Skocz do zawartości

Tyrkot w silniku powyżej 3 tys obrotów M47N2 320d


Pablos777

Rekomendowane odpowiedzi

rozrząd też jest prawdopodobny, np się wyciągnął łańcuch czy coś sie z nim nie wiadomo co stało, aczkolwiek ja dalej stawiam na swoim, że to panewka i ktorys z kanalików doprowadzających olej do tłoka zapchany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w miarę wcześnie zdiagnozowany problem to nie bedzie najgorzej moze sie okazać ze rzeczywiście to łańcuch, wymienisz na nowy i jeżeli cała reszta jest ok to koszty Cię nie zjedzą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz remont silnika zdemontuj kolo pasowe.

Kolo nie moze chodzic przod-tyl ma stac nieruchomo do pionu.

Moze jest pekniete od wewnatrz.

 

Tu na dole mozesz posluchac "tyrkot" uszkodzonego kola pasowego:

 

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym dawał tylko oryginalne części biorąc pod uwagę to, że są problemy z łańcuchami w kientórych silnikach. Stąd teżkupując oryginalny z ASO np. jeżeli byśmy trafili na najświeższą produkcje byćmoże będzie pozbawiony wad które były na początku produkcji - ale to takie tylko moje głośne myślenie, nie zmiania to faktu, że przy tak ważnym elemencie i tak bym szedł w ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez bede dawal ori i kolo tez kaze sprawdzic tylko czy darady sprawdzic kolo pasowe z rozbebeszona miska olejowa gdy pol silnika rozebrane no i jak bedzie widac czy rozrzad jest do roboty jak mi go otworza by mi nie pocisneli buly ze jest dobry a powiedza ze do wymiany....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i wazne pytanie za 100 pkt. Czy jak sciagniemy korek oleju na silniku w m47n2 i wezmiemy jakis haczyk by probowac podniesc lancuch czy on moze sie lekko podniesc ( jedno oczko) czy to normalne. Ja juz sprawdzilem na dwoch takich silnikach u siebie i u kumpla co ma taki sam silnik i daje sie podniesc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie juz zdiagnozowane poszla panewka gorna niby nr 4 ta blizsza pompu olejowej czy dalsza juz nie pamietam ktora. Sa lekkie rysy na wale niby do uratowania wal tylko wyciagna i chyba pojdzie na pierwszy szlif. Wrzucilbym fotki ale nie wiem jak tu to zrobic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto naprawione. Laczny koszt za naprawe to 3500 zl. Wymienione zostaly panewki 2 szt kolo pasowe rolka napinacza rolka paski. Silnik zostal przeplukany olejem 10w40 z jakims tanim filtrem pozniej jakimis chemikaliami niby i jakies tam doszly srobki uszczelki duperelki itd no i na koniec zostal wlany niby orginalny olej bmw 5w30 plus filtr knechta. Same czesci wyszly 2400 troche duzo i nie wiem za co ale to juz szczegol robocizna 600 zl plus vat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po naprawie juz nie wyje na 3 tys obotow. Zostala mi rowniez ustawiona zbierznosc z przodu i z tylu. Jednak z tylu mieli problem z ustawieniem kata niby zbierznosc jest ale kata ni ma bo trzeba jakies piasty wymienic czy cos tam bo nie mozna bylo odkrecic sruby bo tak zapieczona. Po wyjezdzie od mechanika auto jak jedzie to tylne zawieszenie skrzypi jak stara nysa. Jak sie nim pobuja na prawo i lewo buda na postoju to tez skrzypi z hamulcem i bez.

 

Dodatkowo wydaje mi sie ze auto jest glosniejsze wszczegolnosci jak sie przyspiesza do 2500 obr to slychac taki klekot jak zawory a najglosniej slychac ten klekot podczas podjerzdzania bod wieksza gorke wraz z przyspieszaniem. No i wydaje mi sie ze to moje auto nie zbiera sie jak na 163 kw. Przejechalem sie bmw 1 z tym samym silnikiem to tamto w porownaniu do mojego to wariat. Jesli ktos cos wie na te tematy co mnie nurtuja po wyjezdzie od mechanika to prosilbym o podpowiedzi co to moze byc. Z gory dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Niestety po naprawie przejechałem 20 tys km i padła panewka teraz na pierwszym i się niby przekręcić. Mechanik mi ją pokazywał to była cała po wyginana. Koszt naprawy był wysoki wiec kupiłem nowy slupek i jest już wymieniony ale po wymianie auto dalej mul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.