Skocz do zawartości

E46 318i N42B20 TOURING LIFESTYLE EDITION


AxuSS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne koleżanki i szanownych kolegów.

 

 

Jak to się mówi: MAM I JA :D

 

Po 3 miesiącach poszukiwań polifta, w końcu znalazłem i kupiłem.

Wybór nie był łatwy... W Polsce kusili: super przebiegiem, Plakiem, umytym silnikiem, 100% bezwypadkowością no i niską ceną. Wybór padł jednak na ziemię ojczystą Marki - DE, a dokładnie mobile.de :wink:

 

 

 

 

02.03.2015 - ogłoszenie wskoczyło w godzinach późno nocnych na mobile z takimi oto fotami:

 

 

 

 

 

03.03.2015 - szybki poranny telefon do właściciela

04.03.2015 - poranne oględziny na miejscu, jazda próbna, targi, umowa, zaliczka

05.03.2015 - były posiadacz dokonał aktu wymeldowania

06.03.2015 - powrót na żółtych do kraju samowolki i dziur w drogach. Zwieńczenie dnia -> parkowanie tyłem na podjeździe :lol:

 

 

 

 

Aaaaa zapomniałem napisać że w bagażniku i na tylnej kanapie wiozłem to:

 

 

 

W rozmiarze 17 z oponami i oryginalnymi dekielkami.

 

 

 

 

Teraz szczegóły tj. Co się ma :8)

 

 

Model description: 318i

Market: Europa

Type: AX51

E-Code: E46 (3FL)

Chassis: touring

Steering: links

Doors: 5

Engine: N42B20 - 2,00l (105kW)

Drive: Heckantrieb

Transmission: manuell

 

 

Code Serienausstattung

S210A Dynamische-Stabilitäts-Control

S548A Kilometertacho

S851A Sprachversion deutsch

 

 

Code Sonderausstattung

S255A Sport-Lederlenkrad Airbag

S2CDA BMW LM Rad Sternspeiche 136

S320A Entfall Modellschriftzug

S321A Exterieurumfänge in Wagenfarbe

S386A Dachreling

S423A Fussmatten Velours

S428A Warndreieck und Verbandstasche

S431A Innenspiegel automatisch abblendend

S473A Armlehne vorne

S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer

S521A Regensensor

S534A Klimaautomatik

S550A Bordcomputer

S650A CD-Laufwerk

S661A Radio BMW Business (C43)

S722A Edition Lifestyle

S785A Blinkleuchten weiss

L801A Länderausführung Deutschland

S863A Händlerverzeichnis Europa

 

 

 

 

Co go boli ?

 

Ano póki co ze znalezionych wad:

 

1. Ręczny ledwo co działa i to na jedno koło.

2. Tarcze przód ze sporym rantem, więc do wymiany.

3. Sprzęgło wysoko bardzo bierze, ale nie ślizga się.

4. Zawieszenie sobie brzydko stuka.

 

 

Zalety:

BMW :mrgreen:

 

I z takim bananem do dzisiaj chodzę.

 

 

A na poważnie:

 

Motor cyka po cichutku jak zegarek, dodatkowo po naprężeniu prawej stopy idzie jak burza od samego dołu aż po samą górę.

Touring niebity, niezniszczony no i Wunderbaum w bagajerze był.

 

 

Po rejestracji, remont zawieszenia. No i naprawa na bieżąco wszystkiego co się sp.....li.

 

Ładne focisze wkrótce :norty:

Edytowane przez AxuSS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem Ci, że udało mi się ściągnać z Poloni dobre auto.. co dopiero wróciło z Niemiec :mrgreen:

 

Dobra. Słuchaj. Auto wygląda na zdrowe. Dobry wybór.

Fajnie, że auto z Niemiec kupiłeś. Jeśli nie ma z silnikiem problemów to będzie dobrze.

Dziwią mnie dwa bajery. Wydech, oraz czarny grill. Dla mnie powinien być chrom? A wydech z jedną końcówką.

Czarny chyba tutaj nie pasuje. Trójramienna kierownica. Nie ma problemu. Tam możesz panele montować.

