Skocz do zawartości

wymiana konwertera e60 m54 automat


arbuz229

Rekomendowane odpowiedzi

Olej zalałem RAVENOL ATF Fluid 6 HP zalałem ponad stan mocno się przelewało przy podanej temp oleju nie pamiętam około 40'c.

Mam pytanie odnośnie skrzyni pompa czyli konwerter czy jest jakaś jeszcze pompa w skrzyni?

Czy zużyte elementy mechatroniki mogą powodować podobne objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic jeszcze nie ruszałem bo nawet nie mam kiedy zbytnio a wyciąganie skrzyni bez podnośnika/kanału to męka. Kusi mnie kupno nowego konwertera ale trochę muszę poczekać bo krucho z kasa. A jak u Ciebie z problemem sytuacja bo jeśli dobrze widzę to regenerowałeś swój konwerter w Midpartsie w Nowogrodzie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie no i miałem jeszcze wstawiony konwerter używke zanim ten zregenerowałem i było to samo odpiełem czujnik wałka wydechu i powyższe objawy są 2x bardziej odczuwalne. Może winny jest jakiś element pomiarowy silnika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opisywałem swój problem ze skrzynia ale widzę ze problemy z E60 to świeży temat.

 

moja waliła błędem zaworu eds3 /wymieniłem i dalej był błąd/ jeżeli temp oleju spadała poniżej 35stC. wystarczyło zapalić zagrzać olej, zgasić i błędu nie było.

 

kupiłem kompa skrzyni z mechatronik-iem / niestety sprzedawca sprzedał mi nie tego co trzeba bo z 6hp19 ale z 2006 z valvetronika a ja mam M54B30 z 2003/

podmieniłem kompa i już nie wali błędami ale nie zmienia biegów na pełnym obciarzeniu. zaczęło się programowanie /9 do wyboru/ i nikt nie wie który program mam wstawić. z 9 tylko 2 pracuja poprawnie / próba drogowa :)/.

aleee problem z falowaniem tak jak u was sie pojawił. tzn 50 km/h delikatny gaz i falowanie 1500-1600 ob/min.

alleee tylko po odpaleniu auta po nocy włączam D mija 500m jest ok nagle falowanie kolejne 500m, stop na skrzyżowaniu i się naprawia do następnego ranka :)

 

po 8 rozbieraniu skrzyni i 2 mechatronikach narazie mam na nią wyje.....e i nauczyłem sie nią jeździć a robię to tak:

zapalam wbijam M przez pierwsze 1000m do magicznego skrzyżowania utrzymuje 1800-2000 obr / falowanie nie występuje/ staja na światłach daje D i jeździ normalnie.

oczywiście chce to naprawić. myślałem o konwertorze ale skoro koledzy już po 3 wstawiają i dalej lipa to może chwile poczekam.

 

obawiam sie ze potwierdza się słowa Pana od skrzyń z Janek do którego dostałem nr z ZF : skrzynia 6hp19 w 3,0i z hakiem holowniczym nie dociąga do 250 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
Witam. Mam taki sam problem... Rano jak odpalam samochód i pochodzi z minute to czuje jak buda się trzęsie cała. obroty faluja jak przyspieszam dopiero od 4 tys normalnie idą w górę. Przy 120 odczuwam lekkie telepanie. Dodam że jak się rozpedzam to mam wrażenie jakby sprzęgło się slizgalo w manualu. Błędów zero na kompie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/konwerter-zf-z83-6hp26-3-0d-wymiana-serwis-bmw-i5964927191.html Witam! Tez mam falujące obroty, plus jak z miejsca ruszam z pełnym gazem to słychać uderzenie , na bank konwerter ! Czy ktoś zna tego gościa z allegro , sprzedaje nowe konwertery , czy po naprawie .... Chce nowy i tylko żadnych regeneracyj :mad2: już się nauczyłem ze oryginał to jest oryginał. Jeszce jedno pytanko , mam zamiar wymienić olej i filtr , co z tego linku mam dokupić http://allegro.pl/listing/listing.php?sg=0&order=m&string=mechatronica&bmatch=s0-uni-1-4-0812?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Witam, to mój pierwszy post bo dopiero co kupiłem swoją pierwszą beemke... Podczas przyspieszania mam wachania obrotów o jakieś 500 , także dlatego zainteresował mnie ten wątek. Problem znika gdy silnik się rozgrzeje. Czy to ma jakieś znaczenie czy też obstawianie konwerter?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, to mój pierwszy post bo dopiero co kupiłem swoją pierwszą beemke... Podczas przyspieszania mam wachania obrotów o jakieś 500 , także dlatego zainteresował mnie ten wątek. Problem znika gdy silnik się rozgrzeje. Czy to ma jakieś znaczenie czy też obstawicie konwerter?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Wiem że odgrzewam kotleta ale jak sobie z tym szarpaniem poradziliście, ja przymierzam się do wymiany oleju i filtrów w skrzyni, i nie wiem czy zdjemować skrzynie i wymieniać ten konwerter czy jednak nie robić tego. Może przyczyna jest w mechatronice czujnik jakiś lub elektrozawór.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Witam zdarza się zawsze rano po odpaleniu jak jest zimny konwerter to go słychać ale po kilku minutach, ustaje, i szczególnie na P, bardzo sporadycznie odezwie się podczas jazdy, dodatko widać że bardzo ślizgaja się obroty przy wolnej jeździe tak 60 km/h wtedy faluje pomiędzy 1500 a 2000 obrotów. Z kilometrów wychodzi że trzeba wymienić olej w skrzyni automat. Moje pytanie czy wymienić tylko olej z filtrem czy też od razu konwerter.?Zastanawiam się też czy może od razu przy wymianie wymienić selonoidy w mechatronice. Czy może poprostu dalej tak jeździć i wymienić tylko olej z filtrem. Nadmienię że przy szybszej jeździe jest okej skrzynia chodzi dobrze, obecnie nic też nie szarpie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.