Skocz do zawartości

[e46 330d 184hp]Problem po wym. uszczelki pokrywy zaworów


Krychu330

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i zacznę może od początku żeby wszystko było jasne:) Problem zaczął się gdy przy wymianie oleju a bliżej filtru odmy z obudową zobaczyłem w rowku gdzie zamontowane są wtryskiwacze olej ,jak się później okazało było go dość sporo po całej stronie silnika gdzie jest turbosprężarka. Więc poświęciłem trochę czasu aby dociec co jest przyczyną ... po odpaleniu silnika olej wypływał dosłownie z pod wtryskiwacza nr 4 licząc od strony chłodnicy. Postanowiłem go wyciągnąć i okazało się że uszczelka pokrywy zaworów miała tam "dosłownie" dziurę(czemu dosłownie o tym później:) ) wsadziłem wtryskiwacz i dwa dni tak jeździłem niedalekie trasy do pracy po drodze kupiłem uszczelkę podkładki miedziane uszczelki kolektora i gumowe o-ringi na wtryski (chyba służą do uszczelnienia żeby nic się do komory nie dostało). Przyszedł weekend i do roboty. Dwa wtryski 4 i 6 licząc od strony chłodnicy:D wyszły bezproblemowo reszta zapieczone ... wiec po przeczytaniu wielu postów zrobiłem przyrząd (pracuje jako spawacz) t.z. koniobijkę :) i wyciąganie 2 3 i 5 poszło ciężko ale po około pół godzinie na sztuke wyszły ... przygoda zaczęła się z tym nr 1. 3 dni walczyłem aż wyszedł tyle że przy biciu ułamałem złącze dopływu wysokiego ciśnienia ,które dokupiłem identyczne za 30 zł razem z zapieczonym wtryskiwaczem który rozebrałem w celach naukowych:) Ale też okręciła się cewka ta co podłącza się wtyczkę.Uszczelka pokrywy rzeczywiście była że tak powiem zjedzona przez mysz przy tym wtryskiwaczu nr4. Wymieniłem uszczelkę ,po drodze wyczyściłem komory gdzie wchodzą wtryski, kolektor dolotowy ,wszystkie rury od turbo wymieniłem wężyki przelewowe na wtryskach ,wężyki podciśnienia od elektrozaworu Turbo i EGR, Zawór recyrkulacji spalin Egr też został wyczyszczony na blysk. Odpowietrzyłem bardzo dokładnie na wszelki wypadek droge od pompy wysokiego ciśnienia po kolei do samych wtryskiwaczy jak się okazało gdzie nie gdzie trochę bąbelków poleciało odpalam i ....... silnik chodzi jakby zajechany. Trzepie cała karoserią przy próbie przejechania się dochodzi dziwny dzwiek jakby stukania jakby nie chodził na wszystkie cylindry. Podłączenie pod Inpe pokazało błedy Coolant temperature heater i czujnika prędkości biegu jałowego. I teraz pytanie czy odkręcenie cewki tego pierwszego wtryskiwacza mogło wpłynąć na działanie wszystkich i owe problemy? dodam jeszcze że w LiveData P-Anteil des PI-leerlaufregl wacha się pomiędze -2,5 a 1,5 i jest wykrzyknik z tego co wiem chodzi o kąt wtrysku jaki jest bo ten obok jaki jest wymagany pokazuje około 28 mm^3. Ale to tylko moje domysły i proszę o wyrozumiałość ponieważ dopiero się uczę robić sam dla siebie bo lubię i trochę już w tym aucie zrobiłem. Ale tutaj naprawdę już ręce mi opadły a w pobliżu nie ma uczciwego a przede wszystkim dobrego mechanika ;/ Dla tego proszę o pomoc. Dodam jeszcze że korekcje wtrysków mają rozjazd o około 0,2 do 5,5 i to właśnie na pierwszym cylindrze, a przed wymianą były bardzo dobre i z czystym sumieniem mogę powiedzieć że auto jeździło na swoje 184 konie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie rozwaliłeś pierwszy wtrysk.

Na wtryskiwaczach nie miałeś gumowych oringów ?? Między innymi poprzez brak oringów jest problem z zapiekaniem wtrysków i ich wyciągnięciem.

