Skocz do zawartości

Po odpaleniu niebieski dymek e39 tds


raczek579

Rekomendowane odpowiedzi

...albo turbina pada - typowy objaw.

Niebieski dym leci odrazu po odpaleniu, czy po chwili (np 10s)? Czy zauwazyles wplyw temperatury zewnetrznej?

Problemy z ukladem paliwowym to czarny dym (bogata mieszanka, lejace wtryski) albo siwy dym (uboga mieszanka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem dół do roboty. Jaki przelot?

Raczej góra. Ale najpierw pomiar kompresji z próbą olejową.

A jak turbina? Mocno zaolejona? Luz na wirniku? Na jakim oleju jeździsz?

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim cisnienie sprawdzic. Czasami to nie musi byc cos powaznego, jezeli wina pierscienia olejowego, to czasem sie zapieka na zamku i na to nafta pomaga, wtedy obejdzie bez rozbierania. Co do turbiny to ja slyszalem swoja i czulem ze juz pada, pomimo ze wczesniej bylem na diagnozie u lokalnego mechaniora z dobra opinia ktory sie zarzekal ze turbina jest ok. Ja po prostu slucham swojego samochodu i go czuje (:

Ja bym zrobil tak: pomiar cisnienia na cylindrach - test olejowy, jezeli kuleje silnik to pokaze czy to blok, czy glowica, przejzal turbine pod kontem wyciekow, zapocen i luzow wirnika.

Jak odpalisz na zimno to telepie silnikiem?

Osobiscie stawiam na turbine, ale wiadomo ze testy dadza ostateczna odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy probie olejowej pomiar robi sie dwa razy, najpierw mierzy sie cisnienie bez oleju, po prostu podlacza sie zegar i mierzy cisnienie w cylindrze, nastepenie wlewa sie troche oleju do cylindra i drugi raz wykonuje pomiar. Zadaniem tego wlanego oleju jest uszczelnienie szczeliny miedzy pierscieniami a cylindrem. Jezeli jest roznica miedzy pierwszym i drugim pomiarem to winne sa pierscienie (przewaznie przy zuzytych pierscieniach, roznica cisnienia przy pomiarze bez oleju i z olejem jest bardzo duza) - tak potocznie mowiac, bo w przypadku wymiany pierscieni powinno zrobic sie szlif cylindrow. Natomiast jezeli cisnienie sie nie zmienilo, to albo jest ok (zakładajac ze cisnienie przy pierwszym i drugim pomiarze) ma wartosc nominalna, albo sa winne zawory. Oleju do cylindra wlewa sie troszke, w przeciwnym wypadku mozna pokrzywic korbowody.

Napisalem to tak w skrocie, jezeli nie wiesz jak sie przeprowadza pomiar cisnienia na cylindrach, to napisz na priv to ci opisze krok po kroku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.