Skocz do zawartości

Spadająca temperatura silnika e46 320d POMOCY !


daninho2468

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, temat często spotykany jednak nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Mam problem z niedogrzaniem silnika w moim BMW E46 320D. 136 hp Samochód bardzo wolno się nagrzewa, podczas jazdy w mieście osiąga maksymalnie 59 stopni po długiej jeździe (ok 20 km ) przy temperaturze 0 stopni. Kiedy wyjeżdżam na trasę temperatura spada do ok 45 st. Zauważyłem tez, ze kiedy samochód stoi i w miejscu zaczynam, dodawać ponad 3000 obrotów to samochód po paru sekundach dopiero łapie temperaturę, jednak później podczas prędkości 50-60 km/h znowu spada. Na pierwszy rzut oka objawy wyglądają na padnięty termostat główny lub egr, jednak sprawa nie jest taka prosta.Kiedy spojrzałem pod osłonę silnika zauważyłem, że przy chłodniczce spalin nie ma termostatu egr, wygląda jakby byl zaslepiony jakaś blaszką. Postanowiłem wymienić termostat główny na ten firmy behr jednak nadal utrzymują sie takie same objawy. Macie jakieś pomysły ? Zle odpowietrzony układ raczej nie wchodzi w grę skoro przed wymiana i po wymianie termostatu jest tak samo. Proszę o pomoc bo juz kończą mi sie pomysły :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tzn. był oryginalnie termostat EGR a ktoś go sobie wyciął i zaślepił? Może zaślepienie 'puszcza' płyn? Ja bym tam sprawdzał na Twoim miejscu, bo objawy idealnie pasują do uszkodzonego termostatu EGR. Przerabiałem to na własnej skórze. Po wymianie obu termostatów pion już po 3-4km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo słabo sie nagrzewał po 20 km dopiero był nagrzany po wymianie termostatu egr na nowy berh wszystko ok nagrzewa się o wiele szybciej i trzyma temp.. no może główny nie domyka idealnie bo trzeba zrobić więcej niż 4km jak tu piszą około 10 km do pionu ale jest do przeżycia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat egr chyba nie będzie powodował ciągłego niedogrzania i spadku na trasie - tylko główny, najłatwiej sprawdzić po nagrzaniu do tych 50 stopni czy do ilu tam Ci się nagrzewa i wsadzić łapę (uwaga na paski i inne wentylatory :8), pomacać węża, jak tylko wymieniłem główny termostat do to 85 stopni wąż jest zimniótki. Wcześniej otwierał się przy 75.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Termostat egr chyba nie będzie powodował ciągłego niedogrzania i spadku na trasie - tylko główny...

 

Będzie :cool2: Po wymianie głównego jeździłem jeszcze 2 tygodnie z uszkodzonym termostatem EGR i wskazówka dalej nie chciała złapać pionu, często opadała, bardzo wolno wstawała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie termostatu głównego to można sprawdzić przelew w zbiorniczku, jak jest duży obieg a nie powinien to już wiadomo czego szukać .

Inna sprawa to czy ten termostat był na pewno wymieniony ? a jak był to na nowy ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.