U mnie już były (chyba od 2001r w m57 montowali, gdzieś tak wyczytałem). Moje wtryski wszystkie wyszły rękami w kilka minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa wtryski były wymieniane na pewno na te właśnie z o-ringami a cztery były bez (także stwierdzenie kolegi rafalb33 jest dobre tylko wydaje mi się że to były M57 ale już po liftingowe bo moja jest z 06/2001) ... i właśnie te bez o-ringów miały ciężko wyjść ... poszukam wtryskiwacza tylko teraz pytanie bo znalazłem temat niejednoznaczny odnośnie adaptacji nowego wtryskiwacza ... czy trzeba go adaptować czy nie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji tego że z kupnem wtryskiwacza i tak muszę poczekać do końca miesiąca (dzień matki boskiej pieniężnej :) ) postanowiłem zrobić coś co dawno planowałem ,test przelewowy wtryskiwaczy i mój super ekstra przyrząd :D proszę się nie śmiać :) pokazał coś co mnie zaszokowało ... bo ten co miał być do wymiany wyszedł z nich wszystkich jako najlepszy ;/ film w jakość badHDfinition :D zamieszczam poniżej (przepraszam za jakość ale jeszcze nie poszedłem za rozwojem techniki telefonów) a i pytanie odnośnie tego długiego wężyka który cofa już paliwo do obiegu ... z niego leciało najwięcej paliwa dla tego jest zatkany .. czy takie aż ciśnienie tam powinno być że cofa paliwo ?

 

 

Prosze o opinie na temat testu

 

Aaaa i ważne ... przy gaszeniu słychać wirnik turbiny jak by chodził na dosłownie na sucho .... aż zabolał mnie ten dźwięk takiego obrotu jak stary wentylator w obudowie co

o nią haruje i staje ;/ ... tyle że nie do końca jestem pewny że to turbina bo jestem w aucie wtenczas gdy gasze ale jutro mam zamiar rozebrać wszystko jeszcze raz ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym gaszeniem to pewnie predzej kolo pasowe niz turbina to raz. Turbina ledwo sie kreci na biegu jalowym przeciez.

Co do testu przelewowego to zobacz jak jest zbudowany wtrysk CR. To, ze na przelewie wtrysk daje ci wiecej niz inne, swiadczy o jego nieszczelnosci a nie o tym, ze jest zatkany.

Koncowka wtrysku a jego szczelnosc to dwie rozne sprawy. Wciaz mozesz miec rozwalony wtrysk nr 1, pomimo, ze pokazuje ci mniej na przelewie niz ten 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma tragedii w różnicach..chociaż idealnie nie jest wiadomo, ale jak u mnie jeden tak dawał na przelew, że nie mogłem odpalić na ciepłym, to po pół minuty buteleczka była pełna a w reszcie ledwo na dnie..więc wtedy jest dopiero problem :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałem wszystkie wtryski i mam pytanie (przepraszam wiem że nie jedno już w tym temacie :oops: ) Na teście widać ze ostatnie dwa leją najbardziej ... czy może być tak że gdy tamte poprzednie już nie mogą wydolić paliwo z pierwszego przechodzi na drugi itd? Bo z tego co wyczytałem sterownik będzie dążyć do równowagi i przerzucać obciążenie na następny? Ściągnąłem dopiero lekturę "Układ wtryskowy Common Rail Zasady działania" wiec proszę wybaczyć jeśli się mylę ale trochę stron ma i dokształcanie potrwa ;) . Jeszcze mam trochę czasu na zastanowienie się co zrobić bo do 31 została chwila :) auto na gwałt mi nie potrzebne bo jakoś daje rade ale nie chciałbym żeby stało do wakacji :( . Jeśli ktoś by mi mógł poradzić jaka opcja jest najbardziej rozsądna w stosunku wtrysk-cena :) Opcji kupna nowych niestety brak ;/ Wymiana tego jednego by była najlepsza lub jego regeneracja o ile jest możliwa ... kupno wszystkich używanych ? trochę strach że będą takie same lub gorsze ... ewentualna regeneracja wszystkich ... chyba że pominąłem jakieś jeszcze rozsądne opcje ? Rozsądne mówiąc o kosztach ... ale chciałbym zrobić to jak należy tyle że tutaj koszt nowych w owej chwili mnie przerasta a szkoda bo bym się nie zastanawiaj. Staram się omijać zamienniki i części używane ale tutaj niestety muszę zrobić wyjątek :( I jeszcze jedna rzecz odnośnie błędu Coolant temperature heater pisze pod nim że obieg jest otwarty .. wyczytałem że może być to wina jakiegoś transformatorka ... gdzie go szukać ? I chciałbym jeszcze przede wszystkim podziękować wszystkim za zainteresowanie i pomoc bo już myślałem że silnik padł tłoki i w ogóle ... także naprawdę dziękuje :o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile w tym prawde, ale regeneracja wtryskow CR pierwszej generacji jest podobno duzo tansze od nastepnych.

Masz to szczescie, ze M57 ma wtryski pierwszej generacji, dowiedz sie o ceny i regeneruj.

