Skocz do zawartości

Samodzielna wymiana koła pasowego


dawid21

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Co do Febi (ja również mam mieszaną opinię co do tej firmy), ale kupując np. zestaw rozrządu do N47, kupimy to samo co w serwisie Bmw . Sporo jest prawdy, że Febi to pakowacz.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Zastanawiam się nad wymianą koła pasowego u mnie w N47. Wygląda ono tak:

Zdjęcie - http://www.ms-swiat.pl/bmw/kolopasowe.jpg

http://www.ms-swiat.pl/bmw/kolopasowe.jpg

 

 

Czy to możliwe aby tak pęknięte koło wywoływało drganie przy uruchamianiu silnika (oraz lekkie w trakcie jego pracy) tylko gdy silnik jest ciepły? Jak silnik jest zimny wszystko jest OK.

Nie wiem czy już wymieniać czy jeszcze poczekać jeśli to nie było by to, a chciałbym wymienić rozrząd (180 tys przebiegu) mimo iż go nie słychać - tak dla świętego spokoju a to koszt prawie 4 tys. Ze względów budżetowych wolę rozłożyć pewne naprawy na raty - jeśli oczywiście jest to bezpieczne dla samochodu.

Jak próbuję poruszać kołem przód-tył jak silnik jest zimny - to jest bardzo sztywne, to znaczy nie udało mi się zrobić tak jak na tym filmiku:

ale może mam za mało siły:)

 

Pozdrawiam

3LiTe

Edytowane przez 3LiTe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj póki czas. Koło wygląda dramatycznie i w każdej chwili może się nawet urwać.

Nawet nie myśl o tanich zamiennikach, bo będziesz wymieniał dwa razy. Myślę że Corteco może dać radę (mi znajomy mechanik zalecał Febi bo takie często zakłada).

 

Gdy silnik jest zimny, to i guma koła pasowego jest też zimna i sztywniejsza - i nie odczuwasz wtedy tak bardzo zużycia koła.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Gdy silnik jest zimny, to i guma koła pasowego jest też zimna i sztywniejsza - i nie odczuwasz wtedy tak bardzo zużycia koła.

 

Czyli tak jak myślałem.

 

Samochód kupiłem niecały miesiąc temu i to jest chyba w nim najpoważniejsza rzecz do zrobienia, no oprócz profilaktycznie rozrządu.

 

EDIT: Właśnie zamówiłem koło corteco.

 

Pozdrawiam

3LiTe

Edytowane przez 3LiTe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czy koiło pasowe może powodować wibracja podczas przyspieszania? Gdy przyspieszam mocno to w okolichac 1500-2000 mam drgania na całej budzie i kierownicy. Gdy przyspieszam spokojnie to nie.

 

Rano przy odpalaniu też zatrzęsie i coś hałasuje pod maską przez chwile. Dodatkowo przy mocnym przyspieszaniu silnik klekocze dopoki nie nagrzeje się do ok 40 st. C.

 

Co o tym myślicie? Przebieg 210 000 km. 320d 2012.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne są opinie. Wygląda na to, że te problemy są jakoś powiązane.

 

Jeszcze myślałem, że może łańcuch rozrządu jest już rozciągnięty i przez to są wibracje.

 

Czytałem, że wielu ludziom silnik na zimnym klekotał (stukał) i przyczyną było koło pasowe, albo rolki napisanacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli już ma to mieć coś do koła to prędzej objawy uwydatniały by się przy kole rozgrzanym jak zimnym, u Ciebie jest odwrotnie, podjedź sprawdź u mechanika a nawet sam zajrzyj, poruszaj może coś wypatrzysz czy np nie nie spękane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam

proszę o radę. Mam do wymiany koło pasowe,koło pasowe pompy wody, napinacze itd

Silnik n47 w 320d LCI xdrive 177km. Nieopatrznie miesiąc temu wymieniłem sam pasek, a po wymianie powiedzieli mi , że mam do wymiany cały ten zestaw co pasek napędza , więc będę musiał go kupić ponownie , bo nie dostanę gwarancji. Auto ma 200k km i zalecana jest również wymiana łańcucha rozrządu. Cena mnie trochę przeraziła, bo usłyszałem 2300 za wymianę tych"kółek" i teraz pytanie, czy wymieniając kiedyś łańcuch, będę musiał znowu wymieniać koła pasowe. Nie wiem jak rozrząd jest połączony z pompą wody i czy tej pompy nie będą musieli wyciągać, żeby to koło pasowe wymienić.

