Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zakupiłem poniższy zestaw do mojej BWM E90:

Przod 225x45x18 8 cali et 43

Tyl 255x40x18 9 cali et20

 

Dzisiaj pierwszy raz sie przejechalem i przy 4 osobach tyl ociera o nadkola na hopach. We 2 jest ok.

 

Czy wina jest to ze profil opony jest 40 a nie 35 ? I ten 1cm w wielkosci calego kola robi roznice ? Przy profilu 35 tez sie tak dzieje bo taki jest zalecany?

Czy istnieje mozliwosc zakupu jakis dystansow amortyzatorow by zniwelowac problem ?

Czy jezeli zmienie same felgi z przodu na tyl i na tyle bedzie ET43(obecnie z przodu) i finalnie na tyle byloby 255x40 et 43. Na przodzie 225x45 et 20 to by rowiazalo problem ?

 

Bardzo proszę o pomoc :)

Opublikowano (edytowane)

Trzeba było najpierw zapytać później kupować. Felga za szeroka a et za niskie. Odwrócenie też nic nie da bo przód będzie na bank ociera przy skręcaniu. Dystans tylko pogorszy bo wypchnie koło. Jedynie rolowanie nadkoli choć nie wiem czy to wchodzi w grę :d

Może wezsza opona pomoże , ale na takiej feldze będzie spory naciąg i nie gwarantuje że cos da

Edytowane przez jedker
Opublikowano

Była okazja do zakupu po fajnej cenie :)

 

A co odnośnie profilu bo na wszystkich forach do tyłu polecają własnie 9 cali 255x35x18 ET20 że jest idealnie, u mnie profil jest 40 i własnie czy ten 1 cm nie robi kluczowej roboty ?

 

Ewentualnie czy na 9calową felge mogę np. dać opony 235 ? Wtedy by chyba nie ocierało ale czy taka opona się nadaje do E90 ?

Opublikowano
Na pewno nie pomaga, choć wydaje mi się że et powinno być inne, te felgi to ori do e90 bo cud mi się wydaje że nie ;)
Opublikowano
Według mnie ET może być, to opony są nie od tego auta, prawidłowe rozmiary przy 18 calach to 40 i 35 z tego co kojarzę.
http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
Przy 9calach i et20 tył musi obcierać :oops: , ori jest 9J i et37 i tu jest różnica 1,7cm :!:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano

To czemu na wszystkich forach zagranicznych polecają 255x35x18 9 cali ET20 ? Tu wlasnie szukam fachowca, który mi potwierdzi że te 5mm profilu czyli 1 cm na oponie jest kluczowe.

 

Pytanie czy możę węższa opona typu 235 na 9 calowej feldzie siądzie i zrobi robote ?

Opublikowano

Tak na marginesie profil wyrażony jest % od szerokości, więc to nie jest 10mm (2x po 5mm) różnicy między 255/40 a 255/35 tylko 26mm (2 razy po 13), a to już sporo.

Polecam jak nie wierzysz http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html

i http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi

albo http://www.1010tires.com/Tools/Wheel-Offset-Calculator#

a tu masz jaka opona do jakiej felgi (szerokość) http://www.nakole.pl/tabela-szerokosci-felgi-a-opony.php

i według ET kalkulatora to 9" ET20 jest zamiennikiem 7,5" ET34 (chyba takie powinno mieć E90)

Like a dragster :lol: :lol:

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
dziuraski dzięki za odpowiedź. Czyli wg. Ciebie te 35mm profil powinien rozwiązać problem ? 2,6cm rożnicy to bardzo dużo i stąd może wziąć się ocieranie ?
Opublikowano

Wg mnie i kolegów wyżej to tak, wymiana na mniejszy profil powinna załatwić temat. Postudiuj linki jest tam masa informacji o oponach profilach itp.

