Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Pytanko dotyczy separatora oleju w silniku jak w temacie, Czy ktos probował rozebrac sam separator na czesci pierwsze?? czy jest to mozliwe?? Pytam gdyz o posiadam bunie od 6 miesiecy i... nie zawsze:) pobiera ole tzn. czasem przejade 1 tys km i stan jest ok a czasem przejade 500 i krzyczy dolej 1 litr :shock: dolewam i jade dalej. Zastanawi mnie czy taki separator moze byc tego przyzyna?? I jaka jest jego budowa. Auto bylo po delikiatnym dzwonku przodu i czy przy udezeniu moglo sie cos w nim wysypac. Poprzedni wlasciciel zarzeka sie ze auto nie bralo oleju(mowi ze dolewal okolo 1l na 5 tys km).

 

Pozdrawiam

 

CZY jest mozliwoś pomiaru cisnienia w komorze korbowowej (aby sprawdzic sprawnosc separatora)?? Ew jakei powinno byc??

Edytowane przez tomaszsto1
Opublikowano
separator się wymienia w całości, przynajmniej ja tak zrobiłem, kiedyś na 2 tys dolewałem 1l oleju oczywiście castrol.. teraz mam zalanego motula 5w40 wymieniony separator przejechałem 6 tys km i ubyło mi może z 250ml oleju także tak to wygląda
Opublikowano (edytowane)
Zamowie nowy separator W sobote wyciągne kolektor i zamontuje nowy separator. Pobor oleju mam dośc spory i nie regularny:(, a nie daj boże przeciagnac go po miescie tak aby obrotomierz zamykal sie .... wtedy olej niknie jak by byl spuszczony z silnika - zaczyna mnie to martwic i szukam przyczyny. Dziwi mnie troszke ze silnik z takim przebiegiem moglby polykac tyle oleju... Edytowane przez tomaszsto1
Opublikowano
Zmień odme i w końcu zalej jakiś dobry olej i filtr np Mann. Jeśli prawdziwy przebieg to mógł być np przegrzany lub cuszkodzony uszczelniacz zaworów. W tych silnikach dość szybko robią się twarde i nie spełniają swojej roli
Opublikowano
Dobry olej to co polecasz?? Filterek zalozony MANA. Zastanawiam sie nad tymi uszczelniaczami biorac pod uwage ze auto ma zalony gaz. Nie chcialbym sciagac glowicy :(. Slyszalem ze jest mozliwosc wymiany uszczelniaczy bez sciagania glowicy. Ale czy to dobra praktyka?? Czytalem tez ze w tych silnikach wystepowaly wadliwe tłotki ( nuemr mojego tłoga to 11257612982)
Opublikowano
OK odma wymieniona. Zajelo mi to 4 h ale poszlo. Caly czas zastanawia mie zasada dzialania tego magicznego urzadzonka. NIE ZAUWAZYLEM roznicy w droznosci albo sile zasysania membramy pomiedzy stara a nowa.... zaloze chyba nowy watek :) ktory wyjasni zasade dzialanie tego sprzetu. Prejade jakies 500 km i dam znac czy apetyt na lej zmniejszyl sie czy wzrosl.
Opublikowano
Kolego jak możesz to opisz po kolej całą procedurę wymiany odmy,na pewno się to komuś przyda.Jest opisana wymiana w m54 ale w n52 nie widziałem,a na wiosnę też może bym wymienił u siebie.
Opublikowano

1. sciagamy podszybie P+L, oraz obudowe filtra powietrza

2. Odpinamy od kolektora wtyczki takie jak nr 27,24 patrz rys A.

3. odkrecamy dwie srubki u spodu kolektora (mocujace podstawe przewodow) nr 9 rys. A (dwei srubki torx)

4. w tylnej czesci kolektora jest rodzielacz przewodow (przewody od grzalek wezy odmy i samej odmy) nr 14 rys.A

5. odpinamy weza nr 3 rys B najlepiej od pokrywy zaworow i od odmy(troszke gimnastyki

6. odpinamy weza nr 4 od bloku silnika , jesli podejdziesz reka do odmy to tez od odmy

UWAGA weze sa zapewne juz kruche wiec trzeba ostroznie zeby nie zniszczyc

7. Odkrecamy kolektor od glowicy

8 delikatnie odciagmy od glowicy kolektor i od spodu odpinamy przewod nr 25 rys. A

9. Delikatnie wyciagamy kolektor.

Dalej to juz bułka z masłem odpinamy weza nr 2 rys. A odkrecamy odme ktora przymocowana jest do kolektora trzeba srubkami.