Pyanie: 1)czekać na wymianę łańcucha i wtedy wymienić również koła pasowe i napinacze?

2) jedno i drugie nie ma nic wspólnego i wymienić ten cały zestaw kółek teraz?

3) Sprzedać auto przed wymianami

 

ps

Najbardziej mi chodzi o to , zeby znowu nie być na coś naciagnięty. Dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd masz z tyłu silnika, a pasek, koło pasowe itd. z przodu, więc przy wymianie rozrządu nie ma raczej potrzeby ruszania paska wielorowkowego.

Z tym nowym paskiem przy wymianie kół pasowych to też przesada i naciąganie na niepotrzebne koszty tym bardziej że pasek masz nowy.

Ja wymieniałem sam koło pasowe więc pasek zostawiłem stary (bo dobrze wyglądał) i tak już zrobiłem ok. 5 tys km i nic się nie dzieje i nic nie piszczy, za to w ASO twierdzili że każde zdjęcie paska wiąże się z jego wymianą na nowy.

 

Robiąc rozrząd nie wymieniaj samych łańcuchów, tylko cały komplet z napinaczami i kołami zębatymi. I tak najdroższa jest robocizna (właśnie ze względu na umiejscowienie rozrządu). Z tego co się dowiadywałem oczywiście po za ASO to zrobienie rozrządu na fabrycznych częściach z wszystkimi uszczelkami, filtrami i olejem to ok 4000 zł brutto - boli, ale zrobi się raz i na kolejne 200 tys spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po do napędu pasowego, to potrzebujesz (ale to też w zależności od np rodzaju wspomagania kierownicy - trzeba zerknąć po nr Vin):

- Pasek (chyba 6DPK) - ale jeśli założyłeś nowy to bym to pominął,

- dwie rolki

- napinacz z rolką,

- koło pasowe.

Rolki i napinacz polecam Ruville, w opakowaniu jest INA - identyczna z oryginałem.

Koło pasowe wszyscy polecają Corteco, ale wielokrotnie spotkałem się że oryginalne koło pracuje wyraźnie lepiej (choć wiele osób twierdzi że to jest to samo - ale w mojej ocenie jakość nie jest taka sama).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a co jest z tym kołem pasowym pompy wody? Jeden serwis mówi , ze trzeba wymienić i jest ono odkręcane od pompy, a drugi serwis twierdzi , że nie i występuje w całości z pompą.

Cały czas mówimy o silniku N47 wsadzonym w auto po lifcie z 08.2008

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, czy może się ktoś wypowiedzieć na temat pracy koła pasowego w mojej E90 320d? Z przedniej części silnika wydobywa się taki jakby świst, szelest-cykanie co by wskazywało na koło pasowe ew. którąś rolkę. Ostatnio byłem u gościa specjalizującego się w temacie klimy samochodowej- stwierdził, że do wymiany jest łożysko sprężarki. Przed wymianą tego łożyska postanowiłem sam zdiagnozować wszystkie rolki zrzucając pasek. Nie podoba mi się koło pasowe- Gumowy tłumik drgań koła ma pęknięcia, samo koło luz, który jest widoczny na załączonym filmiku

Czy taki luz jest dopuszczalny czy to już pora na wymianę? W końcu koło w dużej części jest gumowe. Zastanawiam się czy brać się za wymianę koła zanim oddam auto na wymianę łożyska sprężarki klimy i czy w ogóle ta wymiana jest potrzebna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest spękane to lepiej nie będzie możesz się przygotować na wymianę z tym że jedyną słuszną drogą podobno jest corteco, miałem ten sam silnik i mniejszy luz i żadnych pęknieć , pewnie masz jeszcze fabryczne, a dźwięki nie sądze że są związane z kołem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Koło zdecydowanie do wymiany. Zdejmij pasek i sprawdź rolki, przy okazji wymienisz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie. Czyli czeka mnie wymiana. Skoro już o tym mowa to lepiej od razu zainwestować w Corteco za 550 zł czy taki zamiennik z ASQ też da radę

http://allegro.pl/kolo-pasowe-bmw-e46-318d-320d-e90-e60-x3-116-150km-i6504129275.html ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że sprawdzisz dopiero jak załozysz czy równo chodzi itd. poza tym guma traci z czasem swoje parametry i elestyczność a tego nie ocenisz na oko, Twoje jeszcze zyje jak masz kombinować to zostaw je dozbieraj i kup nowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poszukaj koło Ina, podobno jest ok a jest tańsze, ciężko będzie trafić niestyraną używkę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.