Skocz do zawartości

e46 318ci 2003r. sprzedawac czy zostawic?


318ci szczecin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam zadbany model w ladnej wersji 318ci. Niestety jest na silniku n46. Oryginalny przebieg 130tys. Teraz robie kompletny rozrzad wraz z uszczelkami za kwote 2400. Od wymiany do wymiany oleju nic nie bierze. Po 10 tys olej po srodku,miedzy min a max. Na warsztacie doradzili mi bym sie pozbyl auta z tym problemowym silnikiem. Jak mi radzicie? Po wymianie kompletnego rozrzadu przy takim stanie pojazdu warto zostawic czy sprzedac i kupic tez coupe ale r6? I jakie szanse sa trafic taka zadbana r6 bo moja aktualna bmk-a jest zadbana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahahahahahaha. Tak Ci powiedzieli? Jak tak, to błąd, że wgl masz BMW. Sprzedaj mi je. :cool2:

2400 za uszczelki i rozrząd. Hahahaha. Boże. W N42/N46 nie robi się rozrządu. Wadliwy jest napinacz. Nie wszystkie są zresztą padnięte. A w 99% twój jest cały.

Twój mechanik Cię oszukuje. Udaj się do lepszego. Mogę Ci polecić w twoim rejonie, ale w Koszalinie. Znawce BMW.

Mam ten silnik od ponad roku. Nie ma z nim problemów. Twój mechanik to szczoch, który swoją wiedze opiera na takich forach jak te. Czytając poradniki "jak naprawić".

Jeśli zadbany zostaw i zrób to. To nie duży koszt. Najważniejsze to zmień mechanika :cool2: i napluj mu w twarz ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztat to car fix. Szanowany warsztat w Szn. Glosna praca silnika, stukanie i zrzezenie 2-3 tys obrotow...co do naprawy zaufam im ale chodzi mi o model. nie jest z nim az tak zle?

 

Jeśli to co napisałeś będzie rozwiązaniem na te objawy, to nie czekaj tylko rób to. Nie widzę, żadnych przeciwwskazań.

Te silniki nie są złe, wbrew powszechnej opinii. Zadbałeś to zrób to do końca i masz spokój. Kupisz R6 czy inne R4 = zaczynasz od początku.

Żaden porządny mechanik nie powie Ci, żebyś sprzedawał auto bo jest problematyczne, a szczególnie BMW.

 

Co do głośnej pracy silnika. U mnie chodziło bardzo cicho, do czasu gdy pojechałem właśnie do mechanika i pracuje nad tym.. Może pompa wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt by nie żałował,bo przesiadka na mocniejszy silnik jest dobra. Zawsze :cool2: Masz 2.0 czy mniejszy?

Jak brakuje ci mocy to opyl, ale żebyś nie żałował :)

Jeśli silnik ci całkowicie zdechnie np. strzeli rozrząd, powykreca się wszystko to wtedy można robić swap/ czy sprzedaż :mrgreen:

W twoim przypadku koszt jest niski, zresztą jakie uszczelki ty robisz.

Edytowane przez PowerBlackE46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahahahahahaha. Tak Ci powiedzieli? Jak tak, to błąd, że wgl masz BMW. Sprzedaj mi je. :cool2:

2400 za uszczelki i rozrząd. Hahahaha. Boże. W N42/N46 nie robi się rozrządu. Wadliwy jest napinacz. Nie wszystkie są zresztą padnięte. A w 99% twój jest cały.

Twój mechanik Cię oszukuje. Udaj się do lepszego. Mogę Ci polecić w twoim rejonie, ale w Koszalinie. Znawce BMW.

Mam ten silnik od ponad roku. Nie ma z nim problemów. Twój mechanik to szczoch, który swoją wiedze opiera na takich forach jak te. Czytając poradniki "jak naprawić".

Jeśli zadbany zostaw i zrób to. To nie duży koszt. Najważniejsze to zmień mechanika :cool2: i napluj mu w twarz ode mnie.

Ja mam ten sam silnik i trochę młodszy model - 2004r. Nie chcesz kupić? Oddam bez zastanowienia, ale też nie za tanio :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak źle. Podłączyłeś pod kompa? Sprawdziłeś kompresje? Mechanik zapraszał Cię pod komputer, w celu pokazania i wytłumaczenie poszczególnych elementów? Jeśli nie, to szukaj innego.