GOTOWE:) teraz montaz w odwrotnej kolejnosci.

 

 

Jesli o czyms sobie przypomne napisze

 

 

rys. A

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3756-kolektor-ssacy/vB965240

rys. B

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3738-odpowiet-skrzyni-korbseparator-oleju/vB965240

Opublikowano

Nowe obserwcje po wymianie odmy:

1. Kopci na bialo na zimnym silniku czego nie było przed wymiana :mad2: :mad2:

2. Korek wlewu oleju jest dociagany wieszym cisnieniem niz przy starej odmie - nie wiem czy tak ma byc :duh: ??

Ale mnie zaczyna wk..c to auto. Mialem tyle innych aut ale to przechodzi siebie

 

Znalazlem taki wpis na forum "Powinien lekko przysysać, podcisnienie powinno wynosić na wolnych obrotach około -28 do -32mBar(285-326mm H2O). Przy przygazowaniu lekko wzrastać i wracać do takiego jak na jałowym biegu." Jak zmierzyc owe podcisniene?? :?: :?:

Opublikowano

BO TAK SOBIE MYSLE ZE skoro wiadomo ile to podcisnienie powinno wynosic to chyba lepiej nawiercic w kolektorze dziurke nagwintowac wkrecic np. takie cos

http://allegro.pl/dysza-wkretka-kolektora-krociec-fi-6mm-dl-39mm-i4974185497.html

 

i zmierzyc to podcisnienie niz sciagac kolektor co nie jest latwe i na chybil trafil zmieniac odme??

 

Poprawcie mnie jeśli sie myle koledzy!

Opublikowano
Np motul. Mechanicy co rozbieraja silniki bmw mają niemiłe doświadczenia jak wygląda rozrząd i wnętrze silnika po castrolu

Ja teraz po plukance mam zalany mobil 5w30

Opublikowano
BO TAK SOBIE MYSLE ZE skoro wiadomo ile to podcisnienie powinno wynosic to chyba lepiej nawiercic w kolektorze dziurke nagwintowac wkrecic np. takie cos

http://allegro.pl/dysza-wkretka-kolektora-krociec-fi-6mm-dl-39mm-i4974185497.html

 

i zmierzyc to podcisnienie niz sciagac kolektor co nie jest latwe i na chybil trafil zmieniac odme??

 

Poprawcie mnie jeśli sie myle koledzy!

 

w kolektorze ssacym? turbo dopompuje i będzie na +, 1,5 bara przy wyższych obrotach podczas jazdy. Odma nie jest droga, 169 zł zapłaciłem, wymiana podczas 3 zmiany oleju, to nie tragedia :8)

  • 1 rok później...
Opublikowano
wczoraj wymontowalem stara odme z mojego auta i wytlumaczcie mi po czym poznac ze nie spelniala swoich zadan? Ktos kiedys tu pisal ze w niesprawnej powinien byc olej w mojej go nie bylo byl natomiast tzw. Majonez ale mogl on powstac z tego powodu ze przed wymiana przejechalem tylko kilka km do sklepu i spowrotem i silnik nie dogrzal sie wystarczajaco.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy, nie chcę zakładać nowego tematu a moje pytanie jest następujące:

 

czy odmę do silnika M57N2 mogę założyć Febi bez obaw czy brać zdecydowanie OEM BMW ?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

Jestem nowy na forum więc jeśli zadam pytanie w nieodpowiednim miejscu to sory.

Pacjent to N52B30

przymierzam się do wymiany odmy .

Z ciekawości ostatnio sprawdzałem dużą DISE ,zrobiłem taki test że zatkałem dolot na przepustnicy (na odpalonym silniku) z otwartym korkiem wlewu oleju

i raz było tak że silnik gasł a innym razem ciągną powietrze przez otwór wlewu oleju i nie gasł.

Słychać było przy tym syczenie z okolic odmy.

I tak na zmianę

Po zakręceniu korka wlewu od razu gaśnie więc raczej szczelnie .

Czy to świadczy że odma jest padnięta ? (którą i tak wymienię )

Ogólnie korek wlewu jest lekko przyssany jak silnik pracuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.