Skocz do zawartości

[e90 320d] Błędy 4530, 44cc oraz 4b10, spóźnione turbo


Hajmdal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

e90 320d rocznik 2005 w automacie

 

2 tygodnie temu musiałem być bardzo szybko w pewnym miejscu i nie ukrywam że nie oszczędzałem auta by tam się dostać. Po powrocie do domu samochód stracił moc. Zajechałem do mechanika, podpiął pod komputer i wyskoczyły 3 błędy w silniku.

4530 - zbyt niskie ciśnienie doładowania

44cc - błąd czujnika doładowania

4b10 - korekcja wtryskiwaczy(?)

 

W drodze do mechanika auto pracowało normalnie. Usunął mi błędy i zaraz po wyjeździe od niego auto znów straciło moc. Minął już tydzień i póki co zdarzyło mi się to raz. Przerzuciłem fora i znalazłem 3 prawdopodobne usterki:

40% - zmienna geometria się blokuje i nie wraca do swoich krańcowych pozycji (auto wykrywa błąd i odpala go w trybie awaryjnym stąd brak mocy)

40% - problem ze sterownikiem turbiny

20% - błąd czujnika ciśnienia doładowania.

 

Na razie błąd nie występuje za to turbina strasznie się spóźnia. Gdzieś przy 2400 obr się załącza i czuć że jest zamulona i nie pracuje jak powinna , wcześniej startowała 1800-1900.

Nie wiem za bardzo co robić bo nie mieszkam w Polsce a tutaj każdy mechanik mówi co innego. Za 2 miesiące jadę właśnie do Polski, z tym ze mam do przejechania 2000km i nie wiem czy to jest dobry pomysł.

 

Miał już ktoś coś podobnego? Myślę by kupić na wstępie nowy czujnik doładowania ciśnienia, spotkałem się właśnie z komentarzem że mógł się uszkodzić po bardzo intensywnej jeździe i "nadwyrężaniu" turbo.

Jeśli to nie pomoże to regeneracja turbiny? sterownik turbiny?

 

P.S. Co oznacza ten trzeci błąd 4b10. Wiem tyle że coś z wstryskiwaczem/aczami. Może mieć to wplyw na pracę turbiny?

 

 

pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam auto prawie rok już, osoba która mi go sprzedawała twierdzi że z turbo nic nie było ruszane. Ale ile w tym prawdy to tylko on wie i poprzedni wlaściciel, dlatego nie potrafie odpowiedzieć na to pytanie ze 100% pewnością

Samochód ma teraz 177 000 km przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i sterownik świec nie mają nic do straty mocy... Nawet jak by żadna świeca nie działała to w temperaturze powyżej 8 stopni nie ma znaczenia czy są sprawne czy nie...

Najpewniej czeka Cię wymiana sterownika albo regeneracja Turbo ewentualnie kupno nowej turbiny. Dla pewności możesz podjechać na kompa i zrobić log dynamiczny i wszystko będzie jak na dłoni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 4 miesiące temu...

Witam , mam nadzieje ze pomoge w temacie bledu 44CC a z nim czesto idacymi w parze bledami 4530 lub 4521, a wiec do rzeczy :

Pewne jest to ze sterownik elektroniczny regulacji sztangi ładowania turbiny jest na 99% sprawny , cykanie lub dziwne odglosy ze sztangi regulacji pochodza z ciegna polaczonego ze zmienna regulacja ktora jest w turbo . Jesli wszystko jest ok ,sterownik przeprowadzi test po wlaczeniu zaplonu nic nam nie ma prawa cykac i halasowac w okolicach turba , podobnie po wylaczeniu zaplonu w pierwszych sekundach gdzie napiecie jeszcze jest na sterownikach, przyczyna tego jest zacinanie sie geometrii co ma wplyw na bledna prace i braku mozliwosci maxymalnego otwarcia lub zamkniecia lub tez pomiedzy jesli sie przytnie kierownica odrazu wywali nam 44CC a cykanie jest skutkiem sprawdzania przez sterownik geometrii (jesli uruchamiamy zaplon komputer sprawdza sterowniki takie jak regulacja turbo czy choc by przepustnice ). W moim przypadku geometrria turbo ledwo chodzila i tez mialem cykanie pod maska , auto jezdzilo tak jak wiele osob opisywalo raz lepiej raz gorzej i tez nie mialem problemu zlapac 200km/h .Kolejna sprawa to żadna regulacja i krecenie sterownikiem nam nie pomoze, jedynie mozemy sobie pogorszyc ,na pewno nie polepszyc , jesli wywala nam te bledy 44cc a znimi 4530 i 4521 to znakiem tego sa przyciecia na zmmiennej geometri jesli np pojawi sie 44cc i 4530 tzn ze sterownik chcial mocy ale cos zblokowalo i nie otworzyl nam sie tak jak powinien na geometrii. Moze to sie pojawiac cyklicznie , raz jest ,raz nie ma ale bedzie tylko gorzej , mowie z doswiadczenia na moim przypadku , z poczatku przycinki byly sporadycznie az w koncu stanela geometria prawie calkowicie , trwalo to umnie ok roku .Doszlismy do wnisku ze trzeba wyciagac turbo i regenerowac je , w moim przypadku sam wymontowalem turbine i zawiaozlem na wymiane (stara w rozliczenie za zregenerowana ) jedynie ze starej sterownik zostal przekrecony bo nie ma takich sterownikow w obrocie , na miejscu ok 30 min i zostalo wszystko wyregolowne , i teraz co do regulacji w warsztatach regenerujacych turbiny ((( nie wszyscy posiadaja takie urzadzenie zeby wyregulowac turbine pod serie ))) dam link zebyscie sobie zobaczyli na czym rzecz polega i jakie to wazne

.Koles regulowal moje turbo przy mnie i widzialem ile krecil na sterowniku i jak bardzo rozjeżdża sie ustawienie , finalnie ledwo dotykal palcem wrecz muskal kapturek na gwincie zeby utrafic w serie czyli ustawienie producenta . W moim przypadku jeszcze poszly uszczelniacze, apetyt na olej byl spory , turbo po zalozeniu pieknie dmucha , auto jezdzi super , i oczywiscie zero bledow , koszty to od 600-1000 takiego zabiegu , zalezy od stanu starej naszej turbiny- wycena jest robiona na miejscu po rozkreceniu w tedy wiadomo co nasza stara jest warta. Powodzenia. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.