Skocz do zawartości

e39 520i przekrecenie panewki, co zrobic?


ziomalo2010

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

2,0 ma zwyczajnie cięższe życie w tej niemałej budzie. To co łatwe dla 2,8 to dla 2,0 szczyt jego możliwości.

 

Jak ktoś jeździ w trasie 140km/h to raczej nie zmienia tej prędkości jak się przesiądzie na 2,8. I to według mnie cała różnica.

Czy któryś z nich jest bardziej żywotny to nie sądzę.

 

Co do kosztów to ja bym na pierwszym miejscu stawiał stan techniczny silnika a nie cenę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

JA tam nie kręcę bardziej bo zwyczajnie nie czuję takiej potrzeby.

Ten silnik jest o tyle mocniejszy , że i tak efekt jest nieporównywalny.

Zwłaszcza , że ciagnie już od dołu i żeby poruszać się z dynamiką 2,0 wystarczą delikatne obroty.

 

Wiadomo , że czasem docisnę < BMW radość z jazdy> ale 2,0 dociskałem stanowczo bardziej.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie wlasnie zgodze z tym ze 2.0 jest bardziej krecone bo ma mniej mocy i jest duzo ciezej wyprzedzac anizeli 2.8 wiec takie 2.0 moze byc o wiele bardziej wyeksplatowane anizeli 2.8 .

 

z drugiej strony tez kazdy kto bierze wieksza pojemnosc to po to aby czasami spalic tego laczka.

 

po swietach robieram miske od bmki ocenie cala sytuacje, jezeli to bedzie tylko wal i panewki to bawic sie w ich wymiane na jakas orginalna uzywke czy caly slupek wymienic ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALe pytania zadajesz... Wszystko zależy w jakiej cenie i stanie kupisz wał z panewkami i czy używane panewki będą w mierę dobrym stanie. Inaczej kupno panewek plus ew szlif wału jeśli by trzeba było. Tylko dlaczego przekręciłeś panewki? Same z siebie się nie przekręciły. Wiec co zrobisz to już twój wybór i twoje pieniądze. Nikt nie wie jaki masz budżet przeznaczony na remont.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj budzet to maksymalnie 2000zl nie liczac robocizny bo sam powinienem sobie z kolega poradzic...chce jednak wybrac najlepsza opcje bazujac na opini innych.

tak jak mowilem bylem kilkadziesiat km od domu i musialem wrocic, majac jakas tam wiedze na ten temat wiem ze jak juz slychac panewki to nic nie pozostaje zrobic i czekal mnie tylko szlif walu wiec postanowilem dojechac do domu i po drodze do mechanikow ktorzy potwierdzili moja diagnoze i mowili zeby juz nie ma co ratowac. nastepenie zrobilem jakies 10km i silnik przestal nagle pracowac.

 

tak wiec prosze dalej prosze o opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale czemu się przekręciły? Czemu je było słychać?

Jak się okaże że masz problemy z ciśnieniem oleju bo jakiś kanał masz zawalony, albo pompa uszkodzona... Zmienisz panewki i znowu remont.

 

Na 2.8 nie licz. Pamiętaj że czeka cie wymiana oleju i flitrów i płynu chłodzącego. czyli ok 500zł płyny z filtrami

Do wyjęcia silnika jeśli trzeba chłodnice klimy demontować to masz jeszcze napełnienie układu 150zł (ale chyba wyjmiesz silnik górą nie trzeba przodem)

Zobaczysz sprzęgło w jakim jest stanie, moze trzeba wymienić, i już budżet o wiele mniejszy.

 

Ja bym brał goły słupek M52 i jego wymienił. ALe zrobisz jak chcesz. W jakiej kondycji był stary silnik? brał olej? Musiał byś strasznie eksploatowany jeśli wysiadły panewki albo bardzo duży przebieg lub kiepski olej. Bo praktycznie nikt w tym silniku nie wymienia panewek. Nie spotyka się z tym.

 

Chyba ze go sam pałowałeś na zimnym oleju i przekręciłeś bo nie powiedziałeś jak ot się stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli te 2000 to max co na to przeznaczyłeś to możesz chyba jedynie szukać 2,0 na chodzie bez żadnych napraw i przełożyć.

Jeśli kupisz sam dół silnika to koszt i tak przekroczy 2000.

Jeśli słupek to może na styk dasz radę.

A jeśli wymyslisz remont tego co masz to wsadzisz wszystko co masz i zabraknie.

