Skocz do zawartości

[E61 n47] LCI - jaki mam akumulator ?


rolandV

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

Czy ktoś mi podpowie jaki mam akumulator bo z opisu na nim nie wszystko wynika:

 

Jest tak nim:

 

800A 80Ah (EN)

nr S: 61217555285

AW: 61217555718

 

Czy jest to zwykły aku czy AGM ?

Dlaczego są 2 numery części ?

 

Nie mam systemu START/STOP

Na aku nie ma oznaczenia AGM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Mam dokładnie ten sam aku co kolega wyżej te same nr części i tez czarny

W 2 serwisach stwierdzili ze to zwykły kwasiak a nie AGM

To jak to to wkoncu jest z tymi kolorami?

Chyba nie da rady rozpoznać do końca po kolorze.

 

Z reszta na naklejce na gorze aku jest ostrzeżenie o kwasie

I nie ma nigdzie opisu AGM

Dodam ze aku ori BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przeczytaj info o bateriach AGM : http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/technologia-agm-wzmocnione-c-12_74.html

 

Na moim też nie było informacji że to AGM ale po otwarciu jednego wieczka oczom ukazały się białe maty szklane, poza tym zwykły aku kwasowo ołowiowy nie uzyska tak wysokiego prądu rozruchowego z tak małej pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok więc w takim razie wychodzi na to ze ja tez mam AGM

Trzeba bedzie zamówić z BMW bo różnica miedzy sklepem a ASO to jakieś 20f w Uk

Myśle ze warto kupić w ASO w tym konkretnym przypadku.

Dzieki za info

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj info o bateriach AGM : http://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/technologia-agm-wzmocnione-c-12_74.html

 

Na moim też nie było informacji że to AGM ale po otwarciu jednego wieczka oczom ukazały się białe maty szklane, poza tym zwykły aku kwasowo ołowiowy nie uzyska tak wysokiego prądu rozruchowego z tak małej pojemności.

 

 

Dzisiaj już na 100,% potwierdzam ze to AGM sprawdzone po nr części w Niemieckim ASO .

Na AGM tez jest ostrzeżenie o kwasie.

 

Mój aku ma prawie 7 lat i 200 000km

Jazda 80% miasto.4km do pracy z pracy na trening 1 km pózniej przeważnie zakupy kolejny 1km

Czyli ciężkie warunki dla aku.i ogólnie dla diesla ;)

 

Wartości z ukrytego menu:

Uruchomiony silnik bieg jałowy 14,7/8

Podczas jazdy to samo

Po zatrzymaniu i zgaszeniu (około 20 min) napięcie spda do 12.3/4

Jeszcze tylko po nocy nie sprawdzałem

Co jakiś czas wywala błąd tylnej lampy przecimgielnej(pózniej znika)(check ok)

Żółta kontrolka aku pojawiła sie do tej pory tylko raz po dojechaniu do pracy rano i wyłączeniu silnika.

Problem pojawił sie jakoś w grudniu 2014r pierwsze symptomy to brak welcome lights

Po trasie do Polski 2000km był ponad miesiąc spokoju(widocznie podladowal sie przez drogę ).

 

Finalnie obstawiam ze aku do wymiany

Ibs nie swiruje

Regulator patrząc po pomiarach chyba w normie

 

Może komuś sie to kiedyś przyda

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Wartości z ukrytego menu:

Uruchomiony silnik bieg jałowy 14,7/8

Podczas jazdy to samo

Po zatrzymaniu i zgaszeniu (około 20 min) napięcie spda do 12.3/4

Jeszcze tylko po nocy nie sprawdzałem

Co jakiś czas wywala błąd tylnej lampy przecimgielnej(pózniej znika)(check ok)

Żółta kontrolka aku pojawiła sie do tej pory tylko raz po dojechaniu do pracy rano i wyłączeniu silnika.

Problem pojawił sie jakoś w grudniu 2014r pierwsze symptomy to brak welcome lights

Po trasie do Polski 2000km był ponad miesiąc spokoju(widocznie podladowal sie przez drogę ).

 

Finalnie obstawiam ze aku do wymiany

Ibs nie swiruje

Regulator patrząc po pomiarach chyba w normie

 

Może komuś sie to kiedyś przyda

Pozdrawiam

 

Może spróbuj naładować akumulator prostownikiem obsługującym AGM, być może krótkie dystanse z biegiem lat rozładowały aku a alternator nigdy nie naładuje tak samo jak prostownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dam rady gdzieś pożyczyć to tak zrobię bo chyba kupić tak na 1 raz sie nie opłaca ...

Ale dzieki za podpowiedz

Myślisz ze to by wystarczyło czy za tanie ?

 

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=201080985846

 

Masz jakiś godny polecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko nie ładuj w bagazniku. Albo wyciągnij go na noc albo podłącz pod klemy pod maską co i tak jest praktyczniejsze niż wybudowywanie go.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie ładuj w bagazniku. Albo wyciągnij go na noc albo podłącz pod klemy pod maską co i tak jest praktyczniejsze niż wybudowywanie go.

 

OK dzieki za wskazówkę pod maska dodatni widziałem muszę tego bolca od ujemnego poszukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wskazane jest aby ładować aku używając + pod maską ponieważ IBS sczytuje parametry baterii co kilkanaście sekund i tylko w ten sposób aku po naładowaniu prostownikiem będzie ładowany właściwym prądem przez alternator.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzieki wielkie tak myślałem ze to jest to ale teraz już wiem napewno ;)

podlacze go pod maską o ile kupię

Bo poszukuje Boscha c3 ale cieżko w UK dostać.

