Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

e90 320d rocznik 2005 w automacie

 

2 tygodnie temu musiałem być bardzo szybko w pewnym miejscu i nie ukrywam że nie oszczędzałem auta by tam się dostać. Po powrocie do domu samochód stracił moc. Zajechałem do mechanika, podpiął pod komputer i wyskoczyły 3 błędy w silniku.

4530 - zbyt niskie ciśnienie doładowania

44cc - błąd czujnika doładowania

4b10 - korekcja wtryskiwaczy(?)

 

W drodze do mechanika auto pracowało normalnie. Usunął mi błędy i zaraz po wyjeździe od niego auto znów straciło moc. Minął już tydzień i póki co zdarzyło mi się to raz. Przerzuciłem fora i znalazłem 3 prawdopodobne usterki:

40% - zmienna geometria się blokuje i nie wraca do swoich krańcowych pozycji (auto wykrywa błąd i odpala go w trybie awaryjnym stąd brak mocy)

40% - problem ze sterownikiem turbiny

20% - błąd czujnika ciśnienia doładowania.

 

Na razie błąd nie występuje za to turbina strasznie się spóźnia. Gdzieś przy 2400 obr się załącza i czuć że jest zamulona i nie pracuje jak powinna , wcześniej startowała 1800-1900.

Nie wiem za bardzo co robić bo nie mieszkam w Polsce a tutaj każdy mechanik mówi co innego. Za 2 miesiące jadę właśnie do Polski, z tym ze mam do przejechania 2000km i nie wiem czy to jest dobry pomysł.

 

Miał już ktoś coś podobnego? Myślę by kupić na wstępie nowy czujnik doładowania ciśnienia, spotkałem się właśnie z komentarzem że mógł się uszkodzić po bardzo intensywnej jeździe i "nadwyrężaniu" turbo.

Jeśli to nie pomoże to regeneracja turbiny? sterownik turbiny?

 

P.S. Co oznacza ten trzeci błąd 4b10. Wiem tyle że coś z wstryskiwaczem/aczami. Może mieć to wplyw na pracę turbiny?

 

 

pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi

Opublikowano

Mam auto prawie rok już, osoba która mi go sprzedawała twierdzi że z turbo nic nie było ruszane. Ale ile w tym prawdy to tylko on wie i poprzedni wlaściciel, dlatego nie potrafie odpowiedzieć na to pytanie ze 100% pewnością

Samochód ma teraz 177 000 km przebiegu

Opublikowano
Niestety ale turbo do wymiany. Miałem identycznie przegoniłem auto i pojawił się problem. Jeśli turbo się spóźnia to na 100% sterownik. Polecam wymianę turbo na nowe oraz przy okazji sprawdzić świece sterownik świec oraz klapki w kolektorze.
Opublikowano

Świece i sterownik świec nie mają nic do straty mocy... Nawet jak by żadna świeca nie działała to w temperaturze powyżej 8 stopni nie ma znaczenia czy są sprawne czy nie...

Najpewniej czeka Cię wymiana sterownika albo regeneracja Turbo ewentualnie kupno nowej turbiny. Dla pewności możesz podjechać na kompa i zrobić log dynamiczny i wszystko będzie jak na dłoni...

  • 3 lata później...
Opublikowano

Odgrzewam temat


Mam identyczne błędy i objawy :x jak się sprawa rozwiązała? co było przyczyną?

Moja trzecia wielka miłość
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam , mam nadzieje ze pomoge w temacie bledu 44CC a z nim czesto idacymi w parze bledami 4530 lub 4521, a wiec do rzeczy :

Pewne jest to ze sterownik elektroniczny regulacji sztangi ładowania turbiny jest na 99% sprawny , cykanie lub dziwne odglosy ze sztangi regulacji pochodza z ciegna polaczonego ze zmienna regulacja ktora jest w turbo . Jesli wszystko jest ok ,sterownik przeprowadzi test po wlaczeniu zaplonu nic nam nie ma prawa cykac i halasowac w okolicach turba , podobnie po wylaczeniu zaplonu w pierwszych sekundach gdzie napiecie jeszcze jest na sterownikach, przyczyna tego jest zacinanie sie geometrii co ma wplyw na bledna prace i braku mozliwosci maxymalnego otwarcia lub zamkniecia lub tez pomiedzy jesli sie przytnie kierownica odrazu wywali nam 44CC a cykanie jest skutkiem sprawdzania przez sterownik geometrii (jesli uruchamiamy zaplon komputer sprawdza sterowniki takie jak regulacja turbo czy choc by przepustnice ). W moim przypadku geometrria turbo ledwo chodzila i tez mialem cykanie pod maska , auto jezdzilo tak jak wiele osob opisywalo raz lepiej raz gorzej i tez nie mialem problemu zlapac 200km/h .Kolejna sprawa to żadna regulacja i krecenie sterownikiem nam nie pomoze, jedynie mozemy sobie pogorszyc ,na pewno nie polepszyc , jesli wywala nam te bledy 44cc a znimi 4530 i 4521 to znakiem tego sa przyciecia na zmmiennej geometri jesli np pojawi sie 44cc i 4530 tzn ze sterownik chcial mocy ale cos zblokowalo i nie otworzyl nam sie tak jak powinien na geometrii. Moze to sie pojawiac cyklicznie , raz jest ,raz nie ma ale bedzie tylko gorzej , mowie z doswiadczenia na moim przypadku , z poczatku przycinki byly sporadycznie az w koncu stanela geometria prawie calkowicie , trwalo to umnie ok roku .Doszlismy do wnisku ze trzeba wyciagac turbo i regenerowac je , w moim przypadku sam wymontowalem turbine i zawiaozlem na wymiane (stara w rozliczenie za zregenerowana ) jedynie ze starej sterownik zostal przekrecony bo nie ma takich sterownikow w obrocie , na miejscu ok 30 min i zostalo wszystko wyregolowne , i teraz co do regulacji w warsztatach regenerujacych turbiny ((( nie wszyscy posiadaja takie urzadzenie zeby wyregulowac turbine pod serie ))) dam link zebyscie sobie zobaczyli na czym rzecz polega i jakie to wazne

.Koles regulowal moje turbo przy mnie i widzialem ile krecil na sterowniku i jak bardzo rozjeżdża sie ustawienie , finalnie ledwo dotykal palcem wrecz muskal kapturek na gwincie zeby utrafic w serie czyli ustawienie producenta . W moim przypadku jeszcze poszly uszczelniacze, apetyt na olej byl spory , turbo po zalozeniu pieknie dmucha , auto jezdzi super , i oczywiscie zero bledow , koszty to od 600-1000 takiego zabiegu , zalezy od stanu starej naszej turbiny- wycena jest robiona na miejscu po rozkreceniu w tedy wiadomo co nasza stara jest warta. Powodzenia. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.