Skocz do zawartości

E61 535D 2004r - NIVO i drgania na kierownicy etc.


tomaszziz

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Od 6 miesięcy używam tego samochodu.

Trochę danych :

Auto z aktualnym przebiegem 300tys, w serwisie poprzedni wlasciciele wymienili turbiny, listwy, dpf, oraz cały panoramadach.

Autem zrobiłem ca 35tyś. średnio rocznie robie 70tys. Użytkowany praktycznie tylko w niemczech.

Spalanie srednie 9,5l na trasie przy 120kmh 6,2l a wiecej niż 12,5 mi nie spalił.

 

Miałem już problemy z :

Klapki kolektora (Raptem straciłem na trasie obydwie turbiny, delikatnie jechałem dalej ~500km, okazało się u mechanika ,że 3 klapek już nie było. Wymiana na zaślepki, czyszczenie turbin etc. samochód smiga)

Rozrusznik (zalany olejem, wyczyszczony i poskładany działa)

Koło pasowe (zapach gumy - zjazd na parking i patrze a tam przy pracy silnika wszystko lata jak ruski traktor, cale szczescie nie jechalem dalej)

kable od zamka w szybkie bagaznika

Moduł świec ( regeneracja tej kopułki )

 

Ciągle walcze z :

 

Nivo...

Czasem robie 1000km i nic się pokazuje a czasem ciągle świeci się problem z zawieszeniem. Pierw usterka a pozniej krzyczą o serwis - auto obniza się o jakies 2cm i jest niskie, co dziwne obniża się cały tzn lewa i prawa strona równo).

Mechanik wymienil jakis przewod i filtr w nivo - miało pomóc ale nie pomogło ;(

 

Drgania na kierownicy czuje przy lekkim dodawaniu gazu w granicach 40-45kmh i 80-85kmh - nie zawsze ale czasem.

 

Panorama - blokuje się czasem - póki co odłączona kostka.

 

Może macie jakieś typy w jakim kierunku mam pchać mechaników z tym nivo bo chce ten problem jak najszybciej załatwić.

 

I może ktoś wie gdzie sprawdzić temp. silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie rurka to którys miech a jak nie to sprężarka od nivo. Więcej nie ma co się zepsuć.

U mnie 3 miechy wymieniałem i spreżarkę. 2x miechy wymieniłem gdy pokazywał błąd - przycierały się. Trzeci miech przetrzymałem do końca, przed wybuchem powodował z pół roku błąd zawieszenia. Na deser pierdzielna mi zaworek w sprezarce i cała poszła do wymiany bo część nienaprawialna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja przygoda z lampką od NIVO zaczęła się 5 lat temu. Do dziś się czasem zapala ale nie robi to na mnie najmniejszego wrażenia. Zauważyłem pewną zależność: jak się zapala lampka częściej to jadę na myjnię, rozwiązuje to problem.

Zimą jest zawsze gorzej tzw zapala się częściej. Jak auto nie siada z tyłu to jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czesto i dlugo pompuje to sprezarka sie konczy. Wkoncu bedzie miala tak slaba wydajnosc ze nie napompuje i tyl opadnie na glebe. Wymien sprezarke na inna najlepiej z auta po lifcie wtedy poprawli pekajace wezyki ssace i problemy z nimi praktycznie nie wystepuja. W twojej pewnie pekl wezyk ssacy, znajac zycie pewnie toz przy samej pompie przez co zasysa powietrze z kurzem z pominieciem filtra i to ja zalatwilo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, mam ten sam problem ze sprężarką w 535D, co kolega.

Od prawie roku pojawiał mi się błąd poziomowania i sprężarka z tyłu dość głośno chodziła.

Postanowiłem w końcu z tym pojechać na warsztat, tam "naprawili" mi tak, że przez 4 dni błąd się nie pojawiał, a po trochę ponad 100km sprężarka padła, wyskoczył błąd i prawa tylna strona auta praktycznie leży na dupie.

Wie ktoś może gdzie mogę dostać taką sprężarkę w rozsądnej cenie, ew. czy jest szansa ją naprawić, czy pozostało mi tylko wybulenie 2-3k na nową?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam bardzo dobrze przerobiłem temat nivo i pierwsze co to sprawdźcie ile bije sprężarka na kompresorze. Może się okazać, że sprężarka jest ok. Dalsze sprawdzenie: przekaźniki w kole zapasowym, wtyczka od sprężarki - u mnie to było powodem opadania, poprostu piny nie dociskały odpowiednio :mad2: Z reguły miech ot tak sobie nie popuszcza bo tam jest bardzo duże ciśnienie i jeśli trafi się dziurka to i tak go rozwali prawie odrazu. Generalnie spękania gumy, wychodzące nitki powinny dyskwalifikować miech.

 

Regeneracja spreżarki gdzieś w okolicy Bielska - wiem bo sam byłem u kolesia, na szczęścia moja była tylko do przeczyszczenia wymiany filtra i nowe przekaźniki. U niego pełna regeneracja z tego co pamietam ok 1-1-5 tys z gwarancją.

 

Po lifcie puszczali lepsze kompresory/sprężarki. Ważne aby po wymiane ew. kopmresora zamontować nowe filterek i granulat, przeczyścić cały układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za te rady.

Jeszcze jedna rzecz nie daje mi spokoju. "Specjaliści" w warsztacie gdzie "naprawili" mi wcześniej sprężarkę gdy tylko zobaczyli mnie na podjeździe, nawet nie oglądając auta stwierdzili (mimo, że parę dni wcześniej wybuliłem 200 zł na tą naprawę), że niestety musiała paść definitywnie i muszę sobie sam poszukać (sic!) nowej lub używanej, to mi wymienią. Gdyby rzeczywiście tak było, to czy nie powinny opaść na glebę obydwie strony samochodu? Auto opadło tylko na prawym tylnym kole, lewa strona nadal jest na normalnej wysokości. Czy to może świadczyć o tym, że raczej jest coś nie tak z miechem?

 

Przepraszam, że tak chaotycznie piszę, ale nie znam się na mechanice zupełnie i wiem tylko tyle ile zdołam wyczytać np. na tym czy innym forum.

 

Cały problem w tym, że auto w tej chwili stoi na parkingu, a że prawa tylna strona praktycznie leży na ziemi, auto skacze i wali przy każdej najmniejszej nierówności na drodze. Jedyny warsztat, jaki mam blisko siebie gdzie mogę się doczłapać nie pakując auta na lawetę, to cwaniaki które mi w nim grzebali (są 200m dalej na tym samym osiedlu). Zanim gdzieś indziej wyślę auto, wolałbym upewnić się jakie mam opcje i nieco doszkolić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.