Skocz do zawartości

E46 330d 204KM zmiana sterowania turbiny na podciśnieniowe


zyniu1515

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przymierzam sie do zakupu e46 330d 204KM z końca 2004r i z tego co wiem to jest tam elektroniczne sterowanie turbosprężarki. Mam zamiar w przyszłości podnosić moc i zmienić turbo na GT2260V z e60 530d a tam jest sterowanie pasami podciśnieniowe a czasami elektroniczne. Chce zmienić, żeby było podciśnieniowe bo jest mniej awaryjne i tańsze w naprawie. I tu nasuwa sie pytanie czy łatwa jest zmiana sterownia turba na podciśnieniowe? W turbinie zmieniamy tylko na gruszkę a nie wiem jak podłączyć elektrozawór N75 zamiast elektronicznego nastawnika. Ktoś juz to robił i pomoże...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W perunturbo zapytaj. Moim zdaniem bez sensu. Może i gruszka jest mniej awaryjna ale za to elektronika działa szybciej.

Nie wydaje mi się żeby weszło Ci GT2260 z E60 bo tam jest inna flansza z kolektora = większa rzeźba i bez sensu robota. Na seryjnej turbinie zrobisz 280-290KM i to wystarcza żeby jeździć bezawaryjnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnieniowe znaczy chyba ze cisniniem powietrza a eletroniczne ze odpowiada za to elektornika, w e46 rokk 2004 turbo sterowane jest elektornicznie:) zawsze mozesz kupić turbo od e60 polifcie i ta ma na bank sterowanie elektroniczne bo ta e60 od roku 2003 ma chyba podciśnienie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnieniowe znaczy chyba ze cisniniem powietrza a eletroniczne ze odpowiada za to elektornika, w e46 rokk 2004 turbo sterowane jest elektornicznie:)

Ot zagadka

Podcisnieniowo czyli podcisnieniem

Elektronicznie czyli bez zaworka, podcisnienia itp tylko elektrycznie

Bez sensu zmieniac z nowszego, dokladniejszego itp na starsze....

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kunio coś słyszałem że podobno da sie przerobić ze w tej kostki 4pin (nastawnika elektronicznego) wykorzystuje sie 2 piny mase i jakiś inny + do tego zmiana softu i jest git ale chciałem sie upewnić.

Mam na oku właśnie taką e46 330d 204KM za dobre pieniądze czyli ok 10 tyś tylko ma kilka -

pęknięty kolektor bo koło zbiornika spryskiwaczy wali dymem i jak na 204KM słabo sie wkręcał ( ale podobno jak kolektor jest pęknięty to wyczuwalny jest spadek mocy :?

maska+ xenony +listwy pod lampami + zderzak wymienione po jakimś spotkaniu ( ale to mnie nie przeraża szczeliny ok tylko widać ,że malowany )

po odpaleniu coś grzechocze w okolicy pompy wspomagania lub alternatora a zaraz ustaje, przy gazuje i grzechocze i po chwili cisza :shock:

przetwornice bi-xenonowe zastąpione są zwykłymi ( przetwornice bi-xenonowe sa nadal w samochodzie pod lampami )

i coś co najbardziej odstrasza to jak odkręcę korek oleju to słychać grzechotanie (stan oleju był ponad min) a sprzedający nie miał nic na dolanie i nie wiem czy głośna praca jest spowodowana niskim stanem oleju czy czymś innym

 

Co sądzicie o tym ??? co sprawdzać przy zakupie z silnikiem M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kunio coś słyszałem że podobno da sie przerobić ze w tej kostki 4pin (nastawnika elektronicznego) wykorzystuje sie 2 piny mase i jakiś inny + do tego zmiana softu i jest git ale chciałem sie upewnić.

Mam na oku właśnie taką e46 330d 204KM za dobre pieniądze czyli ok 10 tyś tylko ma kilka -

pęknięty kolektor bo koło zbiornika spryskiwaczy wali dymem i jak na 204KM słabo sie wkręcał ( ale podobno jak kolektor jest pęknięty to wyczuwalny jest spadek mocy :?

maska+ xenony +listwy pod lampami + zderzak wymienione po jakimś spotkaniu ( ale to mnie nie przeraża szczeliny ok tylko widać ,że malowany )

po odpaleniu coś grzechocze w okolicy pompy wspomagania lub alternatora a zaraz ustaje, przy gazuje i grzechocze i po chwili cisza :shock:

przetwornice bi-xenonowe zastąpione są zwykłymi ( przetwornice bi-xenonowe sa nadal w samochodzie pod lampami )

i coś co najbardziej odstrasza to jak odkręcę korek oleju to słychać grzechotanie (stan oleju był ponad min) a sprzedający nie miał nic na dolanie i nie wiem czy głośna praca jest spowodowana niskim stanem oleju czy czymś innym

 

Co sądzicie o tym ??? co sprawdzać przy zakupie z silnikiem M57N

mysle ze jak to kupisz to bedziesz typowym polaczkiem ktory wszystkich wokoło wydyma bo kupi mega okazje za jak to określiles dobre pieniądze ;)

 

nic tylko brać, staszek wiecznie zyc nie bedzie, kto musi go zastępować na forum

kupa złomu która kupisz to bedzie wiadro bez dna, pfuuu co ja mowie, okazja zycia, powdzenia :cool2:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.