Skocz do zawartości

Moje E46 i problemy do rozwiązania


ProjectSmith

Rekomendowane odpowiedzi

Witam speców, magików i innych techników marki BMW. :D

 

Tak się złożyło że i ja jestem od paru dni posiadaczem E46, ale jak w każdym zakupionym nie nowym aucie, są problemy do rozwiązania.

Więc (mam nadzieję że dobrze trafiłem na forum), chciałbym Was prosić żebyście pod tym tematem pomogli mi wyjść z dołka kiepskiego stanu technicznego mojego auta. :cry2:

 

Moja beta to wg oznaczeń E46 318i z 2003 roku (gaz (holenderski) + benzyna) jak przedstawia zdjęcie poniżej:

http://s18.postimg.org/d9y27k385/DSC_0719.jpg

 

Problemy jakie z nim obecnie występują to:

 

* właściwie brak działającego hamulca ręcznego (przy czym klasyczne hamulce działają dobrze). Na jakie tarcze i klocki wymienić?

 

*lekki wyciek płynu z chłodnicy z pod czujnika temperatury (wymienić oring, czujnik czy wystarczy czymś uszczelnić, czy wymienić tą rurkę do której jest czujnik zamontowany

 

*nieduże ogniska rdzy na blacharce i na podwoziu (jak ograniczyć ich rozszerzanie)

http://s7.postimg.org/kzd1ypldj/DSC_0736.jpg

 

*nie działające halogenki oświetlenia pasażerów (jak to cholerstwo rozmontować żeby wymienić żarówkę) jest jakiś test żarówek w aucie?

http://s7.postimg.org/dknq6bzhz/DSC_0735.jpg

 

*czy jest sens wymiany oleju w skrzyni, jak sprawdzić jego stan, jaki to jest olej

 

*biała galaretka w oleju silnika lecz brak tej galaretki w chłodnicy. Czego to może być oznaką?

 

PS. Nie zna ktoś jakiegoś magika od BMW pod Rzeszowem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

* a po co chcesz wymieniać od razu całe tarcze i klocki jak nie działa tylko ręczny? Przecież to może być problem choćby z linką, regulacją itp...

 

*nie działające halogenki oświetlenia pasażerów (jak to cholerstwo rozmontować żeby wymienić żarówkę) jest jakiś test żarówek w aucie?

testu żarówek nie ma. Może to pomoże:

 

*o ile masz skrzynię ręczną i brak problemów z nią, to z tego co ja słyszałem lepiej nie wymieniać w niej oleju.

Na resztę nie potrafię odpowiedzieć. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

* właściwie brak działającego hamulca ręcznego (przy czym klasyczne hamulce działają dobrze). Na jakie tarcze i klocki wymienić?

W kolejności: regulacja hamulca ręcznego + oczyszczenia i kontrola mechanizmu w bębnie. Jeśli okładziny są do wymiany - wymienić. Jeśli nie nic nie zmieni - wymiana obu linek hamulca ręcznego.

*nieduże ogniska rdzy na blacharce i na podwoziu (jak ograniczyć ich rozszerzanie)

Niestety blacharka to słaba strona BMW tej serii. Radzę porobić wyprawki, zakonserwować podwozie, nadkola i profile. Jeśli ruda wychodzi na zewnątrz cała akcja rozgrywa się od drugiej strony!

*czy jest sens wymiany oleju w skrzyni, jak sprawdzić jego stan, jaki to jest olej

Ludzie wymieniają, ale teoretycznie jest to bezobsługowy układ. Ja mam przejechane 320tys i nie wymieniałem.

*nie działające halogenki oświetlenia pasażerów (jak to cholerstwo rozmontować żeby wymienić żarówkę) jest jakiś test żarówek w aucie?

:search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

* a po co chcesz wymieniać od razu całe tarcze i klocki jak nie działa tylko ręczny? Przecież to może być problem choćby z linką, regulacją itp...

 

Wiesz, w sumie to nie wiem, jutro zaplanowałem sobie rozebranie tylnych kół i hamulców, więc jak rozbiorę (w tym zimnie) to zobaczę co jest grane. Z wierzchu tarcze wyglądają nie zbyt cienkie.

 

 

testu żarówek nie ma. Może to pomoże:

 

OK, rozebrałem i... wszystkie żarówki są dobre, tylko kiedy cholera ta po lewej (na moim zdjęciu) działa? Po wciśnięciu tego guzika?

