Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dziś pojechałem do serwisu (BOSH?) Zamontować kierownice wielofunkcyjną. Panele oddałem do wsadzenia.

Ok. Wmontowane, i normalnie weszło. Lecz nie działa :) Po teście zegarów wnioskuje, że jest tempomat ( bo kontrolka się odpala )

Dobra. Nic nie działa. Panele zapewne są sprawne. Myślę, że trzeba oprogramowanie dać nowsze? Możecie mi objaśnić na czym to polega i czy to dużo kosztuje.

Pozdrawiam

Opublikowano
Jeśli jest dobrze wpięte do instalacji samochodu, modułu komfortu i ECU to musi śmigać... Coś źle zrobili. Może taśma w kierownicy?
Opublikowano
Też mam n42 i dokładałem przyciski do sportowej kierownicy. Nie zmieniałem softu, podłączyłem kabelki i wszystko gra. Przyciski świecą się po zapaleniu świateł? Radio reaguje na zmianę głośności? Jeśli nie to coś jest źle podłączone, panel ma awarię lub brakuje tasiemki pomiędzy panelem a gniazdem taśmy kierownicy. Często piny w zielnej kostce są niedociśnięte lub pomylone.
Opublikowano

Pewnie mechanik źle podpiął i skasował mi 100 zł. Pozdro :cool2:

Zero reakcji, nic nie działa. Powiedzcie mi jak to wygląda z pinami. Spróbuje go zgasić :mrgreen:

Taśma wszystko było..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wtyczka 10-pinowa pod kierownicą: piny 8, 9 i 10.

Wtyczka 54-pinowa w module świateł: piny 21 i 27.

Wtyczka 40-pinowa w module DDE: pin 27.

 

Łączysz:

8+27 (w DDE)

9+21

10+27 (we włączniku świateł)

 

Pierwsze połączenie steruje tempomatem, drugie i trzecie oświetleniem przycisków. Tempomat aktywny jest dopiero po drugim uruchomieniu silnika po montażu.

Mistrzunio może się zasugerował, że auto po lifcie i wpiął się w pin 37. w DDE.

Opublikowano
Podał instrukcję do e46 z silnikiem n42. Sposób podpięcia jest identyczny w każdej e46 jeśli chodzi o moduł świateł i kostkę pod kierownicą. Jedynie odpięcie pod DME/DDE różni się w zależności od typu silnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie tak, napisałem pod silnik N42.

A fachowiec zobaczył, że lift, zakodowane w głowie miał, że po lifcie była zmiana (w dieslu może i była) i podłączył, jak podłączył.

Oczywiście to gdybanie, prosiłeś o piny, więc są.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.