 

Silnik taki można tanio kupić < widzisz jak by wcześniej to ja swoje 2,0 sprzedałem na złom>

 

Silnik wyjmiesz i włożysz z góry i nie musisz demontować przodu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj tlumacze ze na bank panewki, cisnienie oleju sie nie palilo, samrowanie bylo okej wiec to nie pompa i szybciej nie bylo zadnych problemow z silnikiem. olej lalem jaki byc powinien 10w/40. mam 520i w automacie(skrzynia stan bdb.) czasami zdarzylo sie pokrecic go do 4-5tys. obrotow gdy byl zimny ale to chwile. akurat stalo sie to gdy silnik byl mocno rozgrzany, jakos 50km od domu, ladnie chodzil na gazie. zgasilem auto, zaczalem ponownie jazde po 5min, przejechalem jakies 5km i zaczelo klekotac i to od razu mocno...zadnych przedtem stukow nie slyszalem .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe musi się palić kontrolka by przekręcić panewkę. Wystarczy zbyt niskie ciśnienie, mocne obciążenie. Na tyle niskie nie będzie by zaświeciła się kontrolka.

 

Ja bym w remont się nie bawił. Zrobisz jak uważasz. Za panewki dasz kilka set zł szlif stówka a raczej trzeba jak przekręciłeś. Musisz dobrać odpowiednie panewki zależy od szlifu.

wyjmujesz silnik tak czy inaczej czy zwalasz zawieszenie?

Uszczelka miski też ok 100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok rozumie ze nie było kontrolki. KOntrolka się zapala przy bardzo niskim ciśnieniu dlatego zapala się na wolnych obrotach najczęściej.

 

A teraz pomyśl sobie że jechałeś 100km/h i powinieneś mieć (strzelam) ok 4bar ciśnienie a miałeś 0,5 gdzie pewnie kontrolka się nie zapala bo przy niższym ciśnieniu się zapala. Wiesz jakie spustoszenie zrobi wtedy w silniku? Bo raczej nikt nie wie.

 

Oczywiście to taka skrajność, ale nikt nie wie co się stało i dlaczego tak nagle przekręciło panewkę.

 

Do tego masz pewnie pełno opiłków w układzie. I przydało by się 2 razy wymienić olej z filtrem. Przy kilkudziesięciu km zlać i dopiero zalać droższy właściwy i nowy filtr. Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Myślę , że zabił go ten kiepski olej.

Ale drążenie tego jest według mnie bez sensu.

Awaria i tyle.

Silnik na śmietnik < bez prób naprawy> i wstawienie innego to najsensowniejsze rozwiazanie tego problemu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie opilki sa jednak na bagnecie nic nie widzialem co prawda. gdy bede mial czas to zdejme miske i zobacze co tam sie stalo(moze zalacze zdjecia).

czy myslicie ze cos z tego silnika moglbym jeszcze uratowac? - zastanawiam sie nad tym czy te opilki mogly sie przedostac do gornej czesci silnika pustoszac go

dlaczego waszym zdaniem olej 10w/40 jest "okropny" do tego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest gesty i ma być 5w40. Masz łańcuch smarowany tym olejem i vanos działa też olejem. I taki szybciej zerwie film olejowy niż dobry syntetyk. Mógł uszkodzić w jakimś stopniu bo opilki są napewno. Zlej olej do czegoś i zobaczysz. To nie będą wielkie kawałki metalu tylko dosłownie proszek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tylko nie róbmy następnego tematu o oleju do tego silnika.

 

Olej wylej do wiadra i przelej przez lakiernicze sitko.

Lub przez szmate czystą.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,a jest możliwość,żeby w tym silniku przeskoczyl rozrząd?

czy myslicie ze cos z tego silnika moglbym jeszcze uratowac?

Jeżeli się okaże,że to przekręcona panewka,to trzeba wziąć jeszcze pod uwagę to,iż gniazdo pod panewkę w bloku raczej też będzie uszkodzone-więc i tak naprawa jest nieoplacalna (i chyba w takim przypadku w ogóle niemożliwa).

Tak czy inaczej-ja bym wywalil ten silnik z auta,zweryfikowal uszkodzenia i dopiero decydowal co dalej.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zużytym łańcuchu i wyeksploatowanym napinaczu jest możliwe.

A do tego jeszcze olej,na którym byl eksploatowany ów silnik..

No nic,zobaczymy co wykaże demontaż.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.