Wciskam i nic, a żarówka jest dobra :cry: po włączeniu świateł mijania i pozycyjnych też nic się nie dzieje :( tylko te z tyłu działają)

 

W kolejności: regulacja hamulca ręcznego + oczyszczenia i kontrola mechanizmu w bębnie. Jeśli okładziny są do wymiany - wymienić. Jeśli nie nic nie zmieni - wymiana obu linek hamulca ręcznego.

 

Zanotowałem, jutro ogarnę!

 

Niestety blacharka to słaba strona BMW tej serii. Radzę porobić wyprawki, zakonserwować podwozie, nadkola i profile. Jeśli ruda wychodzi na zewnątrz cała akcja rozgrywa się od drugiej strony!

 

Będę szukał jakiegoś speca od blachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
OK, rozebrałem i... wszystkie żarówki są dobre, tylko kiedy cholera ta po lewej (na moim zdjęciu) działa? Po wciśnięciu tego guzika?Wciskam i nic, a żarówka jest dobra po włączeniu świateł mijania i pozycyjnych też nic się nie dzieje tylko te z tyłu działają)

No tak, po pstryknięciu czarnym przyciskiem powinny się zaświecić/zgasnąć. Dodatkowo po otworzeniu drzwi kluczykiem powinno się całe oświetlenie wnętrza włączyć (ja tak mam).

po włączeniu świateł mijania i pozycyjnych też nic się nie dzieje tylko te z tyłu działają

Chyba nie zrozumiałem.... Włączasz światła mijania/postojowe i Ci się oświetlenie wnętrza dla pasażerów z tyłu zapala :?: To chyba coś nie tak, bo co ma oświetlenie wnętrza wspólnego ze światłami mijania/pozycyjnymi? A bezpieczniki sprawdzałeś już?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, w sumie to nie wiem, jutro zaplanowałem sobie rozebranie tylnych kół i hamulców, więc jak rozbiorę (w tym zimnie) to zobaczę co jest grane. Z wierzchu tarcze wyglądają nie zbyt cienkie.

To bardzo dobry pomysł. 10 minut na stronę i tarcza zdjęta. Po wsadzeniu klucza w śrubkę tarczy proponuję dobrze w ów klucz stuknąć i tym samym śrubkę nieco zruszyć. Potrafią one być czasem krnąbrne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie zrozumiałem.... Włączasz światła mijania/postojowe i Ci się oświetlenie wnętrza dla pasażerów z tyłu zapala To chyba coś nie tak, bo co ma oświetlenie wnętrza wspólnego ze światłami mijania/pozycyjnymi? A bezpieczniki sprawdzałeś już?

 

No nie, myślałem że one są jakoś sprzężone w ten sposób że dopiero po włączeniu silnika czy innych świateł zewnętrznych, te kierunkowe do czytania będą świecić, ale się myliłem.

 

Otwieram samochód - włącz mi się oświetlenie wnętrza przód i tył oprócz tych na guzik. Po zamknięciu i odpaleniu silnika światła ładnie gasną, tylko ten guzik nie włącza świateł do czytania mimo że żarówki są dobre, możliwe że inny bezpiecznik za nie odpowiada?

Dzisiaj to rozmontuje. Jesteś w stanie mi powiedzieć ile kabelków dochodzi do tej całej oprawy po jej wyjęciu?

 

To bardzo dobry pomysł. 10 minut na stronę i tarcza zdjęta. Po wsadzeniu klucza w śrubkę tarczy proponuję dobrze w ów klucz stuknąć i tym samym śrubkę nieco zruszyć. Potrafią one być czasem krnąbrne.

 

właśnie tego się boję - rdza i inne pierdoły... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesteś w stanie mi powiedzieć ile kabelków dochodzi do tej całej oprawy po jej wyjęciu?

Ja nigdy tego u siebie nie rozbierałem ale na filmiku widzę białą kostkę z 3 kabelkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przyjrzałem się dzisiaj temu oświetleniu przy tylnej kanapie i tam są po dwie żarówki.

Jak otwieram z kluczyka oraz przy otwartych drzwiach świecą obie:

http://i58.tinypic.com/rc557b.jpg

A czarnym włącznikiem steruje się tylko tą jedną żarówką:

http://i62.tinypic.com/rl9cfs.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do białej galarety w oleju, to masz to pod korkiem? Jakie odcinki pokonujesz? Jeśli robisz małe odcinki o tej porze roku to normalne że pod korkiem będzie trochę masła. Ja robię odcinki po 6km i trochę jest masełka, a jak zrobię 30km masełko znika. ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzałem się dzisiaj temu oświetleniu przy tylnej kanapie i tam są po dwie żarówki.

