Skocz do zawartości

BMW e46 320d Drgania podczas przyspieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jestem tutaj nowy jeśli napisałem coś nie tak z góry przepraszam

 

Wiec tak. Jestem posiadaczem bmw e46 320d z 2003 z przebiegiem 200tyś. autko od nowości w rodzinie . Mam problem z drganiami które występują podczas przyspieszania w granicach obrotów od 1500-2500 cała buda wpada w drgania od przednich foteli aż po sam tyłek autka. wystarczy dodać lub odjąć gazu i drgania ustają... Nie są to jakieś delikatne tylko wyraźne mocne drgania tak jak bym jechał po kostce brukowej. Drgania mocnej są wyczuwalne gdy autko jest zimne (postoi całą noc). Także wyczuwam drgania na wolnych obrotach gdy auto stoi na D i mam wciśnięty hamulec gdy przerzucę na n lub p drgania ustają. Gdy tylko dodam lekko gazu w granicach 900obt. drgania ustają.Czasami też występują podczas jazdy ze stałą prędkościom gdy auto napotyka opór np jadę pod górę. Zauważyłem też że czasami auto ciężko się rozpędza tak jak gdyby go coś trzymało , muszę mocnej wciskać gaz żeby przyspieszało, Parę razy wcisnę gaz do końca i opór znika.Elementy które były wymienione to poduszki pod silnikiem i skrzynią , elastyczny łącznik wały , podpora wału , gumy na dyferencjale, Wyważony został wał i półosie . koła 100% proste,.

Może ktoś spotkał się z podobnym problemem .

 

Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano

cos tam zmieniłes, bardzo dobrze

 

teraz zacznij od diagnozy pod kompem, wtryski na zimno i cieplo zobacz oraz inne parametry live data podczas przyspieszania i drgawek

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Ja bym obstawiał że to będzie sprzęgło hydrokinetyzne (konwerter) w skrzyni. U mnie jeszcze nie ma tragedi ale najbardziej odczuwalne jest jak wyjeżdżam z pracy (silnik zimny) i zaraz z krzyżówki w prawo mam pd górkę to wtedy czuć nawet "po dupie" (własnej :) ) że troszkę trzęsie do tego przy ok 100 km/h - czyli ok2tyś obrotów jest takie powtarzalne jakby buczenie z okolic środka/tyłu auta - oglądałem wszystkie elementy gumowe i są ok, a spotkałem się już z opinią i nawet werdyktem że to konwerter w automacie - 200 tyś dla tej skrzyni to dużo, w zasadzie dla sprzęgła. Cieżko znaleźć uczciwego mechanika od skrzyni który nie będzie chcial od razu wyrwać 4-6 tyś. Sam konwerter ok 700 zł do tego olej i filtr z uszczelką jakieś 600 + wyjęcie i montaż skrzyni = w sumie powinno to być nie więcej niż 2000, ale raczej na to nie liczy u "skrzyniarzy".
Opublikowano
Sprawdziłem dzisiaj wtryski u znajomego mechanika wszystko z nimi ok. Powiedział że może jeszcze wgrać nowego softa do skrzyni i zobaczyć co się bedzie działo , a jesli nie to też obstawiał to sprzęgło
Opublikowano
Jak masz auto z końca 2003 to nie daj się naciągnąć na "nowy soft" bo nowszego do tej skrzyni nie ma :8) przynajmniej się nie spotkałem - wystarczt na REALOEM sprawdzić numer softu odczytany z inpy i będziesz wiedział.
Opublikowano
Dzięki za podpowiedz . Mechanik który będzie mi to robił jest moim dobrym kumplem wiec na pewno nie bedzie mi wciskał kitów, a poza tym robi mi to za dziękuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.