Dzieki wszystkim za zainteresowanie i pomoc

Za jakiś czasu wrócę i napisze jak sie sprawa skończyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

 

Dzieki wielkie tak myślałem ze to jest to ale teraz już wiem napewno ;)

podlacze go pod maską o ile kupię

Bo poszukuje Boscha c3 ale cieżko w UK dostać.

Dzieki wszystkim za zainteresowanie i pomoc

Za jakiś czasu wrócę i napisze jak sie sprawa skończyła.

 

Kup sobie CTEK jest jeszcze lepszy niż Bosch C3.

 

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-ladowarek-do-akumulatorow/kgk1h

 

 

http://www.ebay.co.uk/itm/New-CTEK-Multi-MXS-5-0-12V-Car-Marine-Battery-Smart-Charger-Conditioner-/191488608946?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2c959c4ab2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jak na złość wszędzie te prostowniki wyprzedane ale wkońcu znalzłem

I zamówiłem w Argosie ,ma być na niedziele.

Sporo czytałem i dzieki za polecenie produktu

Bardzo ciekawy i ma ta fajna opcje "recon"

Mam nadzieje ze odbiorę w niedziele rano i podłączę do ładowania.

Cena 70f

Poprzednio był na przecenie za 36f

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzieki wielkie tak myślałem ze to jest to ale teraz już wiem napewno ;)

podlacze go pod maską o ile kupię

Bo poszukuje Boscha c3 ale cieżko w UK dostać.

Dzieki wszystkim za zainteresowanie i pomoc

Za jakiś czasu wrócę i napisze jak sie sprawa skończyła.

 

Kup sobie CTEK jest jeszcze lepszy niż Bosch C3.

 

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-ladowarek-do-akumulatorow/kgk1h

 

 

http://www.ebay.co.uk/itm/New-CTEK-Multi-MXS-5-0-12V-Car-Marine-Battery-Smart-Charger-Conditioner-/191488608946?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2c959c4ab2

 

Witam witam

Prostownik odebrałem dzisiaj .Dzieki zajebisty produkt

Aku ładuje sie już ponad 3 H i według wskazań prostownika niebawem ładowanie zostanie zakończone

Żaden błąd nie wyskoczył wiec niby utrzymuje ładunek i jest ok

Trochę szybko to poszło myślałem ze dłużej bedzie ładował tak z 8-12h ale widocznie z aku nie było aż tak zle

Pozdrawiam i dzieki za pomoc

Polecam wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Całkowicie wyladowany akumulator na pewno by sie dłużej lądował.

Tak przy okazji to nie używaj szybkiego lądowania bo to skraca jego żywotność.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

 

Dzieki wielkie tak myślałem ze to jest to ale teraz już wiem napewno ;)

podlacze go pod maską o ile kupię

Bo poszukuje Boscha c3 ale cieżko w UK dostać.

Dzieki wszystkim za zainteresowanie i pomoc

Za jakiś czasu wrócę i napisze jak sie sprawa skończyła.

 

Kup sobie CTEK jest jeszcze lepszy niż Bosch C3.

 

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-ladowarek-do-akumulatorow/kgk1h

 

 

http://www.ebay.co.uk/itm/New-CTEK-Multi-MXS-5-0-12V-Car-Marine-Battery-Smart-Charger-Conditioner-/191488608946?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2c959c4ab2

 

Witam witam

Prostownik odebrałem dzisiaj .Dzieki [bAD] produkt

Aku ładuje sie już ponad 3 H i według wskazań prostownika niebawem ładowanie zostanie zakończone

Żaden błąd nie wyskoczył wiec niby utrzymuje ładunek i jest ok

Trochę szybko to poszło myślałem ze dłużej bedzie ładował tak z 8-12h ale widocznie z aku nie było aż tak zle

Pozdrawiam i dzieki za pomoc

Polecam wszystkim

 

Ładowanie ustawiłeś na AGM (ikona śnieżynki) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak ten mój jest troszkę nowszy i nie ma już śnieżynki tylko zamiast tego jest napis AGM

WIEC MASZ OPCJE USTWIC SYMBOLE/kombinacje

Symbol autko + AGM STANDARDOWE ŁADOWANIE AGM

Symbol autko + AGM + recon czyli ładowanie standard AGM z regeneracja

Sybol Recon automatyczne 8 stopniowe ładowanie wszystkie 8 kroków

 

Patrzyłem i nie ma tej instrukcji nigdzie w polskiej wersji wszędzie są tylko te ze znaczkiem śnieżynki

 

Edit

Narazie utknął na 6 kroku recon od półtora godziny

pózniej już tylko 7 krok i gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jakoś 6 H pózniej wskoczyło na 7.

Odłączyłem aku sprawdziłem w ukrytym menu

Na wył wacha sie 11.9-12 po 9 H postoju i ładowania

Na wlczonym silniku 14.9 ładowanie

Pomiary w temp około -1 na zewnątrz

Gaszę silnik i komunikat wyskoczył

BATERY CHARGE VERY LOW i pomarańczowy znaczek aku

Sam już nie wiem co o tym myślec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kleme kolego masz sprawną? Może to jej wina. Co do napięcia to ja mam takie same 11,9-12 jak samochód jest nieuśpiony, po 43 min auto usypia i napięcie wzrasta na 12,5. Co do ładowania mam tez takie 14,8-14,9 na zimnym jak zapale auto, ale wystarczy ze przejade 30-40 km i napięcie spada do 14,6 - 14,5.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja bym spróbował jeszcze na stole naładować, jak to nie pomoże to nowy

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.