Jak otwieram z kluczyka oraz przy otwartych drzwiach świecą obie:

 

OK jak pierwszy raz rozebrałem tą oprawę po lewej (patrzący do tyłu) to chyba była kostka z dwoma kabelkami?! WTF?! rozbiorę jeszcze raz zaraz.

Ale jak otwieram auto to świeca i gasną normalnie tylko nie te kierunkowe w oprawie :(

 

To bardzo dobry pomysł. 10 minut na stronę i tarcza zdjęta. Po wsadzeniu klucza w śrubkę tarczy proponuję dobrze w ów klucz stuknąć i tym samym śrubkę nieco zruszyć. Potrafią one być czasem krnąbrne.

 

rozebrałem obie strony z tyłu, moje wnioski są następujące:

-tarcze wyglądają na nowe wraz z klockami,

-linka do ręcznego jest za długa jak na moje oko o 1 cm bo strasznie musiałem odkręcić napinacz żeby na 5 ząbku dźwigni mi łapało tarcze

-dodatkowo popełniłem cholera błąd przy składaniu - nie wyczyściłem klocków ręcznego i bębna w środku ze smaru z dłoni :(

i cholera jak zaciągnę ręczny to się ślizga :(

 

Co do rozkładania, wszystko się ładnie zdejmowało, miałem problem ze śrubami kół ale poluzowali mi na wulkanizacji :)

 

Co do białej galarety w oleju, to masz to pod korkiem? Jakie odcinki pokonujesz? Jeśli robisz małe odcinki o tej porze roku to normalne że pod korkiem będzie trochę masła. Ja robię odcinki po 6km i trochę jest masełka, a jak zrobię 30km masełko znika. ;-)

 

Zaraz po kupieniu "wózka" pojechałem zmienić olej. Galareta była pod korkiem i jak wyjmowałem szabelkę. Na razie nie robię dużo (20 km/dzień). OK tylko pytanie czego to masło się pojawia, czego to jest/może oznaką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do białej galarety w oleju, to masz to pod korkiem? Jakie odcinki pokonujesz? Jeśli robisz małe odcinki o tej porze roku to normalne że pod korkiem będzie trochę masła. Ja robię odcinki po 6km i trochę jest masełka, a jak zrobię 30km masełko znika. ;-)

 

Zaraz po kupieniu "wózka" pojechałem zmienić olej. Galareta była pod korkiem i jak wyjmowałem szabelkę. Na razie nie robię dużo (20 km/dzień). OK tylko pytanie czego to masło się pojawia, czego to jest/może oznaką?

 

 

 

Przy takich odcinkach jak mówiłem będzie masło pod korkiem. Chcesz to przegoń bunie jakieś 30km i powinno zniknąć. Pojawia się to przez warunki pogodowe. Przy rozgrzewaniu silnika skrapla się delikatnie woda i powstaje masło pod korkiem. Tylko dodam że masła nie powinno być na bagnecie! Płynu chłodzenia Ci nie ubywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do białej galarety w oleju, to masz to pod korkiem? Jakie odcinki pokonujesz? Jeśli robisz małe odcinki o tej porze roku to normalne że pod korkiem będzie trochę masła. Ja robię odcinki po 6km i trochę jest masełka, a jak zrobię 30km masełko znika. ;-)

 

Zaraz po kupieniu "wózka" pojechałem zmienić olej. Galareta była pod korkiem i jak wyjmowałem szabelkę. Na razie nie robię dużo (20 km/dzień). OK tylko pytanie czego to masło się pojawia, czego to jest/może oznaką?

 

 

 

Przy takich odcinkach jak mówiłem będzie masło pod korkiem. Chcesz to przegoń bunie jakieś 30km i powinno zniknąć. Pojawia się to przez warunki pogodowe. Przy rozgrzewaniu silnika skrapla się delikatnie woda i powstaje masło pod korkiem. Tylko dodam że masła nie powinno być na bagnecie! Płynu chłodzenia Ci nie ubywa?

 

Jest trochę masła na bagnecie, natomiast płynu z chłodnicy mi nie ubywa chyba że ze względu na mały wyciek spod czujnika temperatury płynu chłodnicy. Słyszałem że jak ktoś ma LPi to tak może być z tym masłem?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.