Skocz do zawartości

E60 530xi - uwag kilka z wymian oleju skrzyni,dyfrów,x-driva


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć.

 

Dla potomnych bo ilość informacji na ten temat jest żadna, a sprawa wcale nie jest taka prosta.

 

1. Korek w tylnym dyfrze jest jeden, to nie błąd ETK, olej trzeba ściągnąć i nalać przez ten sam otwór albo otworzyć dyfer odkręcając pokrywę.

 

2. Przedni dyfer ma dwa korki jeden od spodu, drugi z lewej strony, po stronie lewego koła. Najlepszy dostęp do wlewowego jest po zdjęciu koła i kawałka zabudowy plastikowej, trzeba też zdjąć duża osłonę podwozia chyba, że komuś nie przeszkadza wylana na nią olej przy spuszczaniu i napełnianiu nowym

 

3. Olej w skrzyni - tu już zaczynają się schody bo aby w miarę swobodnie operować przy nalewaniu trzeba pozbyć, dolnej zabudowy skrzyni, ekranu w środkowej części na wydech, opuścić wydech i mieć szczęście żeby nic nie urwać przy odkręcaniu. Szczególnie upierdliwy jest aluminiowy ekran za wydechem chyba, że się zrzuci cały wydech ale wtedy trzeba pamiętać o odpięciu dwóch sond z czego jedna ma przyłącze schowane za kolejną osłoną podwozia i śrubach łączących wydech z kolektorem które przy ukręceniu narobią nam roboty na kilka kolejnych godzin. Ja z racji tego, że wolałem uniknąć problemów z urwanymi śrubami po opuszczeniu wydechu pozbyłem się ekranu. Trzeba przy tym uważać aby nie uszkodzić sondy w okolicy skrzynki napędu bo ma ona taki wystający 2-3cm metalowy pręcik który oprze się o obudowę napędu i pewnie złamie. Teraz już wymiana oleju w skrzyni jest prosta. Trzeba tylko pamiętać, że korki w skrzyni gdyby ktoś chciał wymieniać są inne niż te w dyfrach i skrzynce. Nie wiem dlaczego ETK podaje te same numery jak na oko widać, że są inne wymiarowo.

 

4. Olej w skrzynce rozdzielczej napędu x-drive- :duh: faktycznie BMW chyba nie przewiduje tej wymiany bo dostęp do korka wlewowego bez rozebrania połowy auta jest ŻADEN. Oprócz rozebrania tego wszystkiego co do wymiany oleju w skrzyni trzeba dodatkowo pozbyć się podpory na której wisi skrzynia i skrzynka bo korek wlewowy jest schowany za tą podporą. Trzeba więc mieć czym podeprzeć nie tylko wiszący wydech ale i skrzynie pamiętając o tym żeby zostawić sobie dojście do korka spustowego. Ogólnie operacja wymiany której koszt będzie pewnie równy cenie tego litra oleju w ASO. :duh: Przy okazji ile tu ma wejść tego oleju bo mi zostało w butelce dokładnie 0.4l w/g miarki czyli weszło 0.6l?

 

Na warsztacie bez pośpiechu cała wymiana zajęła ~3.5h , rozbierania/skręcania więcej jak samej wymiany.

 

Koszt całości imprezy w sumie niemały bo za oleje + korki 6szt. zapłaciłem ~500zł z czego korek jeden został. /w skrzyni też zostały stare korki/ Oleje Castrol Syntrax Longlife 75w-90 2x1L + Olej do skrzyni rozdzielczej OE BMW + Sintofluid 75w-80 2x1L

 

Do tego dojdą jakieś koszta wymiany ale to muszę obgadać z kumplem.

 

Czy jest lepiej? Jutro napiszę jak jeszcze raz się przejadę żeby nie przechwalić. /Sypie śnieg :cool2: /

Opublikowano
Man 530xd lci w manualu.... Mysle ze manuale nie sa taka egzotyka...nie widze sensu wymieniac oleju w recznej skrzyni bo nie ma tam temperatur, lozysk slizgowych pracujacych przy oleju pod cisnieniem, scierajacych sie tarczek czy tez kontaktu z paliwem czy spalonami a w razie zgonu...poszukac na szrocie drugiej lub naprawic twz idzie(to nie automat ze sie 6kola zostawia)...podobnie dyfry..w xdrivie jest pompa i scietajace sie tarczki wiec ogolny sens jest

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niby nie ma temperatury /a gdzie tam :lol: / ale zużyty olej był koloru tego z silnika. Ciekawe dlaczego. :norty:

 

U mnie sam napęd x-drive działa wyczuwalnie lepiej.

