Skocz do zawartości

Dziwnie działające nivo w e39 520d


MlodyBS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Parę dni temu udało mi się ożywić nivo, które nie działało w moim samochodzie, a przyczyna awarii była była bardzo zadziwiająca. Był to cieniutki czerwony kabelek przełamany, który po zlutowaniu sprawił, że nivo odżyło i wszystko teoretycznie powinno być dobrze, ale coś jednak jest nie tak. Ale jeszcze przed znalezieniem tego kabelka jezdziłem po różnych magikach i były różne diagnozy a na jedna diagnozę uległem i zostały wymienione czujniki poziomowania z auta z 2002 roku. Po znalezieniu tego nieszczęsnego przerwanego kabelka zgasła kontrolka na desce rozdzielczej i udało się w końcu połączyć z komputerem przez inpe. Przeskanowałem cały system nivo, było 0 błędów i zgodnie z poradnikami z internetu udało mi się w miarę równo ustawić nivo na zalecaną wysokość przez producenta. Po wyjechaniu za miasto po paru km usłyszałem jak kompresor włączył się i dopompował prawą stronę, że nie dało się rady jechać, bardzo twarda i wtedy znów zapaliła się kontrolka na desce. Zjechałem na parking, zgasiłem samochód i po jakimś czasie wróciłem do auta i auto stało równo, można powiedzieć, że tak jak zaprogramowałem. I teraz można powiedzieć, że taka procedura cały czas się powtarza, czyli odpalam auto stoi równo, ruszam po chwili załącza się kompresor dopompowuje jedno stronę na maxa. Zostawiam auto na jakiś czas i kiedy wracam znów tył jest równy i tak cały czas co jest bardzo uciążliwe i uniemożliwia normalna jazdę. Panowie proszę o pomoc i będę wdzięczny za każdą informację, która pomoże naprawić mój problem. Pozdrawiam

 

Zdjęcia wykonane dnia dzisiejszego z inpy, mam nadzieję, że pomogą wam w zdiagnozowaniu problemu.

 

http://s9.postimg.org/s4kwrgb5r/DSC_0013.jpg

http://s9.postimg.org/nmilzcv3z/DSC_0016.jpg

http://s9.postimg.org/m17xlaa9r/DSC_0017.jpg

http://s9.postimg.org/ur0f8e2db/DSC_0018.jpg

http://s9.postimg.org/dt1emjszj/DSC_0019.jpg

http://s9.postimg.org/cphaal8cf/DSC_0020.jpg

http://s9.postimg.org/b6lw5m1rz/DSC_0021.jpg

http://s9.postimg.org/bd46mg0an/DSC_0022.jpg

http://s9.postimg.org/pm3t4ietb/DSC_0023.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pierwszego screena wynika, że LEFT SENSOR ma wartość -5 czyli do kompa idzie sygnał że siedzi i dlatego Ci pompuje na maksa, stawiam na to że lewy czujnik jest uwalony, zmień czujnik na inny i podłącz INPĘ i sprawdź bo wartości powinny być raczej identyczne albo bardzo zbliżone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być, że ten czujnik jest walnięty, ponieważ jak wpisuje komende np. -40mm to idzie w górę może o jakieś 2 cm (na suwmiarce mierzone) jedynie dziwi mnie jedna rzecz, że jak wpisuje np -30mm na left to i zarazem idzie prawa strona do góry, raz udało mi się ustawić cały system, żeby autko stało idealnie równo ale po chwili dopompowało prawa stronę i tak cały czas. Powiem jedno strasznie to wkurzające jest :( Mam pytanie, ponieważ już bardzo dużo przestudiowałem informacji na temat nivo i próbowałem włączyć transport mode (powinno podnieść autko maksymalnie w góre) a podniosło bardzo mało i tylko prawą stronę i tutaj mam pytanie czy to może być winna tego czujnika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli idzie sama prawa strona to masz błędne odczyty z czujnika lewego, co widzimy na pierwszym screenie, nawet komputer błąd Ci wskazuje, po zmianie czujnika skasuj błędy i sprawdź czy będzie ok ale to na 99% będzie ten czujnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zmieniłem dzisiaj lewy czujnik i sam już nie wiem co jest grane bo teraz na odwrót dopompowało lewą stronę i po maksymalnym dopompowaniu wywaliło taki sam błąd jak wyżej 4 posty tylko teraz na right level. Czy to oznacza, że jak wymieniam czujniki poziomowania to tak jak z amortyzatorami trzeba wymieniać parami?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłeś czyli masz trzeci czujnik którym zastąpiłeś ten lewy i po tym zabiegu jest to samo z tym, że prawa strona która była nie ruszana ?

 

Faktycznie dziwny objaw, a próbowałeś podłączyć je w innej konfiguracji ? czyli lewy zostawić ten co był i ten "nowy" dać na prawą stronę ? i zobaczyć wtedy objawy ?

Czujnika nie musisz wymieniać parami ale ewidentnie masz coś nie tak i musisz krok po kroku diagnozować co to może być i eliminować potencjalne błędy, bo może wina leżeć w kablach, w sterowniku, w ECU itp.

ps. Za każdym podłączeniem kasuj błędy, odłącz zapłon i włącz na nowo.

To tak Ci doradzam od czego ja bym zaczął, bo to nie sztuka pojechać do serwisu i wywalić z 2-3 tys. a może się okazać że gdzieś połączenie szwankuje czy przyśniedziało i problem gotowy.

Ja tak miałem z kontrolką ładowania w e36, pół auta wymienili, od alternatora po połączenia elektryczne aż do klem i okazało się, że niepotrzebnie bo kabelek od ABS się przywarł do masy i auto ciągle pokazywało ładowanie w granicach rozładunku, po zaizolowaniu zwykłą taśmą za 2 zł problem ustał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tych czujników to miałem stare, które rzekomo były walnięte i zostały wymienione. Aktualnie mogę powiedzieć, że tylko zauważyłem taką różnicę po zmianie lewego czujnika na ten stary, że jak wpisałem komendę -30mm na left to można powiedzieć, że lewa strona podniosła się o te 3cm, więc jutro wkładam stary czujnik na prawe koło i może to będzie rozwiązanie. Mam taką nadzieję bo już przez te moje ulubione autko nabawiłem się paru siwych włosów heh. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.