Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, mam ostatnie dni na dodanie czegoś do mojego zamówienia i zabrakło na nim 'sportowego/adaptacyjnego układu kierowniczego' (model 4 Gran Coupe - F36).

Nie wybrałem ponieważ nie ma go na konfiguratorze bmw.pl, a okazało się, że u dealera ta opcja się pojawia.

 

Tylko z tego co czytam to niekoniecznie jestem przekonany czy na pewno go potrzebuję. Prosiłbym o opinie tych, którzy mają zwykły układ kierowniczy.

Czy jest zbyt lekko przy wyższych prędkościach >160km ? Machanie na parkingu mi nie przeszkadza.

Opublikowano
Ja tej opcji z premedytacją nie wybierałem. zmienia ona proporcje skrętu kół w stosunku do skrętu kierownicy zależnie od prędkości. Dla mnie auto z tym systemem było nie do końca naturalne w prowadzeniu i zostawiłem zwykły servotronic. Pamiętaj, że siła wspomagania to jedno a skręt kół drugie. W kwestii siły wspomagania wystarczy przełączyć na tryb sport i mamy większy opór, który załatwia kwestię prowadzenia przy wysokich prędkościach autostradowych.
Opublikowano
Czyli masz wybór między zwykłym Servotronic a sportowym?

Samej opcji Servotronic nie ma w ogóle na liście opcji.

Zakładam, że Servotronic jest w standardzie w 4 GC (ale nigdzie nie ma o nim wzmianki) - może ktoś jest w stanie rozjaśnić ?

 

Edit: dogoglałem - servo jest w standardzie. Takim jeździłem i jest OK - nie potrzebuję nic innego w tej materii :)

Opublikowano
mnie się ten adaptacyjny nawet podoba. zaczyna fajniej (ciężej) pracować po przełączeniu w tryb sport. trochę jak w starszych E46, gdzie siła wspomagania ogólnie była słabawa. normalna praca w trybie comfort za to bardziej przypomina jakieś małe miejskie autko - można kręcić kierownicą jednym palcem, co nie każdemu się podoba.
Opublikowano
Na zagranicznych forach jest duzo kierowcow narzekajacych na ciagle problemy z adaptacyjnym ukladem kierowniczym. Sa przypadki gdzie przekladnia kierownicza musiala byc wymieniana 3 lub 4 razy przed osiagnieciem 100 tys km. Pomimo, ze te naprawy wykonywane sa w f30 do tej pory na koszt BMW, standardowy uklad kierowniczy wydaje sie byc lepszym wyborem.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Ja też właśnie zastanawiam się czy jest sens pakować do GC to ustrojstwo czyli zmienny, sportowy układ kierowniczy. Jeździłem na servo i ten naprawdę daje super radę, ale nie mam porównania :? 1092,- to nie dużo, ale czy warto?

 

GuitarMike jaką wybrałeś konfigurację? Mam kilka opcji, na którymi jeszcze myślę, a z biegiem czasu wydają mi się zbędne np. elektryka foteli, kamera surround

 

Nie wiem czy pakować się np. w LEDy, układ kierowniczy, ogrzewane kiery, speed limit info, ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu etc :roll:

Opublikowano

elektryczne fotele w najnizszej pozycji sa troszke wyzej niz fotele ustawiane recznie.

LEDy - wg mnie to must-have, wygladaja duzo lepiej niz xenony i bardziej wizualnie odrozniaja 4er od 3er.

Opublikowano
Ostrzezenie o zmianie pasa ruchu to dosyc zawodny system. Czasami dziala, czasami robi sobie przerwy, ogolnie nie mozna na nim polegac.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.