Skocz do zawartości

N42 - falujące obroty, niepokojące dźwięki, pomocy...


militariusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem posiadaczem auta z ww silnikiem. Szukałem informacji na temat tych objawów niestety nic nie znalazłem. Mianowicie gdy odpalam silnik auto zaskakuje bardzo ładnie niestety po sekundzie słychać chrobot i obroty spadają niestety nie zatrzymując się na 800 obrotach tylko lecą w dół dalej czasami poniżej 500 (kilka razy auto nawet zgasło po odpaleniu). Gdy już wrócą na właściwe dla biegu jałowego silnik pracuje nierówno, przerywa. Najdziwniejsze jest to że wogóle nie straciło mocy ani przyśpieszenia, nie świecą się żadne kontrolki. Komputer pokazał błąd wałka rozrządu jednak byłem u magika i powiedział że łańcuch jest naciągnięty i nie miało prawa przeskoczyć (są też inne objawy bo przy przeskoczeniu rozrządu ludzie żalili się na brak mocy i większe spalanie a u mnie tego nie ma). Do tego dochodzi dziwny dźwięk jakby obcierania o coś, chrobotania wydobywający się z okolicy podstawy filtra oleju gdy silnik się troszeczkę podgrzeje. Profilaktycznie wymieniłem świece, napinacz rozrządu i czujnik wałka. Nikt nie wie co autku dolega... Pomocyyyy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrzuć pokrywę zaworów i zobacz co się dzieje, możliwe, że ślizg od rozrządu się rozpadł albo masz zacięty zawór w pompie olejowej i góra silnika ma słabe ciśnienie.

Generalnie masz kupę tematów internecie na ten temat. Jedyne co mogę powiedzieć, że wszystko to wiąże się z rozebraniem silnika w mniejszym lub większym stopniu, więc jeśli sam nie będziesz tego robił to po prostu jedz do mechanika co ogarnia BMW i tyle. On już będzie wiedział co zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jak przyjdzie i zamontuje to napiszę co i jak. Musi być to bo np. dzisiaj chciałem odpalić autko po nocy a był duży mróz i nie chciało za nic zagadać. Odłączyłem przepływomierz, tłok do góry i już chodzi :) Na odpiętym przepływomierzu pokazuje tylko błąd przepływomierza a jak podłącze wtyczkę i odpalę to odrazu missfire na cylindrach wywala i rzuca silnikiem po 10cm w prawo i w lewo aż po plecach masaż czuć :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zgoda, ale jak odpinasz przepływkę to komp przechodzi w tryb awaryjny. Nie wiem czy przy odpięciu przepływki przypadkiem nie przechodzi na pracę przepustnicy odłączając valvetronic. Więc jeśli usterka siedzi w układzie valvetronic to odpięcie przepływki powoduje, że usterka znika. Ale nie pamiętam dokładnie. Najprościej byłby to zweryfikować, odpinać wtyczkę od valvetronic na podpiętym przepływomierzu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwyżej będę jeździł z odpiętą wtyczką przepływomierza bo wtedy nic się nie świeci a jak się wypnie valvetronik to coś tam się świeci. Ciekawe ile wzrośnie spalanie wtedy :D Niepróbowałem zrobić tak jak mówisz ale przepływka już zamówiona więc jutro rozstrzygnięcie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie valve bo odpiąłem dzisiaj wtyczkę od tego valvetronika i gdyby to było to to chodziło by normalnie elegancko na przepustnicy a tak rzucało motorem mimo odpięcia. Myślę że to coś z zapłonem. Sam więcej niezdziałam,trzeba oddać i płacić :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.