Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

czy ktos mial przypadek,w silniku 2.0 163KM ze turbina zostala uszkodzona w czasie jazdy przez jakis element co wypadl z silnika i zablokowal wirnik i ukrecilo oske?

Mechanik mowi, ze mogl to byc nagar, albo kawalek pierscienia lub zaworu.

I pojawia sie dylemat - naprawic turbine i zamontowac czy tez rozbierac silnik i szukac przyczyny.

Sprawdzimy kompresje,ale jak ktos ma jakas wskazowke, co to moglo byc, to czekam na pomoc.

Opublikowano
Jeżeli aż tak sie coś rozsypało ze ukręcili oś turbiny to na bank trzeba rozebrać i zobaczyć co to, moim zdaniem nagar nie ma opcji żeby uszkodził aż tak wirnik ale z drugiej strony to aż dziwne żeby coś wyleciało z silnika i usrało wirnik. Auto wgl jeździ?
Opublikowano
Mógł to być też kawałek klapki z kolektora ssącego. Zdejmij najpierw kolektor, zobacz czy klapki są na miejscu czy nie. Przynajmniej wyeliminujesz ten scenariusz.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Szczerze to watpię żeby klapka z kolektora ssącego przeleciała przez cały silnik i wyleciała wydechowym,Mareczek by zawory w proch poszły razem z połowa silnika No ale moze sie mylę, kto wie.
Opublikowano

Auto jezdzi, ale zamulone bo bez turbo. Mozliwe ze cos sie rozsypalo, ale to powinno wyjsc w trakcie zmierzenia poziomu sprezania.

Nie ma mozliwosci, by klapka z kolektora uszkodzila turbine. Cos takiego nadawaloby sie do Ksiegi Rekordow Guinessa :)

Opublikowano

mi kiedyś w tym silniku turbina zjadła kawałek (bardzo mały) przewodu powietrza pomiędzy filtrem a turbiną,kawałek był dość mały ale wystarczył żeby powyginać łopaty w turbinie po zimnej stronie.

właściwie to nie był kawałek samego przewodu tylko kawałek uszczelki gumowej na którą osadza się ten przewód na króćcu turbiny.

Opublikowano
Ogólnie tez zbyt dziwne by było zeby coś z wewnątrz silnika sie urwało i wyleciało wydechem ponieważ i to by skutkowało na bank tym ze auto by nie jeździło/dziwnie pracowało/brzmiało. Nagar tutaj tez jest mało prawdopodobny. Ile masz przejechane i czy turbo juz kiedyś było wymienione/regenerowane?
Opublikowano
napisz jeszcze po której stronie turbo jest to uszkodzenie,po zimnej czy gorącej (żeliwna czy aluminiowa) :?:

Wlasnie, dobre pytanie :)

Poczytalem troche o turbo i cos mi sie wydaje ze mechanik mnie sciemnia. Bo zeby ukrecic oske, to powinno zablokowac wirnik po zimnej stronie,gdy spaliny ciagle napedzaly goraca. W takiej sytuacji raczej wiec nie moglo nic wyleciec z silnika, a z filtru powietrza. Miesiac temu, w tym samym miejscu zmienialem filtry i olej, wiec nie sadze ze ta awaria turbiny to przypadek.

Opublikowano
podejrzewam ze hopaki które ci robiły tórpo cos musiały nawalić, ja bym reklamował. To turbo jest ciężko zregenerować ale mnie się udało w OP Turbo w zgierzu, wzięli 1400zł (zVat - maja cene bez vat za ok 1100) i jeżdżę już ponad rok i nie mam żadnych problemów.
Opublikowano

masz jeszcze ten filtr powietrza który był założony kiedy to się stało?

oglądnij go dokładnie czy kawałek się nie urwał,sprawdź też przewód i tą uszczelkę która jest na tym przewodzie czy są całe,chociaż gdyby był to kawałek filtra powietrz to prawdopodobnie zatrzymałby się na siatce przepływomierza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.