Skocz do zawartości

BMW E61 525d - brak mocy po wymianie turbo


sweetdj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem, a mianowicie wymieniłem turbo, ponieważ poprzednie gwizdało i miał tzw. turbodziury czasem.

Po wymianie oczywiście odpala i jeździ ale bez mocy.. Ciężko go wkręcić na wyższe obroty.. Turbinka ma piękny świst (już bez tego nieprzyjemnego gwizdu) ale jednak nie czuć żadnej mocy.. a nawet spadek. Przed wymianą miałem błąd ze sterownikiem przepustnicy ale jeździło w miarę fajnie. Teraz pokazały się dwa nowe błędy..

 

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

 

Date: 28.03.2015 16:51:11

ECU: D50M57E0

JobStatus: OKAY

Variant: D50M57E0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 3 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

43E2 43E2 (2620) Drosselklappensteller, Ansteuerung

 

Error counter: 1

Logistic counter: 40

 

 

Mileage 285624 km

Motordrehzahl 689.56 1/min

Kühlmitteltemperatur 34.06 °C

Raildruck Ist 315.08 bar

Einspritzmenge 10.63 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 384.40 mg/Hub

Ladedruck Istwert 994.46 mbar

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 15152.15 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Tastverhältnis Drosselklappe 49.63 %

 

Unterbrechung

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

 

Error code: 43 E2 44 02 00 00 01 28 8B 77 19 54 28 1B 3D 65

00 5D 00 3F

-------------------------------------------------------------

 

3F57 3F57 (1272) Ladedrucksteller

 

Error counter: 1

Logistic counter: 40

 

Mileage 285624 km

Motordrehzahl 689.56 1/min

Kühlmitteltemperatur 34.06 °C

Raildruck Ist 322.96 bar

Einspritzmenge 11.03 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 390.70 mg/Hub

Ladedruck Istwert 994.46 mbar

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 15152.15 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Tastverhältnis Ladedrucksteller 94.53 %

 

Ladedrucksteller elektrisch oder mechanisch defekt oder Uebertemperatur

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

 

Error code: 3F 57 44 02 00 00 01 28 8B 77 19 54 29 1C 3E 65

00 5D 00 78

 

-------------------------------------------------------------

 

4203 4203 Gluehsteuergeraet

 

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 285624 km

Motordrehzahl 2041.10 1/min

Kühlmitteltemperatur 34.06 °C

Raildruck Ist 480.50 bar

Einspritzmenge 5.51 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 497.83 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1083.07 mbar

Linearisierter APP1 0.00 %

Batteriespannung 15152.15 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Zustand der Glühanzeige 143.00 -

 

keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

 

Error code: 42 03 48 02 00 00 01 28 8B 77 4A 54 3D 0E 4F 6E

00 5D 00 8F

=============================================================

 

Ktoś może pomóc? Bardzo bym był wdzięczny bo nawet nie wiem od czego zacząć teraz..

dodam, że turbo zostało zamontowane używane, ale świetnie spełniało swoją funkcję w poprzednim samochodzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk masz blad klapy to nie zalaczy Ci sie doplanie dpf.Efekt wiadomy.Blad nr dwa dotyczy turbo,jezeli skasujesz i nei wroci to najprawdopodobniej zlapalo blad podczas wypiecia sterownika.Zobacz na live data jakie cisnienie daje pod pelnym doladowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem możliwość jechać tym samochodem, z którego zostało wyjęte turbo.. poszedł do rozbiórki bo był to anglik.

 

Błąd turbo powrócił bo kasowałem. Co z tym fantem zrobić?

Czyli błąd klapy też muszę jak najszybciej wyeliminować bo nic dobrego z tego nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik zostawiłem swój, który wcześniej nie wyrzucał błędu.

A może faktycznie jest to też wina turbo? Tak się zastanawiam czy aby na pewno dostałem to turbo, na którym się 'przewiozłem' tym samochodem przed rozbiórką .

 

I jeszcze jedno pytanie.. czy ta dźwignię od regulacji przy sterowniku da się ruszyć ręką?

Ma ktoś jakieś pomysły?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz w inpie live date i wtedy bedziesz widzial jak ono pompuje.W sterowaniu rubo gruszka idzie podniesc ta dzwignie w elektronicznym wydaje mi sie ze jest to mechanizm i nie ma takiej mozliwosci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyślałem sprawę i tak właściwie to problem ze sterownikiem mógł być już wcześniej.. Samochód mam 2tygodnie.. Po sprowadzeniu zaraz wykasowałem błędy i został tylko jeden - ten od przepustnicy.. Później już nie sprawdzałem.. A błąd sterownika turbiny pokazuje się dopiero przy 3,5-4 rpm dlatego może go przeoczyłem, a ponownie w błędy zajrzałem dopiero po wymianie turbo.

Chyba trzeba będzie wziąć klucze w ręce i zamienić spowrotem turbo i wtedy się trochę wyjaśni..

Nagrałem filmik jak beemka po puszczeniu gazu bulgocze? pompuje powietrze? Nie wiem jak to określić..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jako takie screeny.. Może to pomoże w diagnozie zanim spowrotem przełożę turbinę..

 

Na wolnych obrotach

http://oi58.tinypic.com/koi9f.jpg

 

a tu około 2500 rpm

http://oi57.tinypic.com/333h9i0.jpg

 

 

Po krótkiej przejażdżce dołączył jeszcze jeden błąd.. a mianowicie:

3FF0 3FF0 (3263) Luftmassenmesser

 

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 285624 km

Motordrehzahl 2179.01 1/min

Kühlmitteltemperatur 64.18 °C

Raildruck Ist 441.12 bar

Einspritzmenge 9.85 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 617.56 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1447.38 mbar

Linearisierter APP1 20.47 %

Batteriespannung 14989.22 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Umgebungsdruck 945.23 mbar

 

Verhaeltnis berechnete zu gemessener Luftmasse zu groß

Testbedingungen erfuellt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

 

Error code: 3F F0 81 02 00 00 01 28 8B 77 4F 72 38 19 62 93

1A 5C 00 60

 

Jakiś nowy pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luftmassenmesser - czyli przepływomierz albo nie podpięty albo uwalony. Na tym filmiku to słychać jakby jakaś rura na turbo nie była założona, sprawdź od strony zimnej od filtra powietrza do turbo czy tam wszystko dobrze się trzyma
http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożyłem wczoraj spowrotem turbinkę i wrócił do poprzedniego stanu. Błąd czujnika przepływu powietrza i sterownika turbiny - zniknęły.. A zaznaczam, że sterownik cały czas jest ten sam.

 

Rury do turbo były wszystkie elegancko zamontowane.. Na tej starej turbinie nie ma tego dźwięku zasysania..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.