Pompa vacum prosta robota, rozrząd.. sprawdź czy wgl musisz. łanuszek obciera gdzies? jakieś luzy? Jeśli nie bierze oleju to masz zdrowy silnik i sporo kasy w kieszeni.

Poczytaj sobie co się tutaj ciśnie często i jak ludziom bierze olej w N42 przez uszczelniacze zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahahahahahaha. Tak Ci powiedzieli? Jak tak, to błąd, że wgl masz BMW. Sprzedaj mi je. :cool2:

2400 za uszczelki i rozrząd. Hahahaha. Boże. W N42/N46 nie robi się rozrządu. Wadliwy jest napinacz. Nie wszystkie są zresztą padnięte. A w 99% twój jest cały.

Twój mechanik Cię oszukuje. Udaj się do lepszego. Mogę Ci polecić w twoim rejonie, ale w Koszalinie. Znawce BMW.

Mam ten silnik od ponad roku. Nie ma z nim problemów. Twój mechanik to szczoch, który swoją wiedze opiera na takich forach jak te. Czytając poradniki "jak naprawić".

Jeśli zadbany zostaw i zrób to. To nie duży koszt. Najważniejsze to zmień mechanika :cool2: i napluj mu w twarz ode mnie.

Ja mam ten sam silnik i trochę młodszy model - 2004r. Nie chcesz kupić? Oddam bez zastanowienia, ale też nie za tanio :)

Jakbys mial ciekawe wypo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahahahahahaha. Tak Ci powiedzieli? Jak tak, to błąd, że wgl masz BMW. Sprzedaj mi je. :cool2:

2400 za uszczelki i rozrząd. Hahahaha. Boże. W N42/N46 nie robi się rozrządu. Wadliwy jest napinacz. Nie wszystkie są zresztą padnięte. A w 99% twój jest cały.

Twój mechanik Cię oszukuje. Udaj się do lepszego. Mogę Ci polecić w twoim rejonie, ale w Koszalinie. Znawce BMW.

Mam ten silnik od ponad roku. Nie ma z nim problemów. Twój mechanik to szczoch, który swoją wiedze opiera na takich forach jak te. Czytając poradniki "jak naprawić".

Jeśli zadbany zostaw i zrób to. To nie duży koszt. Najważniejsze to zmień mechanika :cool2: i napluj mu w twarz ode mnie.

Ja mam ten sam silnik i trochę młodszy model - 2004r. Nie chcesz kupić? Oddam bez zastanowienia, ale też nie za tanio :)

Raiven jak bez zastanowienia to cos tu jest nie tak.. porownalbym z checia nasze modele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahahahahahaha. Tak Ci powiedzieli? Jak tak, to błąd, że wgl masz BMW. Sprzedaj mi je. :cool2:

2400 za uszczelki i rozrząd. Hahahaha. Boże. W N42/N46 nie robi się rozrządu. Wadliwy jest napinacz. Nie wszystkie są zresztą padnięte. A w 99% twój jest cały.

Twój mechanik Cię oszukuje. Udaj się do lepszego. Mogę Ci polecić w twoim rejonie, ale w Koszalinie. Znawce BMW.

Mam ten silnik od ponad roku. Nie ma z nim problemów. Twój mechanik to szczoch, który swoją wiedze opiera na takich forach jak te. Czytając poradniki "jak naprawić".

Jeśli zadbany zostaw i zrób to. To nie duży koszt. Najważniejsze to zmień mechanika :cool2: i napluj mu w twarz ode mnie.

Ja mam ten sam silnik i trochę młodszy model - 2004r. Nie chcesz kupić? Oddam bez zastanowienia, ale też nie za tanio :)

Raiven jak bez zastanowienia to cos tu jest nie tak.. porownalbym z checia nasze modele

 

Zgadnij kto oddaje za grosze sprawne dobre auta :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest odma prawdopodobnie do wymiany, bo auto nie zbiera się w dolnych granicach obrotów, również korek zasysa jak próbowałem go otworzyć. Prawdopodobnie odma siedzi od nowości auta, czyli jakieś 121tys km. Nie chodzi o to, że chcę sprzedać niesprawne auto, po prostu mam w głowie teraz coś innego i starszego, a gotówka wiadomo - potrzebna do nowych projektów jest ;) żadnych błędów na kompie, wykresy na livedata są w porządku, valvetronic działa poprawnie, stan zawieszenia i innych podzespołów też w dobrym stanie. Edytowane przez Raiven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest odma prawdopodobnie do wymiany, bo auto nie zbiera się w dolnych granicach obrotów, również korek zasysa jak próbowałem go otworzyć. Prawdopodobnie odma siedzi od nowości auta, czyli jakieś 121tys km. Nie chodzi o to, że chcę sprzedać niesprawne auto, po prostu mam w głowie teraz coś innego i starszego, a gotówka wiadomo - potrzebna do nowych projektów jest ;)

