Skocz do zawartości

Modyfikacja ukł. wydechowego a sonda lambda m20b20 1985


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam dylemacik. W moim m20b20 z 1985 ktoś w niemczech założył sonde i katalizator. Ponieważ wóz ma pojedynczy wydech postanowiłem troszkę go zmodyfikowac. Udało mi sie kupić cały ukł. od 323i w super stanie. Jednak w 323 nie było sondy i teoretycznie przekładając dwu-rurkę powinienem dorobić łacznik i dziure na sondę. Ale pytanie czy trzeba ? Kolejne pytanie to jak przywrócic moją becie do stanu pierwotnego czyli bez katalizatora i bez sondy ? Macie jakieś opinie i doświadczenie ? Moze ktoś wie czym steruje sonda (chyba nie ECU ?? ) ?
Opublikowano
W moim m20b20 z 1985 ktoś w niemczech założył sonde i katalizator.

Panie Moderator, al ci numer wycieli! :clap:

Toż to odejście od oryginału!!! :jawdrop:

Nie wiem jak to jest dokladnie, musiałby się wypowiedzieć jakiś mechanik, bo tacy też są na forum, ale mnie też wydaje się ze sonda podaje odczyt do sterownika który steruje dawkami paliwa, i u ciebie pewnie jest zmieniony na taki co bierze pod uwagę odczyt z sondy. chcąc wrócić do oryginału należałoby zastąpić układ sterowania z sondą na taki bez niej , czyli oryginalny. Tylko że wziąść i to teraz znaleźć... nie ma jak orygiał, tu cie przebijam mimo szerokiej lampy lagadula.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: czy były w ogóle 320i z wydechem z pojedynczą rurą... chętnie bym się tego dowiedział od kogoś kto wie, bo zawsze mi sie wydawało że podwójny wydech miały 318is, 320i, 320is, 323i, 325i, 325e (324 i m3 nie pamiętam).

Ja bym wyciął katalizator jeśli to wersja bez niego, bo silnik został opracowany do pracy bez niego, i ewentualnie zmienił ostatnią puszkę (potrzebne przejście z 1 rury na 2 - każdy tłumikarz ci to dorobi), bo jak całość to wiesz że musiałbyś wymieniać wszystko. to jest jednak tylko moje zdanie. A nie dasz jej spokoju i nie zostawisz jak jest?

Opublikowano

Lagadula :cool2:

W moim aucie też jest kat i sonda której nie powinno być :wink:

-Niemiec założył w celu ochrony środowiska i co za tym idzie mniejszych opłat :wink:

 

Mam dwu częściowy kolektor wydechowy :norty: Taki jak był w 323 bodajże :roll:

Dwururke idącą od kolektorów do katalizatora połączonego z drugim tłumikiem i dalej dwururke wpadającą do końcowego tłumika z wejściem na dwie rury i wylotem też na dwie rury.

Sonda jest wkręcona pomiędzy rury idące od kolektora do katalizatora.

 

Pod kabel idący do czujnika temperatury podłączony jest jakiś dodatkowy sterownik nie fabrykowany BMW :| Sterownik w ogóle nie jest fabrykowany żadną marką ani numerami czy oznaczeniami :|

Żaden mechanior nie wie co to jest :(

Najrozsądniejszą odpowiedz jaką udało mi się uzyskać to to iż jest to jakiś oszust :roll: cokolwiek to miało znaczyć.

Dodatkowy sterownik podłączony jest oprócz sondy pod czujnik temperatury,czujnik połozenia przepustnicy i cewkę.

 

Samochód nie zauważa odłączenia sondy lambda,równie dobrze mógłbym jezdzić bez.

Odłączając owego "oszusta"samochód staje się nieco słabszy :|

 

Poszukaj sobie tej rury łączącej katalizator z kolektorem z wejściem na sondę.

Z nowszych wersii 320 powinno to pasować :cool2:

Kumpel w 320 89 r. ma taki sam podwójny kolektor wydechowy i dwururkę idącą do katalizatora

dopiero z katalizatora połączonego z drugim tłumikiem wychodzi mu pojedyńcza rura i biegnie aż do końcowego. :roll:

 

Dziury na sonde lepiej nie rób bo sonda nie jest wkręcona w jedną z dwóch rur tylko w obie jednocześnie :wink:

Jutro wstawię fotkę to zobaczysz bo nie będę się rozpisywał jak to wygląda :twisted2:

 

Sondę możesz odłączyć wkońcu to L-Jetronic i w trybu awaryjnego nie posiada więc luz :8)

Jeżeli po odłączeniu sondy samochód będzie zachowywał się tak samo to myślę że spokojnie mógłbyś z niej zrezygnować w razie czego ale nie zapominaj że Niemiec głupi nie jest i na daremno sondy tam nie wkręcił :twisted2:

poszukaj sobie dokładnie sterownika dla sondy :!: I spróbuj go odłączyć :!:

Musi gdzieś być przecież seryjna wiązka dla twojego silnika nie posiada wyjścia na sonde :!:

Sprawdz sterownik jakie ma numery 0 280 000 309 to seria i Ja taki posiadam. :8)

http://img92.imageshack.us/img92/1637/dddd6cx.jpg
Opublikowano

http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_system_list.php?query_nr=2&make=bmw&model=320

 

Mój układ wydechowy to rysunek nr 4. Róznica jest tylko w dwóch rurach wchodzacych do pierwszego tłumika. Ja mam w całości z małym katalizatoerm i wejsciem na sonde.

 

http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_system_list.php?query_nr=2&make=bmw&model=323

 

Rysunek nr 3 przedstawia układ od 323 który kupiłem. Taki bedzie zamontowany. Wymyśliłem że połacze dwie rurki łacznikiem z innej rury i w srodku jej , dokładnie po miedzy "dwu rurką" wstawie sonde. Druga opcja to zostawić mój "poczatek", usunąć kat (zostanie puszka co wpłynie pewnie na dzwiek :mrgreen: ) i zamontowac reszte od 323. Trzecia opcja to wstawić "dwururke" od 323 i olać sonde.... Szukałem kiedyś tego sterownika o którym mówisz Bohun ale jakoś nie udało mi sie znaleźć. Zastanawiam sie jednak czy ten oszust nie ma programu awaryjnego ? .....

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

odswierzam temat

Niedawno stalem sie posiadaczem klasycznej e30 z czerwca 1986 i mam taki sam problem jak wy :mrgreen:

Autko bylo seryjnie bez katalizatora i sondy lambda, jednak niemiec załozył dla mniejszych opłat kat, sonde i jakis komputer o nazwie US-Tronic(prawdopodobnie wlasnie do obsługi tej sondy) - mam na wszystkie te modyfikacje papiery.

Oto skan podłączenia tego US-Tronica:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//hancock.neostrada.pl/kat/ustronik.jpg

 

a to zdjecie samego układu:

http://hancock.neostrada.pl/kat/P1010005(640).jpg

http://hancock.neostrada.pl/kat/P1010005.jpg

 

chciałbym pozbyc sie tego układu i wyciac katalizator!

jak to wyciąć? zeby wszystko dzialalo i bylo fabriken

Nordschleife... 20,8km w 9:38s
Opublikowano

Ja wycięłem katalizator a komputerek zostawiłem. Porównywałem rózne warianty - odłaczona sonda, odłaczony komputer - nie było różnicy. Prze testuj u ciebie rózne warianty.

Parę dni temu robiłem w mojej przegląd - poziom CO - 0.98% . Dopuszczalna norma 3,5 % .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.