Skocz do zawartości

F10/F11 - wylot skroplin parownika klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć

 

czy wiecie może, gdzie w F10/F11 znajduje się wylot skroplin parownika klimatyzacji? Chodzi mi o miejsce, którym skropliny wydostają się na zewnątrz auta.

Chciałem trysnąć sobie Wurth'a do odgrzybiania klimy nie tylko od góry do kratek, ale - korzystając z okazji wizyty na podnośniku - także od dołu.

Jednak pomimo zdjęcia osłon podpodwoziowych nie udało mi się namierzyć tego wylotu (swoją drogą nieźle to auto jest zabudowane od dołu - to tłumaczy, skąd tak dobre wyciszenie przy większych prędkościach)...

Opublikowano

Pewnie będzie schowany nad osłoną termiczną.

Ale dużo Ci nie da ropylanie środka tamtędy - napsikasz na filtry. Jak dobierzesz się do filtrów kabinowych to znajdziesz tam ten wężyk - jest wkręcany w dolną pokrywkę.

No chiba, że są dwa.

Opublikowano

Po stronie pasazera z lewej strony za tunelem. Od dolu pod plyta na tej samej wysokosci znajdziesz wylot

Nic bym nie psikal od dolu bo jest kolanko 90 stopni, efekt bedzie żaden...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za info.

Co do kolanka - Wurth ma metrowy, cieniutki wężyk - więc pewnie dałoby się wprowadzić go aż do parownika.

Ale może macie rację, zaaplikuję jak zwykle "od góry"... :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oglądałem - ale co innego widzieć na schematach, a co innego zlokalizować te wyloty pod autem :wink:

Środek zapodam od góry, w sumie cześć i tak wypłynie rzeczonym wylotem...

Opublikowano

Ja miałem kiedyś (e60) problem z zapachami po użyciu m.in. Takich środków, jakie ty zamierzasz użyć. Miały odkazić i wyczyścić ale niestety zaszkodziły. Być może wywołały korozję na powierzchni parownika co spotęgowało rozwój mikrobów. Skończyło się wymianą parownika.

 

Teraz jedynie ozonuje 1 do 2 razy w roku i problemu nie ma!

 

Co do czyszczenia parownika "na mokro" to obawiam się, że skuteczne będzie jedynie solidne mycie z użyciem np. szczoty, ale to wymaga demontażu połowy samochodu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja stosuję Wurth'a od lat i zawsze był skuteczny, być może jakieś tańsze, żrące (?) środki mogą wywołać problem o którym piszesz.

Natomiast sceptyczne zdanie mam co do skuteczności ozonowania :8) ale to już inny temat, nie związany z miejscem wylotu skroplin :wink:

Opublikowano

No widzisz - akurat wurth załatwił sprawę na śmierdząco. Nie twierdzę, że producent jest zły ale sposób.

Tak, czy siak życzę powodzenia. Smrodki z klimy są nieprzyjemne i niezdrowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.