Skocz do zawartości

320d Jaki przegub kolumny kierowniczej


dooz17

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W realoem widnieją 2 ale tylko 1 jest wymieniony

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=32_0942&hg=32&fg=30

ale w bmwfans są dwa:

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/320d-M47/mar2000/browse/steering/steer_col_lower_joint_assy/

No i teraz nie wiem czy są one ze sobą kompatybilne i jak kupię nie taki to czy będzie pasować. :D

 

Bmw E46 320d 136hp rok 2000

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez dooz17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy energicznych ruchach kierownicy w lewo i prawo pojawiają się stuki, a także niewielki luz . Magiel już jest zregenerowany bo najpierw myślałem ze to on jest winowajcą ale jednak nie :) No i tak drogą prób i błędów następny jest krzyżak. Doszedłem do tego, tak mi się wydaje :lol: przytrzymując i ciągnąć dolną część kolumny kierowniczej do dołu wtedy obracając kierownica nic nie stuka lub stuk jest mniej słyszalny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dooz17 mam tak samo jak ty z tymi stukami. Do magla jest wszystko posprawdzane. Luz jest gdzieś wyżej. Jak już wymienisz ten cały przegub, to napisz czy pomogło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zagranicznych forach piszą że to może być sprzęgacz obrotowy (steering coupler), a rzadko ktoś to wymienia.

 

Tu jest filmik DIY

tu opis DIY

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=13077875

 

Sam się przymierzam do wymiany bo po 10 latach od nowości, guma w tym elemencie ma prawo być zużyta.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja mam dokładnie jak na tym filmiku. I boję się że sam przegub obrotowy nie wystarczy i trzeba wymienić również przegub kolumny kierowniczej dolny.

Dlatego poczekam co kolega dooz17 wymieni i mam nadzieje że opisze co było rozwalone. Na tym filmiku przegub kolumny kierowniczej mocno stuka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się za to zabieram od 2 lat ... jak kiedyś pisałem mi na kocich łbach wibruje i stuka.

Zabieram się za sprawdzenie magla a potem ten sprzęgacz, chyba szymon-o go wymieniał i poszukiwał winowajcy - trzeba temat jego sztuki przeczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem co jest powodem tych stuków, okazało się że to jednak jest przegub kolumny. Jest tam takie ruchome łączenie która ma milimetrowe luzy które przy ruchach kierownicą stuka. Nowy już zamówiony także czekam na paczkę jak dojdzie do wtorku to w środę dam Wam znać czy to coś pomogło :D

 

Dostać się do tego to będzie naprawdę wyczyn. :mad2:

Prawdopodobnie będzie to spowodowane luzem na łączeniu do kolumny.

 

http://www.imgupload.pl/images/62546696317301677251.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dotarł do mnie przegub i wielkie zdziwienie :shock: w tym miejscu gdzie wcześniej pokazywałem na obrazku nie ma wcale luzu nie porusza się w górę i w dół wszystko sztywnie i twardo się trzyma. Czyli ewidentnie będzie to wina tego elementu. Jutro będzie wielki dzień :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy przepraszam za spóźnienie ale dopiero w sobotę udało mi się załatwić kanał. Otóż wymieniłem przegub kolumny i krzyżak - wymiana była łatwa oprócz wybijania krzyżaka z magla który trochę mocno tam siedział. ROZWIĄZAŁO to moje wszystkie problemy z stukami, luzami, ściąganiem na dziurach przy szerszych oponach :D Także jeśli u Was dzieje się tak samo i macie wszystko posprawdzane w zawieszeniu, magiel działa prawidłowo to mogę śmiało podpowiedzieć ze to rozwiąże wszystkie problemy. :cool2:

 

I pamiętajcie aby koła i kierownica była prosto po rozkręceniu, dodatkowo aby ułatwić sobie pracę możecie odkręcić 2 śrubki które trzymają magiel od dołu wtedy będzie większe pole do manewru w górę i w dół :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A powiedz jeszcze czy stan tego co wyjąłeś był słaby na oko?? Wyglądał duźo gorzej niż to co wsadzałeś?? Czy wyatrczyłaby wymiana samego krzyżaka

Ten krzyżak kupowałeś nowy, a przegub wziąłeś używany, czy wszystko używka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Thx za info, to zabieram się za szukanie używek, bo też sądze, że wina tego stuku to ten przegub. Tylko trzeba trafić na dobrą używkę, bo nówka to za duże koszta, z tego co patrzyłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Kupiłem używany przegub oraz nowy sprzęgacz http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=32_0942&hg=32&fg=30. Dzisiaj zabrałem się za wymianę. Dojście wiadomo takie sobie, ale nie jest źle. Na początek wymieniłem sprzęgacz. Szło sprawnie do czasu kiedy trzeba było go wybić z magla. Siedział masakrycznie, ale po godzienie walki puścił:) Niestety, stuki jakie miałem na kierownicy nie ustały, chociaż różnica między nowym a starym była spora. Jednak jak sprzęgacz był odłączony, czuć było że luz jest na kolumnie albo przegubie, a nie po stronie magla. Więc zabrałem się za przegub. Poszło szybko i pełen sukces:) Luz, który miałem na kolumnie zniknął. Teraz jest zero stuków oraz wibracji na dziurach. Precyzja układu kierowniczego w porównaniu z tym co miałem jest super.Jak nie to auto. Luz na tym krzyżaku u góry starego przegubu, jest w sumie lekko wyczuwalny, ale po połączeniu go z kolumną robi się mega duży. Reasumując polecam wymianę, jeżeli kto ma wibracje na kierownicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Wiecie może czy te przeguby z pierwszego linku pierwszego postu są wymienne między sobą? Chodzi mi o całą część czyli krzyżak z tym przegubem. U mnie jest taki jak niżej na zdjęciu i posiada spory luz na gumowym przegubie (poparciała i popękana guma) a w garażu mam ten drugi model w bdb stanie i chciałbym go wymienić. Gniazdo od strony maglownicy wygląda podobnie. Czy jest możliwy taki zabieg?

 

Dzisiaj próbowałem zmienić przegub w swoim bmw ale okazało się, że nie pasuje tzn. na frezy pasuje z obu stron ale przeszkadza łapa silnika oraz przewody paliwowe także nie można zamieniać tych części między sobą niestety. Myślę, że rodzaj przegubu zależy np od silnika lub rocznika samochodu dlatego przed zakupem lepiej sprawdzić jaki przegub występuje w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.