Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam mały problem, kilka dni temu zauważyłem, że zostawiam w garażu pod sobą dość dużą plamę. Po zawiezieniu samochodu do zaufanego mechanika okazało się, ze problemem jest Przewód powietrza doładowującego, który po prostu mi przecieka. Powiedział mi on, że nie jest w stanie tego naprawić i prosił, żebym pomógł mu poszukać takiej rury, jednak nigdzie nie mogę jej znaleźć poza Bmw, gdzie ta część kosztuje ponad 1000 zł. Czy ktoś ma może jakieś "dojścia" do części używanych/nowych tego typu, które byłyby tańsze?

nr. części- 11617810308

silnik m47

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc :)

Opublikowano
wymiana przewodu niewiele pomoże,jeśli wycieka olej silnikowy,bo raczej nic innego nie powinno,to należy zlokalizować skąd się on tam bierze,najczęściej powodem jest turbosprężarka,jeżdżenia z czymś takim nie polecam,bo jeśli oleju jest tak dużo że wycieka przewodami i zostawiasz plamy na drodze,to bardzo możliwe że w końcu duża ilość oleju dostanie się do kolektora ssącego i silnik dostanie samozapłonu-tzn wkręci się na bardzo wysokie obroty i wyłączenie go niewiele pomoże :(
Opublikowano
Kolega wyżej ma racje, może się wścieknąć jeśli będzie turbo padać i pociągnie oleju z silnika, dojdzie do zapłonu i silnik stanie dopiero jak się zniszczy. U mnie w przewodach od turbo są śladowe ilości oleju, lekko się pocą na łączeniach ale z miarki oleju nie ubywa czyli jest dobrze. Ja zmieniałem u siebie górną część tej rury której ty podałeś numer, ja za tę krótką cześć dałem 50 zł wziąłem od gościa co handuluje częściami do bmw od E46 i na siłe naciągnąłem, swoją miałem na wzór i tak dobierałem, ale było strasznie ciężko :/ kolejną pękniętą rurę od turbo miałem zaraz tę przy turbinie, przed IC. Szukaj tego kawałka który jest pęknięty bo za całość używane dasz ok 300, 400 zł. :wink:
Opublikowano
Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Powiem wam, że mnie trochę nastraszyliście, porozmawiam o tym z mechanikiem. Nie były to ogromne ilości, chociaż przez pierwsze 3 dni zostawiałem codziennie taka małą plamę, potem przestało, ale samochód przy "mocnym" wciśnięciu gazu na chwilę tracił moc i wyświetlał się błąd: "brake and driving control system failure", natomiast od razu się wyłączał i samochód dalej jechał normalnie. Zawiozłem go więc do mechanika, żeby to dokładnie zbadał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.