 

To po co go stresujesz? :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak jak z kobietą, którą darzysz miłością - pewnego dnia ją kochasz, innego nienawidzisz. Generalnie kupując pierwsze bmw z ciężko zarobionych pieniędzy, było to jakieś 2,5 lata temu, napaliłem się jak szczerbaty na suchary i strasznie podobały mi się coupety polifcie, z tego względu, że moja matula buja się X5 polifcie z 2003r. Zamiast usiąść i poczytać na forach, to po prostu zaufałem ojcu, który już w życiu kilkadziesiąt samochodów miał i miałem nadzieję, że mi coś doradzi, jednak trochę się załamałem po kupnie, gdy dowiedziałem, się że to auto ma tylko 4 gary i jest dosyć awaryjnym silnikiem. Na szczęście nic takiego z silnikiem się nie działo, jedynie źle założona pokrywa od kolektora, która powodowała rzężenie przy 2,5 tys obrotów, a ja myślałem że to łańcuch i cały rozrząd do wymiany, profilaktycznie od razu wymieniłem napinacz łańcucha. Kilka razy auto mnie zawiodło, ale to przez słaby akumulator, po wymianie na renomowanej firmy aku auto jeździ bez zarzutów, oczywiście prócz tej brakującej mocy w dolnym zakresie obrotów - i tak jak pisałem, silnik nie ma żadnych błędów, wykresy livedata są w porządku. Z biegiem czasu zaczynały mi się podobać przed lifty i na taki teraz będę polował, oczywiście z większym silnikiem 325/328. Za swojego będę wołał 24-25tys, pomimo że na allegro są dosyć śmieszne ceny jeśli chodzi o te modele. Jestem w stanie nawet trochę opuścić ceny, ze względu na tą odmę, a jeśli auto się nie sprzeda to sam wymienię i będę dalej próbował, ale już za normalną cenę raczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie jest najgorzej. Ja swoja mam rok. Spalanie spoko dynamika w miare...to mnie pocieszyles. Mysle ze po tym rozrzadzie bede mial spokoj na jakis czas. Cena 24 jak na zadbany model jest adekwatna. Ceny na allegro sa niskie ale tez nie tak do konca. Ponizej 20 to praktycznie nie ma. Masz fotki swojej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie jest najgorzej. Ja swoja mam rok. Spalanie spoko dynamika w miare...to mnie pocieszyles. Mysle ze po tym rozrzadzie bede mial spokoj na jakis czas. Cena 24 jak na zadbany model jest adekwatna. Ceny na allegro sa niskie ale tez nie tak do konca. Ponizej 20 to praktycznie nie ma. Masz fotki swojej?

 

To cie pociesze jeszcze, że twój engine jest szybszy od zwykłej 6 garowej jednostki. Tym faktem możesz dołować pozostałych :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mam być szczery, to z 325 w automacie szedłem na równi. Znajomy w cabrio posiada 325 i często zostawał w tyle. Często na spotach ludzie mnie pytali co to za silnik tam mam. Najczęsciej padało pytanie czy to 2.8, albo 3.0, ale już 325 w manualu z wydechem eisenmanna (197 kucy z hamowni) już miałem ciężej, jakoś jedna odległość nas dzieliła po 400m.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specjalistą od samochodów, a swoje BMW mam dopiero miesiąc, ale... Mając za sobą kilka aut to wydaje mi się, że jeśli generalnie z autem się nic nie dzieje (poza rzeczami eksploatacyjnymi), a masz do swojego auta zaufanie to ja bym nie zmieniał.

Ja się bardzo przywiązuję do swoich aut. Pierwszego forda sprzedałem bo miał totalnego dzwona i było mi go bardzo szkoda. Leona zmieniałem już z żalem i do dzisiaj się zastanawiam po co to zrobiłem.

Zresztą mało kto sprzedaje swoje auto jeśli mu coś nie dolega i właśnie przez to możesz dostać niższą cenę, jeśli masz zadbany faktycznie egzemplarz, niż jest tego warte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.