Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:search: :search: :search: :search: :search: :search: :search:

 

Witam . Posiadam BMW 530d M Pakiet od kilka dni i zauważyłem, że skrzynia szarpie przy zmianie z 1, 2 ale tylko i wyłącznie przy zimnym silniku. Gdy auto się nagrzeje problem prawie jest niezauważalny. Wielkie dzieki za pomoc.

Opublikowano
Czy ta wymiana oleju pomoże? Jak kosztowna jest taka wymiana oleju w skrzyni? Jeśli ktoś podiada jakąś inną wiedzę w tym zakresie proszę o info. Wielkie dzięki.
Opublikowano

olej wg producenta jest niewymienny i przewidziany na cale zycie skrzyni.... nie twierdze, ze go nie warto wymieniac ale, ze jezeli producent nie jest skonczonym #$%^^#$ to przynajmniej skrzynia powinna chodzic dobrze na oleju bez wymiany (inna sprawa "jak dlugo"), logiczne, prawda? - byc moze wymiana pomoze a byc moze nie.... wymiana oleju (polowy oleju! - bo by wymienic olej caly trzeba pobawic sie w tzw "wymiane dynamiczna" i malo ktory "skrzyniarz" tak robi) to koszt niemaly bo szybko dojdziesz do tego, ze kazdy literek $, do tego filtr zintegrowany z miska olejowa ($) i robota ($) + mechanicy wymieniaja i nie bawia sie w ustalanie poziomu oleju przy zadanej temperaturze (przy odpowiedniej temp oleju ustala sie jego poziom)

Ja osobiscie nic bym nie wymienial "na pale" tylko jechal do zakladu na diagnoze usterki - jak Ci powiedza, ze wymiana powinna pomoc to ok ale obawiam sie, ze moze jakis elektrozaworek sie przycina itp... przy wymianie/naprawie praktycznie kazdej pierdoly w skrzyni i tak masz przy okazji wymiane (polowy /lub calego - jak to konwerter) oleju z automatu

Moze stan oleju jest za niski? tak na logike...olej rozgrzany objetosciowo wiekszy?

Przemek

P.S.

automat to skomplikowana skrzynia, ktorej na sucho sie nie sprawdzi (chodzi tylko z olejem, ktory napedza pompa oleju w skrzyni) co utrudnia jednoznaczna diagnoze

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Wymien olej i zrob adaptacje skrzyni. Nie wiem jak odczuwasz to szarpanie. U mnie powiedzialbym byla nieprzyjemna zmiana wlasnie z 1 na 2. Po wyzej wymienionych zabiegach zmienia przyjemnie :). Co do ceny .. podaje w funtach filtr ( dekielek miski ) £100, olej w serwisie bmw £8-£10 ( potrzeba 8 litrow) za litr. Wymiana, nie wiem robilem tez kilka innych rzeczy.
Opublikowano

@streci20

 

wrzuć na tipa jak jest zimny silnik i sprawdź jeszcze czy tak samo twardo będzie zrzucać z 3 na 2 jak z 2 na 1.. (podejrzewam że TAK)

Ja obstawiam tłoczki mechatronika (a właściwie jeden, ale nie ma sensu wymieniać ich pojedynczo) :

http://allegro.pl/tloczki-mechatronica-zf-6hp26-6hp28-6hp19-6hp21-i5030454685.html

 

Na twoim miejscu zrobiłbym standard rozszerzony konserwacji skrzyni 6HP:

- filtr z miską (to jest jedna część)

- adapter mechatronika

- tłoczki mechatronika

- płyta separacyjna mechatronika

- prowadnica / hilza wtyku elektrycznego

- olej - ravenol 6HP lub ZF LIFEGUARD FLUID 6

 

ps. Wg producenta skrzyni (ZF) olej się wymienia!

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.