Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów,

 

Mam pewien problem który nawiedził mnie dawno temu i nie mogę sobie z tym poradzić.

Objawy:

-Stuki w zawieszeniu szczególnie przy skręcaniu kierownicą i najechaniu na nierówności

-Lekkie drgania kierownicy na nierównościach

-Stuki przy szybkim skręcaniu kierownicy lewo-prawo

-Krzywa kierownicą ciągle w lewo i uczucie przy gwałtownym skręcie w lewo jakby bujnęło autem w prawo objaw nie występuje

-Myszkowanie auta

 

Do tej pory:

-Wymiana amortyzatorów tył i tulejki tył (Zawieszenie tył bez zarzutu)

-Sworznie i tuleje z przodu wymienione

-Ustawienie zbieżności parę razy i ciągle kierownica jest o tyle samo stopni w lewo

 

Byłem dwa razy u diagnosty u mechanika i nic. Pojechałem dziś do diagnosty, zwróciłem uwagę aby sprawdził dokładnie przekładnie kierowniczą. Brak luzów, brak wycieków z przekładni, amortyzatory sprawne wszystko się trzyma jak należy. Jedyne co budziło zastrzeżenia to łącznik stabilizatora (Do wymiany) I Tu pytanie, czy łącznik stabilizatora mógłby powodować objawy podane wyżej ? Nie wiem już co z tym zrobić. Są jakieś sposoby sprawdzenia przekładni ? Jestem gotów ją zregenerować lub kupić używkę ale muszę być pewny, że jest uszkodzona.

 

Pozdrawiam,

Marcin

 

EDIT: Z racji tego, że łączniki to nic drogiego to postanowiłem wymienić przednie i tylne plus tuleja wahliwa. Czy do wymienionych czynności trzeba jakichś większych umiejętności i ile czasu to zajmuje ? Pytam z racji tego, że nie chce płacić parę razy za rozbieranie zawieszenia i jeżeli warto przy okazji zmienić coś jeszcze to się skuszę. Proszę o propozycje.

EDIT2: Zastanawiam się również wymienić końcówki drążka kierowniczego chodź diagnosta nie wykrył problemów to czy jest możliwość, że przez właśnie drążki mam takie problemy z prowadzeniem pojazdu ? Przepraszam, że tak chaotycznie piszę ale chciałbym już dziś wszystko zamówić.

Opublikowano

co do łączników stabilizatora, zmieniałem ostatnio u siebie.

ja kupiłem z lemfordera 70 zł szt.

Potrzebny będzie Ci klucz 17 tka, (nie nasatka i grzechotka tylko zwykły klucz) oraz torx.

 

Torxem blokujesz śrubę a kluczem odkręcasz, ja dwa łączniki wymieniłem w 30 minut z przerwą na papierosa. :)

Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...
Opublikowano
Mówimy o łącznikach przód czy tył ? Z tyłem czytałem, że jakaś większa filozofia z opuszczaniem auta. Nie będę wymieniał osobiście nie mam jak. Mechanicy jako tako robią ale czasami trzeba ich nakierować więc dopytuje o co dokładnie chodzi. Dziękuje Ci za odpowiedź. Proszę o więcej najbardziej zależy mi aby zniwelować występujące objawy.
Opublikowano
miałem na myśli przednie, u mnie nie było jeszcze konieczności ingerować w tył..
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do wymiany łaczników wysytarczy parking przed domem. Każdy da radę i do tego są tu jeszcze opisy jak to zrobić. Oczywiście mówimu o przodzie. Tyłu też jeszcze nigdy nie ruszałem.
Opublikowano

Z tyłem trochę więcej pracy gdyż jest gorszy dostęp do śrub mocujących stabilizator do budy.

Robisz tak, lewarek z jednej strony, odkręcasz łącznik od wahacza, to samo z drugiej, potem pod auto i odkręcasz stabilizator (przy okazji wymiana gum), wyjmujesz wszystko razem spod auta, zakładasz łączniki na stabilizator (smarujesz tylko płynem do naczyń) i montujesz.

Sprawdzone

Wymiana samych łączników tyłu bez odkręcania stabilizatora wg. mnie bardzo trudna o ile w ogóle możliwa.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Po wyjęciu stabilizatora w celu zainstalowania łącznika trzeba ustawiać geometrie ?

Są tam śruby lub nakrętki które łatwo ulegają zniszczeniu przy demontażu ? Czy zamówić tylko dwie poduchy, łączniki i działać ?

Końcówka drążka kierowniczego może być odpowiedzialna za myszkowanie auta i złe prowadzenie ?

Opublikowano

Koledzy, kupował ktoś z Was taki magiel i był zadowolony ?

http://allegro.pl/bmw-3-e46-e-46-maglownica-przekladnia-orygina-nowa-i5172751253.html

Czy może lepiej kupić coś takiego ?

http://allegro.pl/przekladnia-maglownica-bmw-3-e46-1998-2004-argo-i5129826360.html

Proszę o w miarę szybkie odpowiedzi. Pozdrawiam!

 

EDIT: Zamówione już wszystkie śruby, nakrętki, łączniki przód, podpora wału. Dodatkowo wleci całkiem nowe podszybie. Szukam teraz gdzie kupić przekładnie kierowniczą i czekam na propozycje panowie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.