Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Jestem nowy więc od razu zaznaczam, że nie mam bladego pojęcia czy dobry dział wybrałem, ale to szczegół :D

 

 

Więc jeżeli chodzi o temat mam pytanie czy ktoś z obecnych robił SWAP 2.8 do e36 z oryginalnym silnikiem czterocylindrowym. Jeżeli znajdzie się tutaj taka dusza to pytanie tyczy się tego czy trzeba przerabiać komore silnika, czy jest na tyle miejsca między chłodnicą, a ścianą przednią aby zmieścić tam 2.8?? Wsadzałem do Fiata 125p VR6-tkę, więc to nie byłby kłopot, ale nie wiem czy chciałoby mi się w to bawić :)

 

 

Podstawą jest na pewno przekładka również zawiechy i układu hamulcowego, a najlepiej byłoby kupić jeszcze coś lepszego, bo na pewno na samym SWAPie się to u mnie nie zakończy. Jakieś doświadczenie w zabawach z tym autkiem?

 

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano
Kolego ja nie długo planuje robić swap na 6 garów i z tego co wyczytałem to silnik M52B28 wchodzi bez problemów do e36 bo przecież nawet fabrycznie był montowany. Jeśli masz cztery gary to na pewno do wymiany wiązka elektryczna, komputer itp. do tego skrzynia, wał, dyfer, łapy silnika i stabilizator bo jest inaczej wygięty. Chłodnica chyba może zostać od czterocylindrowca, ale nie jestem pewien. Do tego dochodzi zabawa z ews no i jak już wspomniałeś to całe zawieszenie i heble wypadało by zrobić.
Opublikowano

To wiem co trzeba zmienić, ale chodzi mi czy komora silnika nie jest trochę inna dla silników czterocylindrowych. W wielu autach jest takie rozwiązanie, że komora silnika dla różnych modeli silnika różni się trochę. Choćby dlatego, że R6 jest dłuższa i z tego wynika, że wybierak skrzyni biegów z R4 może wychodzić troszkę inaczej i już jest wycinanka na wybierak skrzyni z 2.8 :cry:

 

 

Inny mój plan to zrobienie z c20xe w Calibrze 2.0iT, ponieważ c20let jest zbyt drogie na kupno, a silnik i tak muszę rozebrać w drobny mak :D

Opublikowano
To jest BMW e36 tam zmieścisz wszystko nawet V12,m52b28 wkładasz bez problemu skrzynia wychodzi w tym samym miejscu co 4cyl.
Opublikowano

według mnie troche bzdure piszesz o różnych kształtach pod silnik. Nie opłacałoby się to producentom gdyby musieli pod różne silniki robić różne kształty pod maską :D Raczej same mocowania się różnią natomiast cała reszta pasuje jeśli wkładasz taki jak był fabrycznie wsadzany.

 

Ogólnie przestawienie linii produkcyjnej jest droższe niż wsadzenie dodatkowych elementów dlatego też wszystkie e46 od 2l mają tempomaty, wystarczy zalozyc kierownice. Tak samo często są kable pod różne sprzęty tylko samego sprzętu brak bo nie ma sensu produkować innych wiązek przewodów :)

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.