Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, Posiadam białe e30 coupe z roku 1982 stan auta jak na swoje lata jest całkiem niezły wymaga ona oczywiście odmalowania i dopieszczenia, auto w 100% zgodne ze specyfikacja, co ciekawe gruba laga z przodu. raczej oryginalna, W aucie siedzi M10b18 na wtrysku k-jetronic który niestety nie działa jak powinien, co mocno krzyżuje moje plany w zachowaniu tego auta w oryginale, czy przerabiał ktoś wtrysk K-jet na ke-jet albo l-jet? czy warto sie w to bawić skoro i tak juz odejdę od oryginału? czy może swap tylko na co się zdecydować żeby wynagrodziło to odejście od oryginału i było rozsądne myślę nad m52b28 lub nieco bardziej skomplikowanym swapem m54. Jako ciekawostkę dodam ze regeneracja k-jet nie wchodzi w gre (koszta zabijają). Wynikiem czego zostają 3 opcje liczenie na cud i ze trafia sie części, swap wtrysku, swap silnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak chcesz zachować blisko oryginalu to swap tylko i wyłącznie na m20b25 lub m20b27. Można też próbować montować IS, gdyż z wąskiej lampie jest to bardzo rzadki widok.

 

 

PZDR>

Opublikowano
Jak ma sie 2.5 l do 2.7 wzgledem spalanie moc? is tez fajne rozwiązanie przy czym to 4 garki jakie dokładnie oznaczenie ma is? I przy której opcji najmniej kombinacji?
  • Zarejestrowani
Opublikowano

IS to M42B18. Do wąskiej lampy jednak chyba bym polecał m20. Jeśli nie będziesz robił długich tras to moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest m20b25. A jeśli zależy Ci na mniejszym spalaniu no to może m20b27 będzie oszczędniejsze.

Sam kupiłem już m20b25 do remontu ;) I też będę go wkładał do wąskiej - choć, w oryginale miałem m20b20 (więc na pierwszy rzut oka pod maską to nawet nie będzie widać różnicy).

Opublikowano
Auto to oczko w głowie na przejażdżki, rozumiem ze decydując się na m20 muszę liczyć się z remontem?cholernie mi szkoda m10 113 tys km przebiegu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wspomniałem o m20b27, bo jest to fajna baza na mocniejszy motor niż b25. jest trochęroboty przy nim i na pewno nie będzie on jakiś mega ekonomiczny, ale dobrze będzie grał w wąskiej lampie :D. Jeśli chodzi o sam swap. hmmm najlepiej to mieć kpl dawce, gdyż trzeba wszystko zmieniać, od skrzyni, wału po wiązkę, chłodnicę, zawieszenie...

 

PZDR>

Opublikowano
Ale zeby wyciągnąć potencjał z ety to trochę zabawy przy niej ? O ile się nie myle fajna baza pod turbo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

NIe chodzi o turbo. Jest kwestia podmiany głowik, kolektorów, wałkówm miedzy posczególnymi wersjami m20. Trzeba by pogrzebać po niemieckich forach o E30, ale potencjał na 200km i blisko 300NM.... Co przy sporej pojemności daje naprawdę sporo frajdy z jazdy. Turbo w e30....hmmm można, ale już to nie to :)

 

PZDR>

Opublikowano
O tym nie widziałem, dłubanina ale efektywna. Czy są jakieś problemy przy m20 ze wzgledu na to ze mam wąską z przed jakiegokolwiek liftu? Cos pisze w historii e30 o lifcie zwiazanym z wprowadzeniem silnika bodaj właśnie 2.5 litra i chłodnicy oleju? sa jeszcze jakieś fajne alternetywy dla m20 ktore bedą cieszyc wąskiej a koszta nie zabiją? dodam ze koszt regeneracji dystrybutora i sterownika k-jetronic do m10 to ok 5k.
Opublikowano
Kriss, wiesz, że ta dłubanina w B27 to taka wielka niewiadoma i trochę legenda :) Jeszcze nie widziałem sensownego wykresu z hamowni, co lepsze słyszałem że da sie 250 koni wycisnąć :mad2: niemniej jednak nie zobaczę, nie uwierzę, że Eta w N/A ma aż taki potencjał.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
lekki powrót po mojej nieobecności na forum, m20 napewno będzie bardziej przy oryginale tego auta, jak wygląda spalanie np m20b25 i ładując się w tak stara jednostkę prawdopodobnie czeka mnie kapitalka i nasuwa się kolejne pytanie czy za to co wydam na silnik + jego remont nie lepiej iść ku czemuś nowszemu?
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Do przedlifta w coupe ja bym szedł w stronę m20b25 :D Nic nowszego! ;)

Co do remontu to niekoniecznie generalka...

Ogólnie m20b25 jest już bardzo ciężko zdobyć - ja szukałem przez dobre 1/2 roku.

Kupuj albo dobrze sprawdzony (musisz pojechać na miejsce sprzedaży jak jeszcze będzie w aucie i sprawdzić, czy wszystko dobrze chodzi i jak chodzi) sprawny silnik - musisz się liczyć już z nie małym kosztem, albo coś taniego do kompletnego remontu (tutaj możesz już sobie podarować wycieczkę - mniejsze ryzyko wtopy).

Pamiętaj, że te silniki były także w E34 - więc zakres poszukiwań nie musisz ograniczać do E30. A w E34 (w przeciwieństwie do e30) oryginalnie były także nowsze m50 - więc, m20 z e34 może być łatwiej dostępne niż w e30 z tego względu, że ktoś może chcieć zmienić w e34 m20 na m50 (ja bym to rozważał w e34, a w e30 nawet o tym nie myślę). Oczywiście najlepiej brać m20 z e30 z pełnym osprzętem - bo będzie plug&play.