Opublikowano
Niby nie ma temperatury /a gdzie tam :lol: / ale zużyty olej był koloru tego z silnika. Ciekawe dlaczego. :norty:

to ze zmienil kolor nie oznacza, ze jest zly

po wymianie oleju w silniku zachowaj troche czystego i porownaj go z olejem w silniku po tysiacu km od wymiany. W dieslu bedzie czarnol (gwarantuje)

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To, że zmienia kolor znaczy, że działa czyli minimalizuje tarcie ale go nie wyklucza. /ten w silniku zbiera dodatkowo osad/ Gdyby olej dawał 100% ochronę skrzynia i inne mechanizmy w których jest olej nie potrzebowałyby magnesów do wyłapywania metalicznego brudu który powstaje w skutek tarcia. Olej w skrzyni w przeciwieństwie do tego w silniku nie ma kontaktu z środowiskiem zewnętrznym /spalaniem mieszanki/ , a mimo to robi się tak samo czarny, w dodatku na wymianę czeka latami i przepracowuje po 200-300kkm zanim doczeka się wymiany /albo i nie. Trzeba naprawdę MIEĆ WIARĘ aby twierdzić, że olej po paru latach i przebiegu 200-300kkm jest tak samo dobry jak nowy.
Opublikowano

nie chodzi o to ze jest nowy ale ze jest wystarczajaco dobry. W skrzyni manual olej jest chlapidlem i nic wiecej. nie ma pompy oleju, nie musi zapewniac cisnienia w panewkach, nie miesza sie z paliwem, nie pracuje w wysokich temperaturach.

Nie mowie, ze to nie ma znaczenia dla przedluzenia jej zycia ale, ze rola oleju w manualu jest niewspolmiernie mniejsza niz w silniku czy automacie

Wymiana to tez koszt (mowiac otwarcie) - dojscie do d... wiec robota droga

Przemek

P.S.

jak czesto wymieniasz smar w lozyska kol? Chyba nie sadzisz, ze po paru latach ten smar ma wlasciwosci jak nowy?

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak czesto wymieniasz smar w lozyska kol? Chyba nie sadzisz, ze po paru latach ten smar ma wlasciwosci jak nowy?

 

Kombinując w ten sposób można zamiast nowego oleju z przebiegiem 0km wlać taki z przebiegiem 100kkm z recyclingu, zawsze będzie świeższy od takiego w aucie z przebiegiem 200kkm. :norty:

 

A druga sprawa to koszt wymiany łożyska czy piasty na nową jest porównywalny z kosztem wymiany oleju w skrzyni manualnej, a rozbierania chyba nawet mniej.

 

I wreszcie, co byś wolał wymieniać łożysko czy skrzynie? :mrgreen:

 

W/g BMW to są niby oleje LL czyli serwisowo nie podlegające wymianie ale jaki próg graniczny został przyjęty dla nich? 100kkm, 500kkm czy może 1mln, a może do śmierci samochodu i jeden dzień dłużej? Czy to olej jest tak dobry, że się praktycznie nie zużywa czy mechanika tak doskonała, że nie potrzebuje idealnego smarowania?

Opublikowano

jak czesto wymieniasz smar w lozyska kol? Chyba nie sadzisz, ze po paru latach ten smar ma wlasciwosci jak nowy?

A druga sprawa to koszt wymiany łożyska czy piasty na nową jest porównywalny z kosztem wymiany oleju w skrzyni manualnej, a rozbierania chyba nawet mniej.

Kombinujesz dobrze (z mojego punktu widzenia) tyle, ze dla mnie to nie druga ale pierwsza sprawa.

Ty wierzysz, ze to sie oplaca bo jak nie wymienisz to pewnie sie zepsuje.. a ja wierze, ze jak nie wymienie to tez sie nie zepsuje i bede mial $ w kieszeni.

Kto ma racje zycie pokaze ale faktem jest, ze wiekszosc aut w manualach czy to uno czy mercedes koncza swoj zywot ze sprawnym manualem z oryginalnym olejem w nim i wierze, ze tak bedzie z moim autem.

Pozdrawiam i do uslyszenia w innym watku (mam nadzieje, ze nic nie napisalem podnoszacego cisnienie),

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ty wierzysz, ze to sie oplaca bo jak nie wymienisz to pewnie sie zepsuje.. a ja wierze, ze jak nie wymienie to tez sie nie zepsuje i bede mial $ w kieszeni.

 

W moim przypadku wiara w opłacalność nie ma żadnego znaczenia. Daleki jestem od tego aby zakładać, że jak nie wymienię oleju w skrzyni to się popsuje. Wymianę traktuję jako "zabawę przy aucie", zamiast chodzić na ryby, albo uprawiać inne hobby tak marnuje sobie czas albo jak kto woli organizuje wolny. :wink: A $ są po to żeby je wydawać, z trzymania w kieszeni marna z nich pociecha, a i znajdzie się ze 100 innych sposobów na gorsze/głupsze ich spożytkowanie.

Opublikowano
jak sie nie planuje miec samochodu nie dluzej niz 2 lata czy 50 000 kilimetrów to oczywistosc ze nie oplaca sie wymieniac :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.