Again, to, ze wtrysk przelewa, nie oznacza, ze dawka jaka podaje jest bardzo zla. Dwie rozne sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj się trochę nudziłem więc postanowiłem rozkręcić wszystko jeszcze raz a przy okazji wyczyścić filterki elektro-zaworów turbo i Egr z czego Egr był w bardzo dobrym stanie a turbo tragedia ... wiec zamieniłem je miejscami :) Kupiłem nowe śruby do pokrywy bo tamte łamliwe już były i parę musiałem dosztukować ale teraz jednakowo. Ale do czego dążę ... składając wszystko do kupy odpowietrzajac itd zamieniłem wtrysk nr 1 miejscem z nr 4 podłączyłem kompa i auto jak odpaliło z początku chodziło nie równo ale i tak o niebo lepiej niż za pierwszym razem ale po dłuższej chwili znów zaczeło telepać itd ... ale chciałem sprawdzić jak wyjdą korekty na Inpie i tutaj kolega DXTR71 miał racje ... zła korekta przeszła z pierwszego na czwarty wtryskiwacz wachała się tak samo od 5-6 z groszami wtrysk nr 5 miał jeszcze korekty około 2 a reszta co mnie bardzo zdziwiło w granicach -0,3=+0,5 ... Dzwoniłem dziś do Boscha w krakowie i do firmy TurboTec w jaworznie wiec ceny mają identyczne. Nie ma różnicy czy to jest pierwsza ,druga generacja. Test wtrysku kosztuje 50 zł za sztuke jest to jakiś przelew przez niego czegoś :D sorki ale nie skumalem do konca ale go nawet nie rozbierają. Za 150 zł jest rozebranie wtrysku i pełne sprawdzenie części plus mycie ultradzwiękami i wymiane iglicy z tego co zrozumiałem tą zapewne miłą blondynkę :D ale jeśli jest coś zużytego to teraz uwaga cena może osiągnąc nawet 700 zł od wtrysku tak zwany full service. także stwierdzam że kupie jedną używkę a jeśli ten nr 5 dalej bedzie odbiegał od reszty to dokupię jeszcze jednego .... teraz pytanie czy nr na wtryskach muszą się zgadzać i czy mogę np zamontować z poliftingowej 184 konnej wtrysk ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:!: :!: :!: PROBLEM ROZWIĄZANY :!: :!: :!:

 

Także jak w tytule ,problem został rozwiązany i oczywiście kolega DXTR71 miał racje ,wymiana wtrysku na inny używany (koszt 150zł) rozwiązała problem i to chyba nie jeden :) Falujące obroty z przed naprawy także znikły a korekty od -0,2 do +0,6 chyba zasługują na ocenę bardzo dobrą przy takim roczniku :) Turbinka pracuje cudownie po zamianie elektrozaworów i ogólnie ich przeczyszczeniu.Przy okazji przeczyszczenie kolektora wymiana pasków klinowych i płynu chłodniczego. Tak ten samochód jeszcze nie jeździł i mogę teraz z czystym sumieniem stwierdzić że ma on swoje 183,5 hp :) a pół to wiadomo ... nowy nie jest :D ale i nie chciałbym nowszego ... zbyt wiele nocy w garażu ,chyba robię się sentymentalny w tak młodym wieku (27 l.) :D A i co do teorii z gumowymi uszczelnieniami wtrysku to chyba nie jest to zależne od rocznika (chyba że w tamtym ktoś wymieniłem wszystkie 6) ... bo mam wtrysk wyciągany przy mnie z silnika z 2000 r. i był już z uszczelką tyle że był to automat ... wiec może to też ma znaczenie. A handlarz na jakiego trafiłem po długim szukaniu okazał się bardzo w porządku ...jest raczej pasjonatem niż handlarzem ,dał mi gwarancje 14 dni i kupiłem jeszcze zawór wody za 40 zł i problem z niedogrzewaniem silnika też częściowo się polepszył ,bo jest już prawie tak jak ma być tyle że błąd wyskakuje po skasowaniu i prawdopodobnie chodzi jeszcze o przewód minusowy na zaworze lub podgrzewaczu. Ale stary zawór pracował bardzo ciężko choć płyn chłodniczy był o dziw bardzo czysty przy spuszczaniu. Także nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło ... dojście do dobrych i w miarę pewnych używanych części mam 30 km od siebie a co najważniejsze w rozsądnej cenie. Handlarz ode mnie z miasta chciał 350 zł za sztukę a tłoczek nawet nie drgnął :) Dziękuje jeszcze raz za pomoc mam nadzieje że kiedyś będę mógł się zrewanżować.

TEMAT ROZWIĄZANY I DO ZAMKNIĘCIA :) Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.