Ja własnie kupiłem motor z e34, który sprzedawca opisał, że się grzeje (dzięki temu zapłaciłem znacznie mniej, niż za sprawny - a zaoszczędzone pieniądze przynajmniej w części pokrywają mi koszt remontu).

Opublikowano
korci troche m54b30 chociaż to zupełnie nie ta epoka, i napewneo trudniejszy swap ale nie ma rzeczy któych się nie zrobi. jakie są róznice w osprzęcie z e34 w przypadku m20 jak misa bagnet i reszta ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

By zostać przy klasyce to osobiście montowałbym S38B38.... ale koszta, dostępność.........a to tego dołożyć turbo i 500+km.....Mocno i klasycznie :D

Odnośnie czy lepsze nowsze?? NIegdy nie wiesz co kupić, nawet jak będzie to m52b28... Pod względem osiągów, spalanie to nowsze zawsze jest lepsze, ale E30 to klasyk więc raczej nalezy się klasyczny silnik z epoki...m20b25 lub m20b27 i do pomodzenia by wyjść na 170km....A remont...dobrze wyremontowany m20 (szlif bloku, wału, głowica na dobrch markowych częściach będzie skutkować wielma kilometrami bezawaryjnej pracy.

 

PZDR>

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Właśnie pojawiła się ciekawa oferta, gdybym wcześniej nie kupił m20b25 to bym się zainteresował: http://allegro.pl/bmw-e30-silnik-kompletny-m20b25-super-stan-i5289234280.html

 

Co do podzespołów, to w większości jest to samo. Miska i bagnet to oczywiście, że to samo - to jest cześć silnika :) Z osprzętem to bardziej miałbym na myśli przepływkę, pompę wody, alternator, rozrusznik... wszystko to jest to samo... tak samo skrzynia biegów, nawet łapy od silnika okazuje się, że są takie same ;) Jakieś drobiazgi mogą wyjść inne (np. nie wiem czy obudowa filtra powietrza podejdzie) - niedługo będę wrzucał m20b25 z E34 do E30 - więc będę dokładnie wiedział co i jak.

Opublikowano
kwestia spraw do okoła swapu hamulce przód?? sprężyny przód do wymiany hamulce tył chyba raczej do wymiany (mam bębny) jak sprawa skrzyni podejdzie moja 4b od m10? no i oczywiście kwestia "dyfra" jakie optymalne przełożenie? o czymś zapomniałem? (pomijam wszystko co stricte w komorze silnika chłodnica itd) ps. nie mam wspomagania.
  • Zarejestrowani
Opublikowano

No warto to wszystko zrobić, na przód gruba laga, a na tył zamiast bębnów tarcze. Skrzynie kupuj najlepiej razem z silnikiem. Dyfer też najlepiej z silnikiem i skrzynią i jeszcze wałem do kompletu ;) Z tego co wiem do m20b25 optymalne przełożenie to 3.91. Wspomaganie też dobra rzecz :) Jeszcze o wydechu też musisz pomyśleć ;) Ale wszystko to nie musisz robić na raz... powoli kompletować wszystko.

U mnie prace z silnikiem idą tak wolno, że kto wie czy wszystko to na raz nie wejdzie :)

Na początku kupiłem m20b25 ze skrzynią (choć, kto wie czy skrzyni nie zostawię starej z m20b20, bo nie mam wału do tej z m20b25 - a dostać go też nie jest łatwo).

Potem przy okazji zakupu kompletu siedzeń kupiłem przekładnie kierowniczą ze wspomaganiem (z e36) - pompę od wspomagania już miałem bo silnik kupiłem z e34 (gdzie zawsze było wspomaganie).

W tym tyg. udało mi się wyrwać od jednego sprzedawcy grubą legę na przód i tarcze na tył :D

Szukam jeszcze dyfra ze szperą 25%, ale to mam nadzieję kupię dopiero po swapie ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hamulce przód, to najlepiej wentylowane tarcze od wersji 325i i do tego markowe, nacinane tarcze i porządne klocki. Zawias, jak przedmówca plus jakieśfajne springi i amory obniżające np. zestawy h&r. Wspomaganie przydatne,szczególnie przy silniku r6, ale jak już robić to na przekładni z e36. Nie jest gumowata, ma krótszy skok. Skrzynia oczywiście 5 biegów i tak jak kolega wspomniał, najlepiej kpl jednego auta. Dyfer....mile widziana szpera a samo przelożenie w zależności od ubodobań :D

 

PZDR>

  • 2 tygodnie później...
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Najlepiej się przejechać, jak jest jeszcze w aucie. To co mi przychodzi do głowy:

1. Równa praca

2. Temperatura na środku termometru

3. Wszelkie odgłosy

4. Wycieki

5. No i czy dobrze się wkręca na obroty

 

Oczywiście to, że nierówno pracuje, czy się grzeje, czy też ma wycieki, albo stukające zawory to nie znaczy, że silnik dyskwalifikuje. Ale jak wszystko w/w pkt jest ok to można brać, a jak coś jest nie tak to trzeba sprawdzić ;) Np. czym jest spowodowana nierówna praca - może np. nieszczelny dolot to spróbować go uszczelnić i sprawdzić, czy się poprawia... Zła temperatura może być np. spowodowana wiskozą... itd.

Silnik może być trupem, ale za odpowiednio małe pieniądze też pewnie warto wziąć...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.