Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześc wszystkim,

 

od ponad roku walczę z awarią mojego silnika i w końcu zaczynam widzieć jakieś " swiatło w tunelu"

Problem dotyczy spaku mocy i nierównomiernej pracy silnika na wolnych obrotach.

Swego czasu po kilku głebszych oględzinach samochodu zauważyłem że kable od sondy lambda zostały pocięte przez jakiegoś gryzonia, więc je wymieniłem.

Niestety nic nie wpłynęlo na prace silnika. Nadal jak był muł tak jest do dziś.

Ostatnio naprawiałem spawałem tłumik po małym rozerwaniu i zauważyłem, że po tym silnik zacząl być bardziej płynny na obrotach ale nadal cały czas mulasty.

W serwsiach rozkładają ręce. Kompresja ok. I tak dochodze do wniosku czy te moje dosztukowane kable w sondzie nie mają na to wpływu.

Wiem że w oryginale sa kable ekranowane, ja natomiast wstawiłem zwykłe miedziane.

Czy ktokolwiek z Was miał coś podobnego? A może wie czy te kabelki mogą miec na to wpływ?

Tylko jeszcze co dziwne na komputerze w serwisie nie pokazywał błedu z sondy, jakby wszystko było ok.

 

Acha i jeszcze jedna uwaga. Samochód dziwnie przyspiesza, obrotu wzrastają nierównomiernie, tylko jakby przyrostowo.

Prosze o wszelkie uwagi na ten temat.

I tak przy okazji może ktokolwiek z Was ma sondę do niego - siemens 5WK9 00041.

 

Z góry dzięki,

bulbin

Opublikowano
W Fangrofie w pile 550 złotych, nowa. Najtańsza jaką udało mi się znaleźć. Może pada u Ciebie czujnik fazowy, ale to powinno wyjść na diagnostyce komputerowej.
Opublikowano
Cześc wszystkim,Acha i jeszcze jedna uwaga. Samochód dziwnie przyspiesza, obrotu wzrastają nierównomiernie, tylko jakby przyrostowo.

Prosze o wszelkie uwagi na ten temat.

I tak przy okazji może ktokolwiek z Was ma sondę do niego - siemens 5WK9 00041.

 

Z góry dzięki,

bulbin

 

a sprzegło się nie ślizga?

wtedy własnie obroty idą nieproporcjonalnie do prędkości i jest spadek mocy bo auto nie ciągnie tak jak powinno.

Opublikowano

Można też poszukać coś w kierunku paliwa, np. filtr, ciśnienie na listwie...

Coś mi jeszcze nie pasuje z tym wydechem, bmw powinno lekko oddychać, może masz gdzieś zapchany wydech. Sondę można wstawić NGK z oryginalną wtyką do BMW za ok. 400 zł. Podobno dokładniejsze i dłuzej żywotne od oryginału, a jak wiadomo świece są bardzo dobre.

 

Pozdr.

Darek

Opublikowano

witam,jestem nowy na forum.

mam problem, przejrzałem większość postów i niestety nie znalazłem odp jak rozwiazac moj problem.Sprawa wygląda tak.

odpalam zimny silniki.Łapie on obroty powyżej tysiąca,później z nich spada do momentu kiedy zaczyna gasnąć, wtedy to podciąga obroty i tak w kółko.

nie wiem czy ma to coś wspólnego,ale jak odkręce korek oleju to jeszcze bardzie wpada w drżenia i prawieże gaśnie a gdzy szczelnie zatkam go ręką pracuje równiej i nie przygasa tak strasznie. Mam benzyne i lpg.Na jednym i drugim dzieje się tak samo. po przeczytaniu jeszcze kilku postów,myśle,że może temu być winna sonda lambda.Jak ją zlokalizować?:)Dziekuje szanownym kolegom za przeczytanie tego posta.Bardzo licze na waszą pomoc.

pozdrawiam serdecznie,

Daniel

Opublikowano
witam,jestem nowy na forum.

mam problem, przejrzałem większość postów i niestety nie znalazłem odp jak rozwiazac moj problem.Sprawa wygląda tak.

odpalam zimny silniki.Łapie on obroty powyżej tysiąca,później z nich spada do momentu kiedy zaczyna gasnąć, wtedy to podciąga obroty i tak w kółko.