Kiedyś taki bajer sporo kosztował, a skoro właściciel sobie doposażył za małą kasę ten bajer, to czemu nie. Bo te silniki obsługują tempomat i tak dalej.

Podpinasz tylko. Interesuje mnie praca twojego silnika. Jak z głowicą stoi i rozrządem. Nagraj pracę jeśli możesz.

 

dodatkowo po naprężeniu prawej stopy

 

Ciągnie od dołu? Niektórzy mają problem, że ciągnie od 2,500 - 3000 obrotów, ale to cierpiące auta, które czekają na to co poprawić.

Nagraj jak chodzi. :cool2:

 

PS: Za zakrycie papierem toaletowym tablicy rejestracyjnej dostaniesz chyba nagrodę :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba niemiec sprzedawca dostanie nagrodę, bo to ona zakrył tablicę.

 

Bardzo fajne auto, końcówka wydechu na plus, czarna nerka też.

Problemy, które opisałeś, bez problemu do ogarnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na weekend będę coś grzebał przy aucie to postaram się nagrać pracę silnika. Auto aktualnie stoi dalej w garażu bo nie zdążyłem wciąż zarejestrować.

 

Co do wydechu, to końcowy tłumik cały został wymieniony na nowy z dwururką (sprawdzałem pod autem).

 

Blachy na zdjęciach Niemiec zasłaniał i to to chyba jest prześcieradło, a nie toaletowy :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak dla mnie poszewka na "jaśka" :wink:

Niech dobrze służy :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam lifestyle`a ale trochę inaczej wyszedł z fabryki ...

Bity czy nie ale przedni lewy błotnik kontra reszta strony ma inny odcień - nie wiem czy maska też - na pewno można to dojrzeć pod innym kątem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez napinki, moze zwyczajnie ruda wyłaziła (zdrowe egz e46 maja w tym miejscu problem, żadna nowość) i ktos kupił błotnik pod kolor czy zrobił cały element

 

wl. twierdzi ze złudzenie, niech bedzie złudzenie, jest to mozliwe

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zboczenie z tymi odcieniami, sam mam ten problem po tym jak przy okazji psiknąłem przedni błotnik - nie chamsko jak to bywa na allegro w ogłoszeniach ale pod jarzeniówką wieczorem na stacji jak się wpatrzę na bardzo czystej powierzchni to coś widzę ...

Titansilber - to wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto zarejestrowane. :D

 

Na przeglądzie tylne tuleje przednich wahaczy do wymiany, ręczny do naprawy i wsio.

 

Ale:

 

W międzyczasie okazało się że moje B. zaznacza po sobie teren po dłuższym postoju :(

Dzisiaj w przypływie emocji wyczyściłem z kanału silnik z wszelakich olejowo-kurzowych zabrudzeń zarówno od góry, jak i od dołu.

 

Oczywiście zdjąłem osłonę plastikową i aluminiową, w ruch poszedł zmywacz do hamulców.

 

Aktualnie cały motor i skrzynia lśnią, łącznie z wszelakimi podzespołami :norty:

 

(W przyszłości będzie łatwiej zlokalizować wycieki)

 

 

A więc:

Poci się uszczelniacz wybieraka zmiany biegów (straszny tam dostęp jest) :cry2:

 

Poci się pierścień uszczelniający wału (nr 13):

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/k/r/3.png

 

Sączy się lekko olej z uszczelki pokrywy zaworów.

Poci się z numeru 7:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/f/h/197.png

 

Poci się z numeru 10 oraz spod elektrozaworu (nr 1):

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/r/e/237.png

 

 

 

Ale to wszystko nie powoduje plam oleju... Tutaj winna okazała się miska olejowa.

 

Po wyczyszczeniu do cna, przejechaniu 10 km i ponownym oglądnięciu auta od spodu widać jak uszczelka puszcza olej. :?

 

Jakieś sugestie czy coś przy okazji wymiany uszczelki miski olejowej za jednym zamachem wymienić ?? :wink:

 

 

PS. Pracę silnika nagrałem, wrzucę jak ogarnę mojego "smartfona" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.