Skocz do zawartości

E36 91r 2,5benz 192km problem z przepływomierzem


nosmaster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem na forum nowy, nowym jest także dla mnie mój samochód gdyż jest to moje pierwsze BMW. Mam je od piątku więc bardzo krótko. Przejdźmy do rzeczy. Kupiłem samochód z niby uszkodzonym przepływomierzem, uszkodzenie nastąpiło rzekomo po eksplozji gazu w kolektorze. Teraz auto jeździ z odłączoną przepływką ale ma lekkie problemy z obrotami, po podłączeniu wtyczki od przepływomierza obroty zaczynają mocno falować, silnik ma też na moje oko mniej mocy. Czy to oznacza, że przepływomierz jest do wymiany? Czy może to być coś innego? po wymontowaniu go z samochodu nie widać jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych, drut jest cały i cała reszta też wygląda ok. Od czego zacząć? Nie mam dostępu do komputera. Jeśli to przepływomierz to prosiłbym o jakąś informację jaki kupić silnik jest na 100% bez vanosa 2.5l 192km 91r moja przepływka obecnie to jakiś bosh ale może on wcale nie jest uszkodzony tylko nie pasuje do mojego silnika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/select.do tutaj po wpisaniu ostatnich siedmiu znaków z numeru nadwozia,znajdziesz wszystkie części

do auta

po wystrzale gazu mógł się rozszczelnić kolektor ssący,krokowiec lub inne miejsce

trzeba sprawdzić czy silnik nie ciągnie lewego powietrza i stąd to falowanie

przepływka może być dobra,częściej uszkadzają się stare typy klapkowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Mam pytanko odnośnie Twoich sugestii mianowicie gdzie szukać nieszczelności w dolocie? w komorze silnika panuje podciśnienie przy zamkniętej przepustnicy? i druga sprawa czy gdyby układ dolotowy był nieszczelny silnik normalnie by pracował? Ogólnie silnik chodzi dobrze na benzynie po rozgrzaniu trzyma 800obr z lekkim falowaniem 700~900 na gazie obroty są stabilniejsze, gaz to zwykły 1 generacji badziew który chcę zmienić na sekwencję ale do tego muszę mieć samochód sprawny na benzynie. Czy zazwyczaj w przepływomierzach uszkodzenia są widoczne czy raczej nie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisząc o dolocie mam na myśli dolot powietrza do kolektora ssącego

trzeba popsikać np.samostartem,lub czymś łatwo palnym po wszelkich rurach z kolektorem ssącym włącznie przy pracującym silniku

jeżeli zwiększy on obroty,to znaczy,że w tym miejscu ciągnie lewe powietrze

radziłbym na czas napraw zakręcić gaz.bo przy dwóch zasilaniach trudniej zlokalizować usterkę

komp,przy silniku BMW jest potrzebny,bo jest tam sporo czujników i trzeba poczytać trochę postów

przepływkę powinno się diagnozować na kompie,bo trudno stwierdzić jak mierzy ilość powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały dolot został sprawdzony, wymienione oringi wszędzie gdzie się dało i nic nie pomogło. dodam jeszcze, że gdy odłączę wąż od zaworu wolnych obrotów od rury dolotowej silnik zdecydowanie lepiej pracuje czyli wychodzi na to, że przepływomierz zawyża ilość dostającego się do silnika powietrza. chyba kupię przepływkę na sprawdzenie ewentualnie jeśli jest ktoś z okolicy Augustowa i miałby na podmianę to byłoby super.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o ten zawór wolnych obrotów który jest pod kolektoren na wężu? jeśli tak to cały ten układ na 100% działa bo przy zwiąkszaniu obciążenia silnik koryguje obroty więc musi to funkcjonować (przy dławianiu na biegu sprzęgłem) ogólnei nie ma problemów z utrzymaniem obrotów to jest lekkie falowanie spowodowane nierówną pracą silnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka musi być ori, mało tego musi się zgadzać nr OEM z Twoim. W innym przypadku i tak będzie błędy łapać bo przepływka o takim nr jest do sterownika o takim konkretnym nr i z innym nie będzie dobrze wspólpracować
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ludzie... Ratujcie bo wymiętam... nie ma nigdzie ani nowych (pomijam części przekraczające wartość mojego samochodu) ani używanych przepływomierzy do mojego samochodu. przejrzałem 18 stron allegro i nic nie znalazłem numer przepływki jaka powinna być to: 13627527518. nigdzie nic takiego nie znalazłem... co mam z tym robić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Twojego samochodu jest stosowany orgianł BMW:

13 62 1 722 489

13 62 1 730 074

13 62 7 527 518

Zamiennik tej przepływki to Bosch

0 280 213 011

 

Znalezione gdzieś na forum (link viewtopic.php?t=68952 ).

 

Może poszukaj według numeru bosch'a

 

http://allegro.pl/przeplywomierz-bmw-3-e36-5-e34-m50b25-2-5-bosch-i5089559992.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.