nie wiem czy ma to coś wspólnego,ale jak odkręce korek oleju to jeszcze bardzie wpada w drżenia i prawieże gaśnie a gdzy szczelnie zatkam go ręką pracuje równiej i nie przygasa tak strasznie. Mam benzyne i lpg.Na jednym i drugim dzieje się tak samo. po przeczytaniu jeszcze kilku postów,myśle,że może temu być winna sonda lambda.Jak ją zlokalizować?:)Dziekuje szanownym kolegom za przeczytanie tego posta.Bardzo licze na waszą pomoc.

pozdrawiam serdecznie,

Daniel

 

pod autem wkręcona przed katalizatorem jak masz M40. (wtyczka tuż nad nią odkrecana)

Opublikowano

Cześć,

 

dzięki za zainteresowanie tym tematem. własnie jesli chodzi o sprzęgło to wyklucza, gdyż znam efekt ślizgającego sie sprzęgła i to nie to. Jeśli chodzi o paliwo, wiec tak, sprawdzałem ciśnienie i trzyma 3 bary. Filtr paliwa jest ok. A le z drugiej sptrony to przeciez gdyby to było od paliwa to na gazie chodził by ok.

dziś jadę do szpenia od tego typu samochodów i będe mierzył jeszcze raz cisnienie sprężania. Zobaczymy co i jak.

Panowie jakbyście mieli jeszcze jakieś pomysły to bardzo chętnie się z nimi zapoznam.

 

Pytanko jeszcze do Tomela. Wspomniałeś że masz sondę. za ile ją chcesz? i czy napewno sprawna?

 

Pozdro wszystkim,

Opublikowano

Cześć,

 

dzięki za zainteresowanie tym tematem. własnie jesli chodzi o sprzęgło to wyklucza, gdyż znam efekt ślizgającego sie sprzęgła i to nie to. Jeśli chodzi o paliwo, wiec tak, sprawdzałem ciśnienie i trzyma 3 bary. Filtr paliwa jest ok. A le z drugiej sptrony to przeciez gdyby to było od paliwa to na gazie chodził by ok.

dziś jadę do szpenia od tego typu samochodów i będe mierzył jeszcze raz cisnienie sprężania. Zobaczymy co i jak.

Panowie jakbyście mieli jeszcze jakieś pomysły to bardzo chętnie się z nimi zapoznam.

 

Pytanko jeszcze do Tomela. Wspomniałeś że masz sondę. za ile ją chcesz? i czy napewno sprawna?

 

Pozdro wszystkim,

Opublikowano

Cześc,

 

wczoraj byłem u kolesia który troche robi te autka i po wysłuchaniu moich uwag i tego co w aucie już zdążyłem sprawdzić wytypował czujnik fazowy wałka rozrządu.

Tak więc od razu przewertowałem forum i zauważyłem podobny przypadek miał kolega Sokolmich_39 tylko że u niego wyrzucał bład z czujnika na komuterze w serwisie.

Jak sadzicie, czy jest szansa by ten czujnik dawał ciała i nie pokazywało go na kompie serwisowym?

 

Pozdro,

Opublikowano

Cześć,

 

podejrzewam że u mnie jednak czujnik fazowy, ale nie mam pewności bo go nie sprawdzałem na kompie serwisowym.

Jedyne co udało mi się zrobić to pomierzyć rezystację czujnika i pomiędzy zewnetrznymi pinami ma około 11 omów. Wg mnie jest to zbyt mało, wygląda jakby pracował na zwarciu.

Czy ktokoliwek z Was się orientuje jaką powinna mieć wartość rezystancja czujnika. Wg mnie około kilkunastu kilo omów.

A tak wogóle to odłączałem czujnik z wtyczki i wyjmowałem go z gniazda a silnik nie reagował, jak chodził nierówno przed tak i po.

Czy tak powiniem się zachowywać silnik po wyjąciu/odłączeniu czujnika? Wg mnie, nie. A Wy jak sadzicie.

Mam do Was prośbę jeśli macie taki czujnik i omomierz to proszę zmierzcie rezystancję pomiędzy poszczególnymi pinami. Jest to dla mnie bardzo istotna informacja, gdyż to ostatnia deska ratunku. Po tym chyba pozostaje mi już autoryzowana stacja Bosch żeby oni rzucili okiem co mi się dzieje z silnikiem i osprzętem.

 

z góry dzięki,

pozdro

Opublikowano

acha i jeszcze coś. Sondę podmieniałem na sprawną i nic się nie zmieniło więc sonda odpada.

kurcze nie mam już pomysłów na to:((

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.