Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś na A4 zrobiłem 270 km

 

średnia prędkość wg kompa to 121 km/h

średnie spalanie wg kompa to 19,5 litra/ 100 km

faktyczne spalanie gazu po zatankowaniu 15,0 lit/100 km

 

średnią przedkość oraz śr. zuzycie paliwa skasowałem po wjechaniu na A4

 

zastsnawia mnie z czego wynika różnica - teroetyczne spalanie wyszło więcej niż faktyczne i to jeszcze na gazie któego pogobno spala się więcej ...

 

Wy też tak macie ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano

Ja po moich obserwacjach stwierdzam że komp u mie zawyża spalanie jakieś 0,5 - 0,8 litra/100 km.

Przeważnie jazda miejska

  • Członkowie klubu
Opublikowano

W taki razie skorygujcie wskazania kompa z rzeczywistym spalaniem testami serwisowymi i po problemie będzie.

 

Robi to test 20 http://home.iae.nl/users/bts/obc.htm

 

Pod tabelką jest odnośnik /*2/ i wzór jak to trzeba przeliczyć

 

Dla e36 też można to zrobić - http://home.att.net/~ebaines/e36_obc.htm

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

właśnie - nie mam pojęcia jak tego kompa dostroić co faktycznego spalania

 

prosze o wersje dla słabszych :?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano

jesne - dobry pomył -

 

kto przeniesie to? - jakiś moderator?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
Temat jest zwiazany ze spalaniem wiec niech wlasnie tutaj zostanie...
były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

test 20

Wywnoskowałem że trzeba napełnić zbiornik paliwa do pełna,

Potem wyzerować licznik kilometrów, następnie jezdić aż paliwosie nie zużyje prawie do końca, potem treba pojechać na stacje i napełnić ponownie bak do pełna

Z tego wyliczyć ilość spalanych litów na 100km

 

no i dalej to niebardzo rozumiem

 

Wydaje mi sie że trzeba tą nową wartość żużywanego paliwa na 100km wprowadzić zamiast starej

Nie wiem dlaczeg napisali tam to 2 razy jak kiedyś to wreszcie zrobie u siebie to napisze co mi wyszło hehe :mrgreen:

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

Sprawa jest prosta. Załóżmy, iż po zatankowaniu okazuje się iż średnie spalanie od poprzedniego tankowania pokazywane przez OBC wynosi 22 litry, a samochód spalił w rzeczywistości 18 litrów. Gdy uruchamiamy test 20 pojawia się Correction Value 1000. Według wzoru wygląda to następująco:

(1000 x 20) : 22 = 1222,22222......

Mamy więc wynik, który w postaci przybliżonej czyli 1222 wprowadzamy do OBC jako nowe Correction Value za pomocą klawiszy 1000/100/10/1 i zatwierdzamy klawiszem S/R

Miłej zabawy

peace & love
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Hmmm coś mi się nie zgadza. Twój wzór nie zgadza się z założeniami - wynik powinień być 909,09 :)

 

Wg. zalożeń jakie przyjąłeś powinno to wyglądać tak (1000 x 22):18 = 1222,22 (New Correction Value)

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

Rzeczywiście pochrzaniłem cyferki więc poprawię się literówką:

(stara wartość korekcji x zużycie paliwa w/g OBC): autentyczne zużycie paliwa = nowa wartość korekcji

peace & love

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.