Skocz do zawartości

Napinacz w silniku n43.


Krzysztof271

Rekomendowane odpowiedzi

Witam prosze o pilna odpowiedz. Czy wymiana napinacza w silniku n43 przy przebiegu 160 tys. km jest bezpieczna dla lancucha. (spotkalem sie z opinia mechanika ze jak sie wymienia napinacz przy takim przebiegu to moze zerwac sie lancuch). Czy to prawda jak sadzicie. Dziekuje za odpowiedz.

 

Przy okazji mam pytanie. Jak sie u mnie silnik rozgrzeje to staje sie mulowaty i glosniej chodzi. Co to moze byc. Na zimnyn tak do 10km jezdzi normalnie po takim dystansie sie zamula. Temperatura plynu ok. 98 stopni.

Edytowane przez Krzysztof271
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze moze napinacz po rozgrzaniu silnika juz nie spelnia swojej funkcji. Olej jest rzadszy i juz tak nie napina jak przy zimnym.

 

Szukam przyczyny zamulania sie silnika po rozgrzaniu i tak pomyslelem ze moze napinacz. Jesli ktos mial podobny problem to prosze o rade.

 

Dodam ze mam wymienione swiece filtry olej nie ma zadnego bledu. I zalane paliwko 98 i dalej tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo u siebie, że jak jest rozgrzany to zamula. Kilka razy próbowałem to leczyć i już sam nie wiem co jest.

Pojawia się czasem kontrolka silnika, która ot tak znika kiedy chce. Jak go podłączam pod kompa to jedyne co wyskakuje to błąd sondy Nox i raz wyskoczyło mi coś z rozrządem, mechanik powiedział, że przeskoczył ale nie trzeba zmieniać napinacza ani rozrządu. Wykasował błąd i od roku się to już nie pojawia ale auto dalej zamula. U mnie przebieg to 90k

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymienialem wtryski wszystkie przy przebiegu 94 tys. na komputerze bylo wszystko ok, ale nie trzymaly rezystancji, nie znam sie na tym, wymienilem komplet, koszt spory nie pamietam faktury jak chcesz moge sprawdzic.

Napinacz wymienilem tez przy tym przebiegu, tak po prostu dla zasady, bo czytalem ze w innych silnikach byly problemy z napinaczem, poprosilem mechanika o zdjecie pokrywy zaworow i sprawdzenie rozrzadu, powiedzial ze wszystko ok. Ale skoro rozebral to poprosilem profilaktycznie o wymiane napinacza. Nie polecam wymieniac samemu, nie jest to takie proste, mozna przestawic rozrzad nieswiadomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja u siebie wymienialem wtryski wszystkie przy przebiegu 94 tys. na komputerze bylo wszystko ok, ale nie trzymaly rezystancji, nie znam sie na tym, wymienilem komplet, koszt spory nie pamietam faktury jak chcesz moge sprawdzic.

Napinacz wymienilem tez przy tym przebiegu, tak po prostu dla zasady, bo czytalem ze w innych silnikach byly problemy z napinaczem, poprosilem mechanika o zdjecie pokrywy zaworow i sprawdzenie rozrzadu, powiedzial ze wszystko ok. Ale skoro rozebral to poprosilem profilaktycznie o wymiane napinacza. Nie polecam wymieniac samemu, nie jest to takie proste, mozna przestawic rozrzad nieswiadomie.

Co nie jest proste wymiana napinacza ? Do wymiany samego napinacza nie sciagasz pokrywy zaworow, masz go z lewej strony. Klucz 27 30 min pracy jak nie masz o tym pojecia i wymieniony.

Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem mechanika o napinacz i rzeczywiście nie jest to taka prosta sprawa. Ponieważ jest on hydrauliczny i zaraz po wymianie go nie ma w nim ciśnienia oleju i wtedy łańcuch nie jest właściwie napiety i może przeskoczyć. I wtedy to już wiadomo co się dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest napięcie trzyma przecież sprężyna, a chwilkę po kręceniu jest już olej. Wszyscy tak zmieniają sam serwis BMW i nie wiem skąd ta teoria.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, co do napinacza mam pytanie. Swoje m47 rozbieram jak mi sie podoba i raczej nie boje sie w nim grzebać. Natomiast mam watpliwości co do n43. Myślicie ze można to samemu wymienić bez żadnych przygód? Na co trzeba zwrócić uwagę i o czym pamietać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nic, operacja polecana na zimnym lub letnim silniku aby się nie poparzyć odciągasz "odpinasz" węże z uchwytów podkładasz szmatkę pod gniazdo w którym siedzi napinacz wykręcasz stary napinacz wycierasz otwór wkręcasz nowy i gotowe. Nikt nie robi inaczej bo się nie da no może jakaś sierota zapomnieć o szmatce to zachlapie sobie silnik olejem ale spokojnie leci go tyle co nic. Nie trzeba uzupełniać. Czas operacji dla kogoś kto wie gdzie jest i jak wygląda klucz to 5-7min.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jak odpalisz auto bez napinacza to tak:duh: Jeżeli wymienisz na nowy dokręcisz wszystko to brak opcji żeby coś się przestawiło. Na twoją myśla, że boisz się, że się przestawi to pomyśl skłądają silnik wlewają olej pierwsze odpalenie i jest jeszcze gorsza sytuacja bo oleju nigdzie nie ma, a tutaj masz już chociaż resztki i cały rozrząd jest nasmarowany więc nawet lżej idzie :cool2:.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

To chyba mój pierwszy post więc witam forumowiczów.

Jeżdżę E87 116i LCI z 2008 r., przebieg ca. 85kkm.

W tym wątku kolega ppatryk napisał, że napinacz łańcucha rozrządu wymienia się co 80kkm.

Skąd taka informacja? Dzwoniłem do ASO i pytałem o interwał wymian napinacza ale oni nie przewidują okresowej wymiany ;)

Gdzie kupować napinacz, żeby kupić go za 80 zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Na poczatku witam panowie i prosze o pomoc. Problem z silniem n43. Dodam ze hals wystepuje tylko po pierwszym odpaleniu po dluzszym postoju napinacz dolny lancucha zostal wymieniony. Wiec albo sam lancuch moze sprzegielko alternatora moze bendix?? jesli kto sie juz spotkal prosze o podpowiedz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Takie tam fotki z komunii....

 

https://www.dropbox.com/s/yg08y9iyj2asdq2/IMG_0319.JPG?dl=0

 

https://www.dropbox.com/s/pb8mz0a2w6c7lfx/IMG_0329.JPG?dl=0

 

https://www.dropbox.com/s/7nipw7vhlul85yu/IMG_0331.JPG?dl=0

 

to nie z mojego auta ale obawiam sie ze moze byc podobnie :\

Edytowane przez b4rtimp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam, u mnie po zgaszeniu silnika łańcuch jest napięty mocno, ale gdy cofnę wał korbowy kluczem to słychać charakterystyczne "klak" tak jakby coś się wsunęło czy schowało i łańcuch robi się luźny i znowu po odpaleniu i zgaszeniu jest napięty.

Czy to normalne że po cofnięciu wału łańcuch robi się luźny czy powinien być cały czas napięty?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.