwą. Ale blokadą dokładniej i pewniej.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź ;) Znalazłem zdjęcie silnika od strony sprzęgła, choć było ciężko.

Nie trzeba zdejmować kolektora, od dołu jest dobry dostęp.

Wcześniej szukałem otworu, lecz prostu nie wyczułem go bo jest w samym rogu odlewu silnika. Znajduje się on pod rozrusznikiem.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Z tą blokada koła trzeba uważać żeby nie włożyć w drugi otwór.

Zdjęcie nr.2, otwór nr.2

http://workshop-manuals.com/bmw/1_Series_E87/120i_N46_5-door/page-172002.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.