Skocz do zawartości

e39 525d kręci ale nie odpala


kubahh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, e39 525d 2001r (163km) kręci ale nie odpala. Ostatnio było to samo aż rozładowałem aku, po naładowaniu gdzie minęło parę godzin auto odpaliło na dotyk. Kiedyś już się tak zdarzało ale zwykle po max.20min odpalał. Dziś to samo, już minęła godzina i dalej nie odpali.

Czytałem że może to być czujnik położenia wału korbowego tak ? (nie czujnik wałka rozrządu)

Prosiłbym o poradę i również namiary gdzie można oryginał kupić za podobno 200-250zł.

 

Dzięki wielkie i pozdrawiam

 

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykaz błędów z INPY, może ktoś coś ? Pogrubułem niżej wzmiankę o camshaft sensor error. Dzięki

 

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 03/22/15 12:55:47

ECU: DDE40KW0

JobStatus: OKAY

Variant: DDE40KW0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 4 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

7717 Monitoring Speed (rpm) sensor

Error frequency : 8

Logistic counter: 32

Error occured 1. times at:

Engine speed 174.83 1/min

Coolant temperature 47.72 Grad C

Einspritzmenge 23.55 mm^3

Supply voltage 7.64 V

Fehler aufgetreten bei 655350.00 km

Error occured 2. times at:

Engine speed 724.28 1/min

Coolant temperature 90.05 Grad C

Einspritzmenge 8.70 mm^3

Supply voltage 13.89 V

Fehler aufgetreten bei 655350.00 km

Error occured 3. times at:

Engine speed 199.80 1/min

Coolant temperature 40.21 Grad C

Einspritzmenge 24.07 mm^3

Supply voltage 9.72 V

Fehler aufgetreten bei 655350.00 km

Error not present

Sporadic error

Camshaft sensor signal

Errorcode: 1E 25 20 08 D8 40 07 82 2E 42 FF FF 40 1D C0 11

78 FF FF 40 08 77 2F 54 FF

-------------------------------------------------------------

7669 Electronic car immobilisation system (EWS)

Error frequency : 1

Logistic counter: 11

Engine speed 0.00 1/min

Coolant temperature 47.04 Grad C

Einspritzmenge 23.55 mm^3

RPC rail pressure 0.00 bar

Fehler aufgetreten bei 655350.00 km

Error not present

EWS Transmission fault

Errorcode: 1D F5 0B 01 70 02 00 81 2E 00 FF FF 00 00 00 00

00 00 00 00 00 00 00 00 00

-------------------------------------------------------------

7680 CAN - bus

Error frequency : 14

Logistic counter: 38

Error occured 1. times at:

Engine speed 799.20 1/min

Supply voltage 10.53 V

Einspritzmenge 7.68 mm^3

driving speed 0.00 km/h

Fehler aufgetreten bei 0.00 km

Error occured 2. times at:

Engine speed 0.00 1/min

Supply voltage 11.80 V

Einspritzmenge 1.54 mm^3

driving speed 0.00 km/h

Fehler aufgetreten bei 0.00 km

Error occured 3. times at:

Engine speed 824.18 1/min

Supply voltage 10.42 V

Einspritzmenge 6.66 mm^3

driving speed 0.00 km/h

Fehler aufgetreten bei 0.00 km

Error not present

Sporadic error

Instrument-cluster reception fault (INSTR3)

Errorcode: 1E 00 26 0E F8 04 20 5B 0F 00 00 00 04 00 66 03

00 00 00 04 21 5A 0D 00 00

-------------------------------------------------------------

7685 cruise control operating unit

Error frequency : 1

Logistic counter: 36

Engine speed 899.10 1/min

Coolant temperature 34.75 Grad C

Einspritzmenge 6.66 mm^3

RPC rail pressure 397.59 bar

Fehler aufgetreten bei 0.00 km

Error not present

no signal from the multi-function steering wheel

Errorcode: 1E 05 24 01 70 20 24 6F 0D 42 00 00 00 00 00 00

00 00 00 00 00 00 00 00 00

=============================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, mój przebieg to mniej więcej połowa tego. No ciekawe, ale auto mam od 4 lat, to jest anglik po przekładce więc może ten moduł nie być mój oryginalny, przebieg 655tys raczej mało prawdopodobny bo pamiętam co kupowałem z historią przebiegu, wiem że wszystko jest do zrobienia ale pół miliona to chyba by było widać po samochodzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Fehler aufgetreten bei 655350.00 km

 

To nie przebieg, nie sugerujcie się tym.

 

Wg wszystkiego co z błędów wychodzi, to aktualnie żaden błąd nie występuje obecnie, czyli coś było ale zniknęło.

Camshaft sensor to czujka wałka rozrządu, jak padła to żebyś rok kręcił i tak nie zapali.

Podmień jak masz od kogo i zobacz.

Jak chcesz kupić, to tylko ori, zamiennik jest złym pomysłem.

 

Jak po podmianie czujki nie ruszy, to spróbował bym jeszcze synchro EWS zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc mogę stwierdzić że to już reguła, mianowicie powrót z pracy po południu tj.1530, godz. 1930-2000 nie odpala, 2100 odpala. Przy próbie pojawił się tylko raz błąd:

 

7717 Monitoring Speed (rpm) sensor

 

Prosiłbym w takim razie o polecenie mi kogoś w Warszawie, mam na myśli oczywiście kogoś sensownego kto zna problemy tych samochodów, nie takiego który stwierdzi że pewnie pompa paliwa (bo była wymieniana), no chyba że któryś sprytniejszy kolega ma jakiś pomysł. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedawno kupiłem e39 i mam podobny problem. co dziwne jak była temp -5 stopni rozrusznik ledwo ruszył a silnik odpalił od strzału, następnego dnia przy temp. +10 nie mogłem odpalić. Dlaczego przy niskich temperaturach odpala bez problemu a czasami (nie zawsze) przy wyższych trzeba dłużej kręcić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.