Miłej lektury :)

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
dziuraski już się tyle naczytałem że masakra, tylko nigdzie nie jest sprecyzowane idealnie na te wymiary :) Po to jest forum żeby skorzystać z doświadczenia innych w danej dziedzinie :)
Opublikowano
Młody jeżeli kupie odpowiednie opony wiadomo problem się rozwiąże, staram się rozwiązać problem po najniższych kosztach zachowując przy tym rozsądek. Pytanie właśnie czy ktoś stosowal takie klipsy bo koszt to 50 zł a nie kupować 2 nowe opony z 800 zł ;)
Opublikowano

Znaczy dorzucę jeszcze 2 gorszę do swojej wypowiedzi. Obecne koła które masz są 5% większe niż powinieneś mieć. Ogólnie prawo dopuszcza różnice w zakresie +1,5% do -2% wielkości opon, oczywiście ma to się pewnie tak jak pseudo HIDy przy kontroli drogowej, jak krawężnik się zna to coś powie, jak nie to nic nie zauważy, może diagnosta zauważyć. Kolejna sprawa to spalanie, koło jest większe, będzie potrzebowało wiecej do przyspieszania, auto zrobi się mniej żwawe, różnica na obrotach, czyli na danych prędkościach będziesz miał inne obroty silnika, dwumas i sprzęgło będą dostawać w tyłek przy ruszaniu, nie musisz przypadkiem dodać więcej gazu :8) . Są oczywiście i plusy, auto będzie zaniżało prędkość o 5%, czyli licznik 100km/h jedziesz 105km/h, mniej nabitych kilosów , prędkość maksymalna wzrośnie, pewnie i komfort ;)

Miałem kiedyś większe opony w toyocie corolli, szybko wymieniłem auto było nadmuchane i się źle jeździło, muł i bujanie.

 

A te nakładki to usztywnią zawieszenie, ciekawe jak przy wielowachaczu isztywności bmw będzie się jeździło :mrgreen: .

Moje zadanie wymień te opony na właściwe.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

NIe usztywniaja a podnosza.

Nigdy nie interesowalem sie tematem ale jezeli chcesz/szukasz rozwiazania budzetowego to wlasnie do E91 zakladaja podkladki pod czy nad amortyzator. Jest to nawet OE podkladka jezeli dobrze pamietam i po jej zamontowaniu auto idzie w gore. Poszukaj tematow to znajdziesz nawet ile cm idzie w gore.

A amortyzatory masz zdrowe? Bo przy okazji grzebania przy zawieszeniu mozesz wsadzic nowe mocne amory i wtedy samochod tez pojdzie Ci do gory.

Ewentualnie olej grzebanie w zawieszeniu i podriftuj troche, i opony bedziesz musial zmienic co rozwiarze tez problem :mrgreen:

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

To teraz pytanie jeżeli zmienie te opony na prawidłowe 255x35x18 tył, to czy na przodzie jak mam 225x45x18 a powinno byc 225x40x18 też będą jakies problemy ?

W tym momencie przód bez zarzutów.

Opublikowano

AndiT Chodziło mi o sztywność sprężyn, bo nie będzie pełnego ugięcia, a nie zawieszenia źle to napisałem.

 

kikan niestety i przód o tył masz za duży, poszukaj kogoś na aledrogo kto handluje używanymi oponami i dogadaj się może za parę złoty wymienisz zestawy o ile twoje są w dobrym stanie.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
A jeszcze moglibyście się wypowiedzieć o opcji zmiany kąta nachylenia koła ? Wchodzi w gre ? Wtedy góra by się schowała i tarć by nie było.
Opublikowano
Widzę, że wolisz robić druciarstwo niż po ludzku kupić odpowiednie opony.
http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
Już mówiłem, że się wykosztowałem i zakup opon odpada na dzień dzisiejszy. Staram się rozwiązać problem inną opcją
Opublikowano
Najlepszą jest sprzedaż tych albo wymiana z małą dopłatą u jakiegoś wulkanizatora na inne używane.
http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
Na niemieckim Tüv wjezdzaja na 12 centymetrowa podkladke tylnym kolem jesli kolo styka sie z nadkolem jedynym rozwiazaniem jest wypchniecie nadkoli w innym przypadku bedzie obcierac. Podaje z mojego przykladu opona 225/40/18 et 30 + dystans 20mm
Opublikowano

Venom robiłeś sam ?

 

Chyba podzownie dziś po wulkanizatorach a nóż się trafi na wymiane zestaw z profilem 35 i wtedy chyba nie będzie problemu 255x35x18 ET20 nie powinno obcierać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.